کد تخفیف کلاسینو

دانلود نمونه سوال درسی عربی پایه دوازدهم

نمونه سوال درسی عربی پایه دوازدهم

خلاصه نوشته
  • در این پست نمونه سوال عربی دوازدهم نوبت اول برای سه رشته تجربی ، انسانی و ریاضی برای شما گردآوری شده است.سوال های عربی دوازدهم در دی ماه معمولا به سه قسمت تقسیم می شوند.قسمت مهارت کلمه شناسی که دو نمره در امتحان می آید ، ترجمه کردن به فارسی که 9 نمره در امتحان می آید و کاربرد قواعد که 7 نمره در امتحان می آید.

دانلود نمونه سوال درسی عربی پایه دوازدهم

دانلود نمونه سوال درسی عربی پایه دوازدهم

نمونه سوال درسی عربی پایه دوازدهم

دانلود نمونه سوال درسی عربی پایه دوازدهم
دانلود نمونه سوال درسی عربی پایه دوازدهم

در این پست نمونه سوال عربی دوازدهم نوبت اول برای سه رشته تجربی ، انسانی و ریاضی برای شما گردآوری شده است.سوال های عربی دوازدهم در دی ماه معمولا به سه قسمت تقسیم می شوند.قسمت مهارت کلمه شناسی که دو نمره در امتحان می آید ، ترجمه کردن به فارسی که ۹ نمره در امتحان می آید و کاربرد قواعد که ۷ نمره در امتحان می آید.

در قسمت مهارت کلمه شناسی  سوال هایی مانند ، معنای واژه درون جمله ، مترادف و متضاد ، تشخیص دادن کلمه ناهماهنگ و …. طرح می شود که احتیاج است که شما در معنی کلمه های خود کتاب درسی دقت داشته باشید.در قسمت مهارت کلمه شناسی شما باید معنی ۴ کلمه درون جمله از عربی به فارسی را بلد باشید.برای مترادف و متضاد دو قسمت کلمه در کنار هم گذاشته می شود و شما باید تنها مترادف و متضاد آن ها را مشخص نمایید.امکان دارد سوال که به مترادف و متضاد مربوط است را در قسمت درک مطلب از شما هم بخواهند.

ترجمه جمله های کتاب از عربی به فارسی از متن درس ، تمرین و قسمت اعلموا کتاب درسی هم سوال می آید.

برای خواندن این درس ممکن است که کتاب درسی شما حداقل در قواعد نتواند به شما کمک زیادی کند ولی بهتر است که کتاب و تمرین های آن را با دقت مطالعه کنید.

برای مطالعه عربی اول بهتر است که یک مبحث را انتخاب کنید از کتاب یا جزوه آن را با دقت مطالعه کنید سعی کنید که قواعد را بفهمید نه فقط آن ها را حفظ کنید و مثال های کتاب را هم توجه داشته باشید.بعد از اینکه قواعد را مطالعه کردید سریع تست های کنکور سراسری را بزنید با این کار متوجه می شوید که از آن مبحث چطور تست طرح می شود.هر چقدر بیشتر تست بزنید بیشتر در این درس مسلط خواهید شد.هر تستی که می زنید آن را تحلیل کنید و نکته ها را خوب متوجه شوید و درکش کنید.

سعی کنید اگر هیچ کدام از مباحث را خوب یاد نگرفتید حداقل تعریب و ترجمه را یاد بگیرید در هر صورت دانش آموزان از دوره دبستان هر سال درس قرآن را داشته اند و حتی کسانی هم که ضعیف هستند می توانند خیلی از جمله های عربی را ترجمه کنند و موضوعات آن ها را متوجه شوند.

در هر زبان هر کلمه وظیفه خاصی را در یک جمله دارد در زبان عربی هم به این شکل است و هر کلمه یا حرفی یک وظیفه را در جمله داشته و در بعضی اوقات وظیفه آن در جمله تغییر می کند این تغییرات با اعراب گذاری معلوم می شود.

اگر بتوانید که با قرآن انس داشته باشید هم می توانید آن را حفظ کنید و هم می توانید برای تمرین آیه ها را مطالعه کنید و وظیفه کلمه ها را شناسایی کنید و به اعرابی که مشخص شده توجه داشته باشید.

این مطلب به صورت کاملا اختصاصی توسط تیم ایران توشه نوشته شده است، هر گونه بازنشر این مطلب بدون درج منبع ( همراه با لینک به این صفحه) غیر مجاز و شرعا حرام می باشد

منبع
ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور