کد تخفیف کلاسینو

تعداد صندلی و ساختار اتوبوس هایVIP

 

تعداد صندلی و ساختار اتوبوس هایVIP

در سال های گذشته سفر با اتوبوس خیلی شرایط نامناسبی داشت و بسیاری از افراد با یکبار مسافرت با اتوبوس آن را از لیست گزینه های رفتن به مسافرت حذف می کردند. اما با روی کار آمدن اتوبوس های VIP مسافرت های بین شهری با اتوبوس دوباره مورد استقبال قرار گرفت و رواج یافت. این اتوبوس ها با خصوصیات و امکاناتی که دارند اصلا قابل مقایسه با اتوبوس های معمولی گذشته نمی باشند. اتوبوس های VIP می توانند سفری کم هزینه و خاطره انگیز را برای مسافران به ارمغان آورند. امروزه اتوبوس های VIP متعددی از سوی بهترین شرکت های حمل و نقلی در جاده های کشور مشغول جابجایی مسافران می باشند و مسافران می توانند در تمامی مسیرها از این اتوبوس ها استفاده نمایند. اگر
می خواهید با ویژگی ها و ساختار اتوبوس های VIP بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

 

اتوبوس های VIP

امروزه در ناوگان حمل و نقل جاده ای ایران اتوبوس های VIP از بهترین شرکت های اتوبوس سازی مانند ولوو، اسکانیا، باگی و مان و .. وجود دارند و تحولی بزرگ در سفر با اتوبوس ایجاد نموده اند. در این اتوبوس ها به دلیل امکاناتی که دارند و خدمات رفاهی که ارائه می دهند مسافران احساس بهتری خواهند داشت. سفر با اتوبوس های ویژه به دلیل راحتی و قیمت بسیار مناسبی که دارند امروزه به یکی از پرطرفدارترین روش های مسافرت تبدیل شده است.

در این اتوبوس ها بر خلاف اتوبوس های معمولی دیگر خبری ازتکان های آزاردهنده و صدای موتور نیست وبا ایجاد تغییراتی در بدنه آن ها، بدنه اتوبوس ها را عایق نموده اند که به مقدار قابل توجهی از انتقال سروصدا و تکان های اتوبوس جلوگیری می کند. از طرفی تعداد صندلی های اتوبوس های VIP نسبت به اتوبوس های معمولی کمتر و فاصله بین آن ها بیشتر است در نتیجه مسافران می توانند احساس راحتی بیشتری داشته باشند. همین مسئله موجب شده است که قیمت بلیط اتوبوس های VIP گرانتر از اتوبوس های معمولی باشد.

طراحی این اتوبوس ها به گونه ای صورت گرفته است که فاصله مناسبی) ۶۰ سانتی متر) بین چرخ ها و بدنه اتوبوس وجود دارد به همین دلیل مسافران بر روی هر کدام از صندلی های جلو، وسط یا انتها اتوبوس نشسته باشند هرگز ترمزها، دست اندازها و تکان های اتوبوس را احساس نخواهند کرد. از دیگر امکانات اتوبوس های وی آی پی می توان به آفتاب گیر برقی، سیستم تهویه، یخچال، سیستم گرمایشی و سرمایشی، پرده، جعبه کمک های اولیه، صندلی های بزرگ و راحت، سیستم صوتی و تصویری اختصاصی برای هر صندلی، پریز برق جهت شارژ نمودن گوشی، اینترنت ، کف پوشPVC  .. اشاره نمود.

صندلی اتوبوس های VIP

اگر در زمان رزرو بلیط اتوبوس تهران، اتوبوس وی آی پی رزرو کرده باشید در زمان سفر متوجه می شود که صندلی های این اتوبوس ها اصلا قابل مقایسه با اتوبوس های معمولی نیستند و مدلی از این صندلی ها به قدری راحت و بزرگ هستند که می توانند با صندلی های هواپیما رقابت کنند. به طور کلی اتوبوس های وی آی پی بر اساس نوع صندلی به دو دسته نیم تخت شو و تخت شو تقسیم بندی می شوند. در اتوبوس های مجهز به صندلی های تخت شو تنها ۲۵ صندلی وجود دارد. در هر ردیف این اتوبوس ها سه صندلی دو صندلی کنار هم و یک صندلی به صورت جداگانه وجود دارد. فاصله صندلی ها از یکدیگر بسیار زیاد است و به راحتی می توان صندلی ها را به حالت تخت شو تغییر داد و برای استراحت در طول شب از آن ها استفاده نمود. در زیرهریک از این صندلی ها به منظور آسایش بیشتر مسافران یک زیرپایی قرار داده شده است که مسافران می توانند از آن استفاده نمایند. این مدل از اتوبوس ها مخصوصا برای مسیرهای طولانی بسیار مناسب می باشند.

اتوبوس های  VIP نیمه تخت شو نیز همان ساختار و سیستم اتوبوس های تخت شو را دارند و تنها تفاوت آن ها درتعداد و مدل صندلی ها می باشد. به دلیل قرارگیری ۲۶ الی ۳۶ صندلی در این اتوبوس ها فضای بین صندلی ها نیز کمتر است، از این رو بیشتر برای مسافرت هایی که مسافت طولانی ندارند مناسب هستند.

خرید بلیط اتوبوس VIP

اگر می خواهید به اصفهان سفر کنید و قصد تهیه بلیط اتوبوس اصفهان را دارید بهتر است اتوبوس های VIP را انتخاب کنید تا در طی مسیر آرامش بیشتری داشته باشید. برای رزرو بلیط اتوبوس می توانید به صورت حضوری یا آنلاین اقدام کنید. در مراجعه حضوری به دفاتر فروش بلیط اتوبوس حتما تاکید کنید که بلیط اتوبوس وی آی پی می خواهید زیرا در این روش شما نمی توانید لیست بلیط اتوبوس های موجود و موقعیت صندلی ها را مشاده نمایید و کارمند فروش بلیط است که بر اساس تجربه خود بلیط مورد نظر را برای شما رزرو می کند. در روش آنلاین خرید بلیط اتوبوس زمانی که به یکی از وب سایت های ارائه دهنده بلیط مراجعه می کنید به راحتی می توانید انواع اتوبوس های معمولی و وی آی پی که در تاریخ مورد نظر به مقصد اصفهان وجود دارد را به همراه تعداد صندلی های باقی مانده و برند شرکت ارائه دهنده اتوبوس را مشاهده نمایید و با مقایسه آن ها بهترین اتوبوس را انتخاب نمایید.

تفاوت اتوبوس های معمولی و VIP

شرکت های اسکانیا، ولوو، بنز، رنو و مان معمولا در زمینه تولید هر دو مدل اتوبوس یعنی اتوبوس های معمولی و وی آی پی فعالیت دارند. در میان این شرکت ها اتوبوس های  ساخته شده توسط شرکت های ولوو و اسکانیا طرفداران بیشتری دارند. مهم ترین تفاوت این اتوبوس ها در تعداد صندلی ها و فاصله بین آن ها می باشد. در اتوبوس های معمولی ۳۸ الی ۵۰ صندلی جای گرفته اند که فاصله بسیار کمی با یکدیگر دارند، همین مسئله باعث شده است که صندلی های کوچک تری که فضای کمتری دارند در این اتوبوس ها استفاده شود. در اتوبوس های معمولی صدای موتور و تمامی ضربات و تکان های اتوبوس در داخل بدنه اتوبوس احساس می شود و صدایی آزاد دهنده ایجاد می کند، به همین دلیل است که صندلی های انتهای این اتوبوس ها که برروی موتور و چرخ ها واقع شده اند طرفداران کمی دارد. همچنین در اتوبوس های معمولی نمایشگر اختصاص وجود ندارد و دو نمایشگر در ابتدای هر ردیف نصب شده است که مسافران می توانند به تماشای فیلم پخش شده بپردازند.

از امکانات اتوبوس های معمولی می توان به جعبه کمک های اولیه، سیستم تهویه، یخچال ، سیستم تهویه و کپسول آتش نشانی اشاره نمود. بنابراین این اتوبوس ها برای مسیرهای کوتاه و در طول روز مناسب هستند، به عنوان مثال اگر می خواهید به یزد سفر کنید و فاصله شهر مبدا شما تا یزد چندان زیاد نیست می توان بلیط اتوبوس یزد از نوع معمولی را رزرو نمود.

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور