کد تخفیف کلاسینو

راهنمای  سفر به جزیره زیبای کیش

راهنمای  سفر به جزیره زیبای کیش

جاذبه های گردشگری در کیش

سفر به جزیره کیش به اینهمه جاذبه دیدنی و آب و هوای مطبوع زمستانی سفری خاطره انگیز و فراموش نشدنی خواهد بود . این روزها سفرهای خارجی کمی هزینه بر خواهد بود و دارای سختی های خاص خود است و از طرفی نمیشود به کل بیخیال گردش و گشت و گذار شد به همین خاطر پیشنهاد می کنیم

در این جزیره دوست داشتنی امکانات رفاهی و تفریحی متعدد و فراوانی فراهم شده که وجود هتل های لوکس با قیمتهای مناسب و اقامتگاههای کم هزینه تر در کنار مراکز خرید مدرن و رستورانهای بی نظیر تنها بخشی از این امکانات است . این جزیره با تفریحات آبی و همین طور پارکها متنوع و جنگ های شبانه تمامی وقتشما را پرمی کند و نمی گذارد دست خالی از آن بیرون روید.  در ادامه قصد داریم شرح مختصری از جاذبه های موجود در کیش را در اختیارتان قرار دهیم و راهنمای شما در سفر به نگین خلیج فارس باشیم :

تماشای منظره سحر انگیز کشتی یونانی

شاید تصویر زیبای کشتی یونانی اولین چیزی است که با شنیدن نام جزیره کیش به ذهنتان خطور می کند و شنیدن داستان این کشتی غول پیکر بسیار جالب است . گفته می شود این کشتی ساخت کشور انگلستان بود که توسط یک یونانی خریداری شده و در طول یکی از سفر های خود به آبهای خلیج فارس در حدود شصت سال پیش نزدیک سواحل کیش به گل نشست . و تمامی تلاشهای صاحبان آن برای بیرون کشیدنش از گل و لای بی نتیجه ماند و از آن تاریخ در آبهای این منطقه به یادگار ماند. منظره زیبای این کشتی رها شده در آبهای نیلگون به منظره ای بی بدیل تبدیل شده و گردشگران بسیار به منظور تماشای غروب در حال عبور از کنار عرشه آن به این منطقه می آیند.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

 

شهر زیرزمینی کاریز  در تور کیش ارزان آفر لحظه آخری  از جمله مکان های تاریخی در این جزیره است که بسیار پر طرفدار بوده و یکی از الویت گردشگران بازدید از همین منطقه است . شهر زیر زمینی کاریز در واقع یک قنات وسیع است که مساحت آن بیش از ده هزار مترمربع تخمین زده شده است. برای بازدید از آن باید به عمق شانزده متری زمین رفته و از آنجا شاهد شهری گسترده باشید که حاصل دانش و تمدن اجداد ماست .  ارتفاع خود کاریز حدود هشت متر است که بر روی دیوارها و سقف آن فسیل های صدف‌ و موجودات دیگر قابل رویت است.

به گزارش سفر باتو ، همچنین وجود رستوران‌های سنتی ، موزه و بازارچه صنایع دستی به جذابیت این مکان افزوده و گشت و گذار در آن را لذت بخش تر نموده است .

شهر باستانی حریره کیش

شهر باستانی حریره از جمله آثار تاریخی بسیار ارزشمند در این جزیره است که به نوعی سند تمدن و فرهنگ گذشتگان ما می باشد.  ویران های شهر باستانی حریره نشان می‌دهد که قرنها پیش مردم این منطقه زندگی پر رونقی داشته اند و همچنین باقی مانده خانه های اعیانی، کارگاههای مختلف و همچنین حمام در آن به چشم می خورد.

شهر باستانی حریره دارای قدمتی بیش از هزار سال است و برخی باستان شناسان بر این باورند که این شهر شش قرن پیش متروکه و خالی از سکنه گردید. همچنین در اشعار شاعر نامدار (سعدی شیرازی) نیز ردپایی از این شهر باستانی به چشم می خورد.

خانه اعیانی کیش

 

خانه تاریخی اعیانی از دیگر مکانهای دیدنی در کیش است که تماما از خشت و آجری ساخته شده است. معماری این بنا بسیار زیبا  و دیدنی است و بیشتر به خانه های مناطق کویری شبیه است . باستان شناسان بر این باورندکه ساخت این بنا متعلق به دوره  ایلخانیان است .

خانه مردم شناسی بومیان کیش

اگر به تاریخ و تمدن و فرهنگ مردمان این خطه علاقه مند هستید بازدید از خانه تاریخی مردم شناسی با قدمتی بیش از دویست سال مکانی سرگرم کننده و ایده آل خواهد بود.  حین بازدید از این مکان با شیوه زندگی بومیان و نحوه امرار و معاش انها بیشتر آشنا خواهید شد.

خانه مردم شناسی در یکی از مناطق قدیمی این جزیره واقع شده از سال ۱۳۹۳ آغاز به کار نمود  .

آب انبار دوقلو کیش

آب انبار دوقلو یکی دیگر از مکان های تاریخی درجزیره کیش است که با ورود به آن شاهد دانش و تمدن گذشتگان خواهید بود.  این آب انبار در گذشته مکانی برای نگهداری و انباشت آب بود که آب را در دمای پایین نگه می داشت و این کار توسط  بادگیرهایی که در سقف آن ایجاد شده بود انجام می گرفت . معماری این بنا تا حدودی به شکل خانه‌های کویری نزدیک است .

وجود دو گنبد بر روی بام این بنا باعث شده این آب انبار را دو قلو بنامند .

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی یکی از جزایر دیدنی در اطراف کیش است که مساحتی در حدود بیست و سه کیلومتر دارد . طبیعت بکر هندورابی و وجود سواحل زیبا و آرام آن را به مکانی ایده آل برای گشت و گذار تبدیل نموده است . جاذبه های دیدنی متعددی در این جزیره وجود دارد که بافت سنتی آن در کنار آشنایی با  بومیان که اغلب ماهیگیر هستند بسیار سرگرم کننده خواهد بود.

این جزیره در قرن پانزدهم  توسط پرتغالی‌ها اشغال شد و به همین خاطر یادگاریهای متعددی از آنها در این جزیره باقی مانده است .

برای بازدید از این جزیره می‌توانید از قایق های چارتری که در اسکله ماهیگیری کیش وجود دارند ، استفاده نمایید .

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور