کد تخفیف کلاسینو

موزه های معروف گرجستان و دیدنی های جذاب باتومی

موزه های معروف گرجستان و دیدنی های جذاب باتومی

کلیسای سیمیندا سامبا

این کلیسای با شکوه  با نمای سنگی و کنده کاریهای ظریف  بر بالای تپه ای به نام کازاباغی قرار دارد و به نمادی از کشور گرجستان تبدیل شده است و در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا و در کنار رشته کوههای کازابک قرار گرفته است . بازدید از این بنا در کنار مناظر طبیعی شگفت انگیز اطراف آن بسیار لذت بخش خواهد بود.

شهر قدیمی Old Town

شهر قدیمی با معماری منحصر بفرد و بافت سنتی و زیبا به یکی از پر جاذبه ترین مکان های دیدنی در تفلیس تبدیل شده است . شهر قدیمی از خیابان Kote Abkhazi در نزدیکی میدان آزادی شروع شده و تا پل صلح امتداد می یابد .  کرانه های رودخانه کرا و کوه تاتسمیندا به جذابیت و زیبایی آن افزوده و گشت و گذار در این منطقه را خاطره انگیز نموده است . همچنین تعداد زیادی از بناهای تاریخی نظیر کلیساها ، موزه ها ، حمامهای سولفور ، خانه های چوبی عجیب و غریب در این ناحیه به چشم می خورد.

قلعه ناریکالا Narikala Fortess

قلعه ناریکالا یا نارین با مناظر با شکوه و دیدنی در قرن چهارم میلادی بعنوان دژی بر بلندای کوه تاتسمیندا ساخته شد . و برای دسترسی به آن میتوان از طریق تله کابین راه اندازی شده در پارک ریکه به این قلعه رسید و یا پیاده از Meidan  راهی این مکان گردید.  همچنین تور باتومی سفر باتو را با قیمت مناسب خرید کنید.

به محض رسیدن به این قلعه شاهد چشم انداز شگفت انگیزی از شهر تفلیس خواهید بود . زمانی این قلعه به ترف اعراب در آمد و سپس توسط پارسیان و ترکان عثمانی اشغال شد .

در سال ۱۸۲۷ بعلت انفجار انبار مهمات قسمت های زیادی از آن ویران و مجددا بازسازی گردید .

 

پل صلح The Bridge Of Peace

به گزارش سفر باتو ، پل صلح با معماری مدرن و زیبا و با هدف جذب گردشگر و صرف هزینه های بسیار در سال ۲۰۱۰ در این شهر ساخته شده است . این پل توسط معمار مشهور ایتالیایی میشل دلوچی ساخته و در میان مردم به پل همیشه فوق العاده  لقب گرفته است .ارتفاع  این سازه در حدود د و پنجاه متر است بر فراز روخانه کرا قرار گرفته است .

به واسطه احداث این پل دو منطقه قدیمی و جدید شهر به یکدیگر متصل شده اند.

باغ گیاهشناسی ملی گرجستان National Botanical Garden Of Georgia

این باغ زیبا درست در پایین قلعه ناریکالا قرار گرفته و در گذشته باغ سلطنتی قلمداد می شده  و از سال ۱۸۴۵ به باغ ملی تبدیل شد .این باغ مساحتی بیش از یکصد و شصت هکتار دارد و بیش از چهار هزار و پانصد گونه گیاهی کم نظیر از سراسر جهان به این مکان آورده شده است  .

گشت و گذار در این باغ و بازدید از آبشار زیبایی آن بسیار سرگرم کننده و لذت بخش خواهد بود .

 

 

معبد تاتسمینداMtatsminda Pantheon

این معبد در واقع آرامگاه افراد مشهوری همچون نویسندگان ، هنرمندان ، ورزشکارن برجسته ، قهرمانان ملی گرجستان است ، و در منطقه ای به نام  نکروپولیس تفلیس بر روی دامنه کوه تاتسمیندا واقع شده است و با گشت و گذار در محوطه ای معبد شاهد مناظر و چشم اندازهای بی نظیری از شهر تفلیس خواهید بود.  هتل های ۵ ستاره تفلیس قیمت مناسب را در سایت ببینید.

 

 

موزه فضای باز مردم شناسی گرجستان Open Air Museum Of Ethnology

در موزه فضای باز تفلیس در غرب دریاچه لاک پشت و بر روی تپه ای با چشم انداز بسیار زیبا قرار گرفته است . این موزه در حدود پنجاه هکتار مساحت دارد و حدود هفتاد ساختمان از معماری  قسمتهای مختلف گرجستان مانند خانه های سنگی مسقف از شرق گرجستان و خانه های چوبی مشبک کاری با سقف شیروانی از کاه یا مقوا از غرب گرجستان در به نمایش گذارده است. همچنین انواع هنرهای دستی زیبای مردمان منطقه نظیر سفال ، فرش ، لباس ، اثاثه منزل و … نیز در این مکان به فروش می رسند.

 

موزه ملی گرجستان  national museum

موزه ملی گرجستان با آثار تاریخی بسیار ارزشمند در سه طبقه در خیابان روستا ولی قرار دارد . آثار ارزشمندی نظیر ظروف سرامیکی ، جواهرات ، فنجان طلا آراسته با سنگهای قیمتی در آن به چشم می خورد ، همچنین بخشهای دیگری از این موزه به تسلیحات و مجموعه ای از سکه های مربوط به قرن پنجم و ششم اختصاص داده شده است .

گذشته از همه اینها فسیلهای با قدمتی بیش از یک و نیم میلیون سال نظر بسیاری از تاریخ دوستان و باستان شناسان را به خود جلب نموده است .

 

کلیسای متخی Metekhi Cathedral

کلیسای متخی بر روی صخره در کنار رودخانه کرا  واقع شده که دارای چشم اندازی بی نظیر طبیعی است ، و اولین کلیسای ساخته شده در محدود شهری است .

این کلیسا از سال ۱۲۷۸ تا ۱۲۸۹ توسط دیمیتری تاوتادبولی ساخته و در طول تاریخ بارها تخریب و بازسازی گردید.

 

 

مجسمه مادر Mother Of Kartli

تندیس زیبای مادر بر فراز بلندیهای سولولاکی به مناسبت گرامیداشت هزار و پانصد سالگی شهر تفلیس ساخته شده است . این مجسمه بیست متر ارتفاع دارد در سال ۱۹۸۵ از آلمینیوم ساخته شد و تصویری از یک زن است که لباس ملی کشور گرجستان را بر تن دارد و در دست چپش کاسه ای از نوشیدنی جهت خوشامدگویی به دوستان و در دست راست شمشیری جهت مبارزه با دشمنان قرار دارد .

 

 

 

 

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور