کد تخفیف کلاسینو
کد تخفیف کلاسینو

از موزه فضای باز آلتین کوی تا  قلعه آنکارا یکی از برترین مکان های دیدنی

از موزه فضای باز آلتین کوی تا  قلعه آنکارا یکی از برترین مکان های دیدنی

شهر صنعتی و توسعه یافته آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه و همچنین پایتخت این کشور محسوب می گردد. این شهر پرجمعیت و در عین حال زیبا و آرام ، مرکز اداری و سیاسی دراین کشور است . اما وجود آثار تاریخی متنوع و ارزشمند از طرفی و مراکز خرید متنوع از طرف دیگر آن را به مقصدی خوشایند برای گردشگران تبدیل نموده است .

در ادامه به شرح تاریخچه و فرهنگ این مرز و بوم خواهیم پرداخت و شما را تا حدودی با برخی از جاذبه های دیدنی در آنکارا آشنا می نماییم :

موزه فضای باز آلتین کوی

موزه فضای باز آلتین کوی در تور آنکارا از جمله مکان های فرهنگی در آنکاراست که به طرز بسیار ماهرانه ای گردشگران را با سبک زندگی روستائیان و گذشتان آشنا می نمایید .

به گزارش سفر باتو ، این موزه دارای نماهایی از مساجد، خانه ها، چشمه ها و … است که هر کدام پیشینه صد ساله آنکارا را به نمایش گذارده اند . همچنین در این مکان غرفه های متعددی وجود دارند که میتوان سوغاتی و  یا غذاهای متنوع ترکی را تهیه نمود.

مدرسه مجازی آی نو

موزه هوانوردی آنکارا

موزه نیروی هوایی آنکارا در مکانی باز و وسیع با هدف به اشتراک گذاشتن تاریخچه هواپیمایی این کشور به وجود آمده است .  در این موزه با هفتصد سند تاریخی و عکس های مربوط به این صنعت آشنا خواهید شد .

همچنین از لباس های رسمی کارمندان این سازمان ، گواهی نامه ها و مدال های اخذ شده آنان بازدید می نمایید .

گذشته از این ها بهترین قسمت این موزه برج تاریخی چتر نجات است که توسط مهندسان ترکی و روسی در سال ۱۹۳۷ پایه ریزی گردید . در ضمن  امکان تجربه منحصر بفرد استفاده از چتر نجات برای تمامی افراد با سن بالای شانزده سال مجاز و قابل انجام است .

قلعه آنکارا یکی از برترین مکان های دیدنی شهر

قلعه باشکوه  آنکارا یکی دیگر از دیدنی های آنکارا است که در قرن هفتم بنا گردیده است . و در طول تاریخ پایگاهی برای امپراطوران رومی ،بیزانسی و همچنین سلجوقیان و عثمانیان بوده است .

هم اکنون بازدید از این قلعه باستانی به یکی از جذابیت های دیدنی و سرگرم کننده در این شهر تبدیل شده و بازدید کنندگان شاهد شاهکار معماری در قرون وسطی خواهند بود.

همچنین گفتنی است بسیاری از کنسرت ها و جشنواره های هنری سالانه و اکثرا در ماههای گرم سال در همین منطقه برگزار می گردد .

آکواریوم آکوا وگا آنکارا

بازدید از آکواریوم آکوا وگا جازبه تفریحی و بسیار پر طرفداری است که اغلب اکثر خانواده ها را به سمت خود می کشاند. ضمن ورود به این آکواریوم وارد تونلی به طول سیصد متر خواهید شد و از آنجا شاهد دنیای زیبای زیر آب و موجودات دریایی منحصر بفرد خواهید بود.   تور کربلا را در سایت سفر باتو مشاهده کنید.

در ضمن استخر ، خانه خزندگان، مکان های مختلف با مناظر زیبا برای عکاسی، فروشگاه های متعدد و کافه تریا از دیگر بخش های موجود در این مجموعه است .

پارک زیبای گنچلیک

 

پارک زیبا گنچلیک یکی از مکان های مورد علاقه مردم شهر و گردشگران است که مساحتی در حدود  شصت و هشت هکتار داشته و در حدود هفتاد سال پیش احداث شده است. این پارک توسط میدان اولس و خانه های مسکونی مشرف به آن احاطه شده است و همچنین خانه اپرا آنکارا در مجاورت با همین پارک قرار گرفته است.

همچنین ساختمان تالار کنفرانس شهرداری و سالن های استخر عمومی و سالن های کنسرت نیز در همین مکان قرار دارد . که همه این امکانات این پارک زیبا را به مکانی ایده ال برای گذران عصری دلپذیر تبدیل نموده است.

موزه تمدن های آناتولی

موزه تمدن های آناتولی یا همان موزه سال در سال ۱۹۹۷ با مجموعه ای بی نظیر از آثار تاریخی و باستانی احداث شده است . در این موزه شاهد آثاری شگفت انگیز از هنرهای باستانی دوره پالئولتیک تا عصر حاضر را خواهید بود .

قلعه نظامی حصار

قلعه زیبا و باشکوه نظامی حصار در نزدیکی موزه تمدن های آناتولی واقع شده است. و باستان شناسان زمان ساخت این  قلعه را به سه هزار سال پیش نسبت می دهند .

این قلعه که به قلعه انگشتی نیز معروف شده دارای یک ساعت بزرگ بر بالاترین نقطه خود است . همچنین امکانات متنوعی نظیر هتل، رستوران، کافه، و مسجد در این مکان فراهم آمده و گردشگران بسیاری را به این سمت می کشاند .

 

موزه جمهوری

 

موزه جمهوری از دیگر مکان های فرهنگی و تاریخی در آنکاراست که بسیار مورد علاقه گردشگران واقع شده است .  این موزه در سال ۱۹۸۱ و توسط سازمان فرهنگ و موزه احداث و از ان پس به نام ساختمان دوم مجلس ترکیه نامیده می شود  . زیرا مجلس ترکیه مابین سالهای  ۱۹۲۴ تا ۱۹۶۰ در همین مکان برگزار می گردید.

حین بازدید از اینمکان با عکس های نخست وزیرها و رئیس جمهورهای متعدد در ترکیه روبرو می شوید و پس از ان با بخشهای متنوعی  نظیر نمایش سکه ها و اسکناس های قدیمی برخورد خواهید کرد.

 

 

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور