کد تخفیف کلاسینو

خواندنی های مبوز به موزه ماتناداران و سایر جاذبه های ارمنستان

خواندنی های مبوز به موزه ماتناداران و سایر جاذبه های ارمنستان

شهر زیبای ایروان، پایتخت و بزرگ ترین شهر در کشور ارمنستان است و با وجود آثار تاریخی منحصر بفرد و طبیعت زیبا به یکی از شهر های توریستی در دنیا تبدیل شده است . این شهر دیدنی به دلیل همجواری با کشورمان ایران و مسافت کم و هزینه های نسبتا پایین مقصد مناسبی برای سفرهای خارجی به خصوص در فصول گرم سال است .

ما در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از مهم ترین و بهترین جاذبه های گردشگری ایروان را به شما معرفی کنیم. پس اگر قصد سفر به ارمنستان و شهر ایروان را دارید با ما همراه باشید .

 

موزه ماتناداران  Matenadaran

اگر به تاریخ و فرهنگ مردمان در سرزمین های مختلف علاقه مند هستید بازدید از این موزه بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود. در این موزه با مجموعه ای غنی و ارزشمند از تمدن اقوام مختلف روبرو خواهید شد و دست نوشته های باستانی به زبان های ارمنی، عربی، فارسی، روسی نمونه ای از آن است .

نام اصلی این موزه، ماتناداران مسروپ ماشتوتس است که وی ابداع کننده الفبای ارمنی است. در این موزه با بیش از هفده هزار دست نوشته و نسخه خطی و سی هزار اسناد و مدارک تاریخی روبرو می شوید که هر کدام اسرار پر رمز و رازی را در اختیارتان قرار می دهد.

 

میدان جمهوری  Republic Square

میدان جمهوری  در تور ارمنستان یکی از بزرگ ترین میادین این شهر است  که بعنوان اصلی ترین مکان در این شهر محسوب می گردد و در سفر به این شهر بارها گذرتان به این میدان خواهد افتاد.

به گزارش سفر باتو ، این میدان شلوغ و پر رفت و آمد در گذشته میدان لنین نامیده می شد و مجسمه لنین تا سال ۱۹۹۰ در وسط این میدان قرار داشت، و کمی بعد از استقلال این کشور و فروپاشی شوروی این مجسمه برداشته شد .

از جمله دیدنی های میدان جمهوری میتوان به برج ساعت و فواره هایی رقصان اشاره نمود. با تاریک شدن هوا ، این محل به یکی از مکانهای تفریحی شهر تبدیل شده و اطراف  فواره های رقصان به محلی برای تجمع گردشگران و محلی در می اید .

حرکت آب همراه با موزیک و نورپردازی های زیبا بسیار دیدنی است و گردشگران بسیاری برای لذت از این حال و هوا به این مکان می آیند.

موزه تاریخ ارمنستان  The History Museum Of Armenia

موزه تاریخ ارمنستان در میدان جمهوری قرار گرفته که دارای بخشهای مختلفی مانند باستان شناسی، قوم شناسی و مردم شناسی است که هر کدام از آنها با به نمایش گذاردن آثار ارزشمندی از تاریخ و فرهنگ این مردمان بسیار آموزنده و سرگرم کننده است .

این موزه در سال ۱۹۲۰ راه اندازی شده و مجموعه ای جمع آوری شده از چهار صد هزار اثر تاریخی منحصر بفرد است . بخش مردم شناسی و قوم شناسی هم بسیار جالب است و در آن می توان با آداب و رسوم اقوام مختلف در این سرزمین آشنا شد. همچنین فرش ها و گلیم های دستبافت نفیسی در این موزه نگهداری و به نمایش گذارده شده است .

 

پارک عشاق  Lover’s Park

پارک بسیار پرطرفدار و زیبای عشاق از مکانهای تفریحی شهر است که به خصوص در بعد از ظهرها پاتوق جوانان است. این پارک با فضاهای سبز و گلکاریهای زیبا و همچنین وجود آبشارها، برکه ها به مکانی دل انگیز برای سپری نمودن روزی زیبا تبدیل شده است .  این پارک همچنین مکان مناسبی برای برگزاریهای فستیوال ها و جشن های ملی در ارمنستان است ، از ان گذشته اکثر کنسرت ها، نمایش ها و همایش های شاد در این مکان  برگزار می شوند.

 

کلیسای کاتولیک ایروان

کلیسای مریم مقدس تنها بازمانده از دوران قرون وسطا است  که باستان شناسان ساخت آن را در قرن ۱۳ میلادی می دانند . این کلیسا در طول تاریخ بارها مورد بی مهری قرار گرفته تا جائیکه در سال ۱۹۳۶ و در دوران حکومت شوروی تقریبا ویران شد، اما قسمت هایی از محراب و مجموعه آب انبار آن سالم باقی ماند.

و اکنون با حمایت ها و تلاش های باستان شناسان این کلیسا جان تازه ای یافت و مرمت و بازسازی شد  به یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری ایروان تبدیل گردید.

 

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر

این کلیسای باشکوه بزرگ ترین و مشهورترین کلیسا در سرتاسر کشور ارمنستان است. ساختمان اصلی کلیسا گنجایش هزار و هفتصد نفر را دارد و مراسم مذهبی و مراسم ازدواج در این مکان انجام می گیرد. کلیسای جامع سنت گریگور یکی از جاذبه های گردشگری پر طرفدار در این شهر است که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

 

سالن اپرا تئاتر

ساختمان باشکوه اپرا تئاتر ایروان میزبان نمایش های بی نظیر و همچنین اجراهای منحصر بفرد اپرا در این شهر است. معماری این بنا باشکوه بوده و سالن آن  گنجایش هزار و چهار صد نفر را دارد.

سالن  اپرا تئاتر در سال ۱۹۳۳ افتتاح و به محفلی برای گرده همایی  هنرمندان تبدیل گردید. سالانه نمایش ها و اجراهای اپرا و باله متعددی در این سالن برگزار می شود که اگر خوش شانس باشید میتوانید با رزرو بلیط از تماشای آنها لذت ببرید

 

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور