کد تخفیف کلاسینو

قیمت بلیط قطار کوپه دربست

قیمت بلیط قطار کوپه دربست

 

مسافرت با قطار می‌تواند یکی از جذاب‌ترین سفرها برای خانواده‌ها و افراد باشد. قطارهای امروزی ۲ نوع هستند که یکی از آن‌ها قطارهای کوپه‌ای و نوع دیگر آن، قطارهای اتوبوسی س است. در قطارهای اتوبوسی  چینش صندلی‌ها مانند اتوبوس است و معمولا این نوع قطارها برای سفرهای طولانی مدت مناسب نیست. اما قطارهای کوپه‌ای مناسب سفرهای طولانی مدت هستند و به‌طور کلی برای سفر مناسب‌تر هستند چراکه امنیت بهتری نسبت به قطارهای اتوبوسی دارند. همچنین این قطارها دارای تخت‌خواب هستند که برای استراحت مسافران بسیار مفید است.

 

اگر تابه‌حال بلیط قطار رجا را تهیه کرده باشید احتمالا متوجه شده‌اید که کوپه‌های قطار، دارای دو مدل ۴ نفره و ۶ نفره است که کوپه‌های ۶ نفره قیمت کمتری دارند و از دو ردیف تخت ۳ طبقه تشکیل شده‌اند. در این بین اگر تعداد نفرات شما در سفر دقیقا ۴ یا ۶ نفر نباشد با افراد غریبه هم کوپه می‌شوید و این موضوع برای برخی افراد خوشایند نیست. در نتیجه بعضی از مسافران ترجیح می‌دهند به سراغ رزرو کوپه‌های دربست بروند که قاعدتا قیمت بیش‌تری دارند اما خیال‌تان راحت است که کوپه به‌صورت دربست در اختیار خودتان است. البته در برخی موارد هم یک جمع ۵ نفره می‌خواهند به مسافرت بروند که در این صورت یک کوپه‌ی ۶ نفره رزرو می‌کنند و برای راحتی بیش‌تر، هزینه‌ی نفر ششم را بین خودشان تقسیم می‌کنند تا بتوانند در طول مسیر راحت باشند. البته غیر از موضوع راحتی، در کوپه‌های دربست امنیت بیش‌تری نیز وجود دارد چراکه فرد غریبه‌ای در کوپه‌ی شما وجود ندارد.

حالا که مزایای کوپه‌ی دربست را بررسی کرده‌ایم بیاید نگاهی به شیوه‌ی محاسبه‌ی هزینه‌ی هر صندلی قطار بیندازیم و بعد از آن به سراغ هزینه‌ی کوپه‌ی دربست برویم.

 

قیمت  بلیط قطار رجا برای مسافران در بازه‌های سنی مختلف

 

  • قیمت بلیط قطار برای بزرگسال:اگر سن شخص در زمان شروع سفر بعد از ۱۲ سال باشد، بزرگسال حساب می‌شود و بلیط وی تمام‌ بها است(ملاک تاریخ شروع سفر است و نه زمان خرید بلیط)

 

  • قیمت بلیط قطار برای کودکان:درصورتی‌که فرزند شما در موقع شروع سفر قبل از دو سال داشته باشد، صرفا نصف قیمت بلیط را برای دربست شدن کوپه‌ی قطار پرداخت می‌کنید.

 

  • قیمت بلیط قطار برای نوزادان: اگر نوزاد شما کمتر از دو سال داشته باشد فقط ۱۰ درصد از قیمت کامل بلیط را پرداخت می‌کنید. در چنین حالتی برای کودک شما صندلی جدا حاضر نمی‌شود. در اگر پدر و مادر بخواهند برای فرزند صندلی رزرو کنند، می‌بایست نصف قیمت بلیط شخص بزرگ‌سال را پرداخت کنند.

 

  • قیمت بلیط قطار جانبازان و خانواده شهدا:برای افراد جانباز و خانواده‌ی شهدا بلیط قطار به شکل نصف قیمت محاسبه می‌شود. اما این تخفیف فقط در خرید حضوری و با ارائه کارت ملی(شناسنامه) و بنیاد انجام می‌شود و درحال حاضر در خریدهای آنلاین بلیط قطار، امکان استفاده از این تخفیف وجود ندارد.

خرید اینترنتی بلیط قطار ریل ترابر سبا

تذکر: اشخاص کمتر از ۱۷ سال صرفا در حالتی می‌توانند با قطار سفر کنند که همراه پدر یا مادرشان باشند و امکان سفر تک نفره برای افراد کمتر از ۱۷ سال وجود ندارد. درضمن این‌ نکته را نیز به‌یاد داشته باشید که اگر خرید بلیط قطار رجا علی بابا را از طریق وب‌ سایت انجام داده‌اید، خیال‌تان جمع باشد که بلیط قطار با بهترین قیمت ممکن را تهیه کرده‌اید.

 

مسیر قطار تهران گرگان

اما سوال اصلی این بود که هزینه‌ی بلیط قطار برای کوپه‌ی دربست به چه شکلی محاسبه می‌شود؟ در واقع موقع دربست کردن کوپه‌ی قطار صرفا هزینه‌ی صندلی از شما گرفته می‌شود و از هزینه‌ی هر بلیط، خدمات ایستگاهی، پذیرایی و بیمه کم می‌شود که این کسری به‌صورت اتوماتیک است. البته در هنگام دربست کردن کوپه‌ی قطار، اگر نوزاد به همراه داشته باشید صرفا نصف هزینه‌ی بلیط بزرگ‌سال از شما دریافت خواهد شد. درنظر داشته باشید که با رزرو و خرید بلیط قطار رجا علی بابا می‌توانید در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و در کمترین زمان، به‌صورت آنلاین بلیط خود را تهیه کنید.

بهتر است این نکته را نیز به یاد داشته باشید که اگر ‌همراه خود نوزاد دارید، لباس گرم یکی از ضروریات سفر شما با قطار است. درست است که کوپه‌های قطار دارای بخاری و سیستم گرمایشی هستند اما ممکن است در زمستان و در طول سفر هوا به‌قدری سرد باشد که احساس کنید سیستم‌های گرمایشی قطار کفایت نمی‌کند. و همان‌طور که گفته شد اهمیت این موضوع زمانی بیش‌تر می‌شود که بچه‌ی کوچک یا نوزاد به‌همراه داشته باشید. همچنین به‌همراه داشتن پتوهای مسافرتی نیز می‌تواند کمک ویژه‌ای به شما کند. البته در تابستان و بهار، معمولا نیازی به همراه داشتن پتو و لباس‌های گرم نیست اما در فصل پاییز و زمستان بهتر است این موضوع را رعایت کنید. اگر در فصل‌های سرد، بلیط قطار رجا را خریداری کردید و قصد سفر به یکی از شهرهای ایران را دارید بهتر است یک یا چند لباس گرم با خودتان به همراه داشته باشید تا درصورت نیاز بتوانید درطول مسیر از آن استفاده کنید. همچنین در کوپه‌های قطار می‌توانید بدون محدویت وزنی، بار به‌همراه خود داشته باشید اما مسئولیت امنیت وسایل شما در قطار برعهده‌ی خودتان است. شما می‌بایست وسایل خود را به کوپه ببرید و آن‌ها را در قسمت‌های مشخص شده قرار دهید. اگر نگران امنیت آن هستید می‌توانید از قفل‌های موجود در کوپه استفاده کنید که استفاده از آن‌ها بسیار آسان است اما اگر در استفاده از آن‌ها به مشکل خوردید می‌توانید از مهمانداران قطار کمک بگیرید. هرچند درصورتی‌که کوپه‌ی خود را به‌صورت دربست تهیه کرده‌اید می‌توانید از قفل درب کوپه استفاده کنید و هیچ‌گونه نگرانی بابت وسایل‌تان نداشته باشید.

 

 

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور