کد تخفیف کلاسینو

جاذبه های دیدنی در شهرهای ساحلی و توریستی ترکیه

 

جاذبه های دیدنی در شهرهای ساحلی و توریستی ترکیه

 

منطقه تاریخی و باستانی دیدیما- کوش آداسی

بنای باشکوه و شگفت انگیز دیدیما دومین مکان مذهبی در کل دنیاست که در حدود هفتاد و هفت کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد . دیدیما مرکز مذهبی بسیار مهمی در دوران هلنیستی است . در این معبد با ستون های بلند معبد آپولو  که تا کنون پابرجا مانده روبرو خواهید شد . جالب است بدانید در حدود یکصد و بیست و دو ستون در این مکان وجود داشته که آنرا به یکی از  برجسته ترین  ساختمان های یونانی تبدیل نموده است.

بنای دیدیما در آفر تور کوش آداسی در زمان باستان بسیار مشهور و با اهمیت بوده و به لحاظ وسعت و اعتبار آن را هم رتبه شهر دلفی قرار داده اند .

 

 

روستای کرازلی – بدروم

روستای زیبای کرازلی با باغ ها و تاکستان های فراوان در فاله ده کیلومتری از شرق شهر کوش آداسی قرار گرفته است . با طی نمودن مسافتی کم به این مکانی عالی خواهید رسید که بهترین انتخاب برای دوری از هیاهوی شهری و گذران روزی در آرامش است . گشت و گذار در کوچه پس کوچه های آن و تماشای مناظر خانه هایی سنتی و سفید رنگ بسیار لذت بخش خواهد بود . همچنین وجود رستوران ها و کافه هایی متنوع با محیطی کوچک اما دلپذیر همه چیز را برای سپری نمودن ساعاتی لذت بخش مهیا نموده است .

همچنین اگر شانس بازدید از این روستا را در روزهای شنبه داشتید چه بهتر ! میتوانید از بازار محلی که محصولات  کشاورزی و زراعی و همچنین صنایع دستی زیبا را عرضه می کنند بازدید کنید .

 

 

شبه جزیره دیلک – بدروم

شبه جزیره دیلک در رزرو تور بدروم با چشم اندازهای زیبای کوهستانی و ساحل بکر و دست نخورده پارک ملی منحصر بفردی است که برای سفری یکروزه بسیار ایده ال خواهد بود. فاصله این منطقه تا مرکز شهر تنها بیست و پنج کیلومتر است که با دیدن مناظری از سواحل و آبهای فیروزه ای و زلال خواهید دید طی نمودن این مسافت ارزش بازدید از این منطقه را داشت .

سواحل آیدینیک  و کاراسو کویو تنها نمونه ای از این مناطق دوست داشتنی است همچنین غار زئوس از دیگر جاذبه های گردشگری در این منطقه است . و اگر از علاقمندان به طبیعت گردی و پیاده روی در مسیرهای جنگلی هستید این مکان با طبیعتی دل انگیز و جنگلهای سرسبز فرصتی عالی در اختیارتان قرار خواهد داد .

 

جزیره کلئوپاترا – مارماریس

هر چه از زیبایی این جزیره بگوییم باز کم است و برای درک این همه شگفتی تنها یک راه دارید و آنهم سفر به این شهر و بازدید از آن است.  جزیره زیبای کلئوپاترا یا همان جزیره ی سدیر در شانزده کیلومتری از شهر مارماریس قرار دارد و جزو جاذبه های معروف و پر طرفدار مارماریس است.

مناظری از شن های طلایی در کنارآبهای نیلگون و زلال هوش از سرتان خواهد برد همچنین وجود آثار تاریخی و باستانی به جذابیت این جزیره افزوده است .

 

موزه های شهر مارماریس

از دیگر جاذبه های قیمت تور مارماریس می توان به موزه های این شهر اشاره کرد. که با وجود آثار تاریخی ارزشمند در قلعه تاریخی آن قرار گرفته است  .  موزه مارماریس هالیجی آحمت اورکای (احمد اورکای خلیجی) از نمونه بارز آن است که در آن به قوم شناسی و باستان شناسی پرداخته شده است .

 

روستاهای مارماریس

به گزارش سفر باتو ، بازدید از روستاهای اطراف شهر مارماریس و گشت و گذار در کوچه پی کوچه های روستا و آشنایی با فرهنگ و نحوه زندگی بومیان تجربه فراموش نشدنی خواهد بود . و گاهی میتوان از بازار های محلی بومیان بازدید کرد و سوغاتی های هر چند کوچک اما زیبا تهیه نمود .

 

ساحل زیبای کیزکومو در اورهانیه – مارماریس

این ساحل بسیار زیبای شنی با آبهای نیلگون یکی از پر طرفدارترین سواحل این شهر است که در فاصله سی کیلومتری از مارماریس و در کنار روستایی به نام اورهانیه واقع شده است .

 

مارماریس مارینا

منطقه خلیجی و زیبای مارینا جزو مکانهای پرطرفدار در این شهر است .  این خلیج دیدنی منزلگاه کشتی های تفریحی است که میتوان برای ساعاتی آن را کرایه و درآبهای زلال به گشت و گذار پرداخت . علاوه بر این وجود کافه و رستوران های کوچک و بزرگ با فضایی دلنشین و همچنین مراکز خرید متعدد به جذابیت مارینا افزوده است.

فستیوال موسیقی کلاسیک در گوموشلوک – بدروم

یکی از جاذبه های شهر ساحلی و زیبای بدروم وجود فستیوال گوموشلوک است که سالانه برگزار می گردد . در این فستیوال شاهد برنامه های متنوع و مفرحی نظیر اجرای موسیقی زنده توسط موزیسین های مطرح خواهید بود .  این برنامه برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ و با حضور موزیسین های مشهور اجرا شد که هر فستیوال معمولا حدود دو ماه به طول می انجامد و در طی آن شاهد برگزاری بیش از بیست اجرای کنسرت خواهید بود . گفتنی است هر دوره توسط موزیسین های مشهور از سراسر دنیا اجرا می گردد.

و در حدود پانزده هزار نفر از سراسر این کشور و بیست کشور دنیا به این منطقه آمده و به تماشای آن می نشینند اجراهای این برنامه شامل نواختن پیانو، ویولون، ویولون سل، فلوت، ارکستر، آواز خواندن و … است .

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور