کد تخفیف کلاسینو

فیلم انگیزشی؛ موفقیت واقعی چیست؟

موفقیت فقط رسیدن به هدف نیست

فیلم انگیزشی؛ موفقیت واقعی چیست؟

فیلم انگیزشی؛ موفقیت واقعی چیست؟

موفقیت فقط رسیدن به هدف نیست

فیلم انگیزشی؛ موفقیت واقعی چیست؟
فیلم انگیزشی؛ موفقیت واقعی چیست؟

وقتی ۲۶ سالم بود که تازه فهمیدم موفقیت چیست. موفقیت رسیدن به هدف نیست. موفقیت گرفتن تصمیم برای رسیدن به هدف و سپس حرکت کردن به سمت آن است. مانند آن دانش­آموزی که در مدرسه نمره­های سطح متوسط می­گیرد ولی در حال تلاش برای رسیدن به نمره­های سطح ممتاز است و از آنجا که هر چه در توان دارد برای انجام این کار می­گذارد شخص موفقی است. مانند آن شخصی که یک میلیون دلار جمع کرده است و تلاش می­کند که این مبلغ را به سطح ۵ میلیون دلار و بیشتر برساند و این شخص هم شخص موفقی است.

هر یک به اندازه­ای موفق است، تفاوتی ندارد که در مورد نمره یک شخص در مدرسه یا میزان دارایی یک بیزینس من باشد. موفقیت رسیدن پله به پله به یک هدف ایده­ال است و این تعریف «ارل نایتنگل» از موفقیت است. او در سال ۱۹۵۱ به این تعریف رسید در سال ۱۹۸۹ فوت کرد اما هیچ وقت تعریف خود را تغییر نداد. من در سال ۱۹۶۱ با این تعریف مواجه شدم. من هم هیچ وقت حتی یک کلمه از این تعریف را تغییر نداده­ام و هیچ وقت تعریف بهتری پیدا نکردم. من اعتقاد دارم که «ایرل نایتینگل» بهترین تعریف را بیان کرده است.

موفقیت رسیدن پله پله به یک هدف یا ایده­ال است. من اینجا هستم و می­دانم که الان اینجا هستم من می­خواهم به جایی بروم و می­دانم که به آنجا خواهم رسید. اما می­دانم که بالاخره به آنجا خواهم رسید.

من ملاقاتی با «ادموند هیلاری» داشتم. هیچ­کس تا حالا قله کوه اورست را فتح نکرده اما او این کار را کرد می­دانید چرا؟ تصمیمش را گرفت که به آنجا می­خواهد برود و وقتی در سال ۱۹۵۱ به نپال رفت شکست خورد اما در سال ۱۹۵۲ دوباره به آنجا برگشت. همه به او گفتند که دیوانه است. چرا که بسیاری از مردم در تلاش برای رسیدن به قله جان خود را از دست داده بودند و دوباره در سال ۱۹۵۲ شکست خورد اما در سال ۱۹۵۳ «ادموند هیلاری» و «تنزینگ نورگی» بر بالاترین نقطه جهان ایستادند.

آنها در همان سال ۱۹۵۱ که تصمیم گرفتند به سمت قله بروند موفق بودند. برادران رایت وقتی موفق شدند که تصمیم گرفتند هواپیما را به پرواز درآوردند. آن­ها زمانی که هواپیما از زمین بلند شد موفق نشدند. بلکه لحظه­ای تصمیم گرفتند. هواپیما را به پرواز درآورند موفق بودند.

آیا می­دانی به کجا می­خواهی بروی؟ آیا تصمیمت را گرفته­ای که می­خواهی به آنجا برسی؟ احتیاجی نیست که بدانی چگونه به آنجا خواهید رسید. این چگونگی وقتی که به سمت آن نقطه پیش می­روی نمایان می­شود تا لحظه­ای که به آن­جا نرسی هیچ وقت نخواهی فهمید که چگونه به آنجا می­توانی برسی. در نگاه به گذشته است که می­توانیم مسیر رفتن به آن نقطه را ببینیم و این نکته بسیار مهمی است.

وقتی کودک بودم گاهی اوقات تصور کردم که دارم شکست می­خورم. اما این حقیقت بود که داشتم موفق می­شدم. هیچ­کس هیچ وقت این موضوع را به من نگفت. امروز تفاوت این دو را می­دانم و همانطور شما هم می­دانید

این مطلب به صورت کاملا اختصاصی توسط تیم ایران توشه نوشته شده است، هر گونه بازنشر این مطلب بدون درج منبع ( همراه با لینک به این صفحه) غیر مجاز و شرعا حرام می باشد

منبع
ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور