کد تخفیف کلاسینو
کد تخفیف کلاسینو

جاذبه های دیدنی در سفر به شهر تفلیس کشور  گرجستان

جاذبه های دیدنی در سفر به شهر تفلیس کشور  گرجستان

این سرزمین زیبا مهد آثار تاریخی بسیار باشکوه ، قلعه‌های قرون وسطی و صومعه‌های باستانی است ، از آن گذشته جاذبه های طبیعی منحصر بفرد در این سرزمین کم نیستند تپه‌های سرسبز، کوه‌های باعظمت، غارهای عمیق و ساحل‌های سنگی همه و همه مناظره خیره کننده ای را پیش رو گردشگران می گذارند . گشت و گذار در شهرهای مدرن و یا روستاهای کوچک آن تضادی زیبا در ذهنتان بوجود میاورد که به نوبه خود جذاب است .تجربه قدم زدن در کوچه پس کوچه های قدیمی آن احساس سفر به گذشته را ذهنتان تداعی می کند. و از همه این ها گذشته در این کشور با مردمی مهمان‌نواز و خوش خلق  و همچنین غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌های بی نظیر روبرو خواهید شد ، که تجربه شگفت آور خواهد بود .

در ادامه مطلب برخی از دیدنی های این کشور تاریخی را به اختصار به شما معرفی خواهیم نمود :

۱. شهر تفلیس Tbilisi

شهر زیبا و پرطرفدار تفلیس پایتخت کشور گرجستان و یکی از دیدنی ترینشهر های آن محسوب می گردد . این شهر بر کرانه‌ های رودخانه‌ی متکواری (Mtkvari/  وقاع شده که درست از وسط آن می گذرد و چندین رشته‌کوه آن را احاطه نموده است.

مدرسه مجازی آی نو

در تور تفلیس  شهرتفلیس از قرن پنجم میلادی پایتخت این کشور  بوده و تنوع معماری آن گویای تاریخی پر فراز و نشیب است که بر روی فرهنگ مردمان و چهره شهر تاثیر گذارده است . برای درک بهتر این پیشینه تاریخی و فرهنگ مردمان باید در کوچه و پس کوچه های آن قدم زد و محله های قدیمی شهر را از نزدیک دید .

به گزارش سفر باتو ، برای مشاهده چهره زیبای شهر از بالا میتوانید از قلعه ناریکالا (Narikala Fortress) بازدید نمایید که برای رسیدن به بالای این قلعه تله‌‌کابینی تعبیه شده است.

۲. متسختا Mtskheta

منطقه زیبای متسختا پایتخت مذهبی گرجستان نام گرفته  است. این شهر را قلب معنوی گرجستان نیز می نامند و بازدید از آن در فهرست جاذبه های پر طرفدار در گرجستان قرار دارد .همچنین این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای گرجستان است که باستان شناسان قدمت زندگی جوامع را در آن در حدود چهار هزار سال می دانند . این شهر تاریخی در حدود سی دقیقه تا مرکز تفلیس فاصله دارد.

۳. واردزیا Vardzia

 

این مکان تاریخی دیدنی در واقع صومعه ای باشکوه است که در دل صخره ها و کوه ها در جنوب گرجستان حفر شده است که اغلب راهبان ساکن آن بوده‌اند. به گفته باستان شناسان این صومعه‌ی مخفی در قرن دوازدهم میلادی ، و در طول دوره حکومت پادشاه تامار، ساخته شده است. پادشاه تامار اولین زنی بود که به‌عنوان یک پادشاه (نه یک ملکه!) در تاریخ گرجستان تاج‌گذاری کرد. این مکان دیدنی بعد وقوع زلزله های پی در پی کشف گردید و تا پیش از آن کاملا مخفی و دور از چشم بود.

۴. اوپلیستسیخه Uplistsikhe

 

به گزارش سفر باتو ، اوپلیستسیخه در واقع شهری تاریخی است  که در شرق کشور قرار دارد و در حدود صد کیلومتر با شهر تفلیس فاصله دارد . باستان شناسان قدمت این شهر را بیش از سه هزار سال می دانند . این شهر زیر زمینی مساحتی در حدود چهل هزار مترمربع دارد و در گذشته دارای داروخانه، نانوایی، آمفی‌تئاتر و حتی زندان بوده است. تمام مراکز این شهر توسط تونل‌هایی پیچ در پیچ به یکدیگر متصل می شدند . در بالاترین نقطه این شهر یک کلیسا قرار دارد که در قرن نهم میلادی ساخته شده است.

۵. چیاتورا Chiatura

این شهر تاریخی و پر رونق زمانی میان دره‌های شیب‌دار و عمیق، بنا شده بود و معدن های زیادی در آن کشف و استخراج می شدند .

۶. باتومی Batumi

باتومی شهری مدرن بر کرانه‌ی دریای سیاه است که دومین شهر بزرگ گرجستان و پایتخت تابستانی آن محسوب می‌شود.

در این شهر جاذبه های تفریحی فراوانی فراهم آمده است که هریک برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی است . در این شهر زیبا شاهد تضادهایی منحصر بفرد خواهید بود مثلا کمی بعد از شنیدن صدای ناقوس کلیسا، صدای مؤذن در کوچه‌ها می‌پیچدو همین نشان دهنده تنوع فرهنگی و مذهبی مردمان آن است .

در تور گرجستان معماری این شهر نیز تلفیقی از سبک اروپایی و آسیایی است  . یعنی در کنار برج‌ها، و ساختمان های سر به فلک کشیده با معماری مدرن آثار تاریخی گوناگونی به چشم می خورد .

در نهایت برای هر رده سنی و سلیقه ای در این شهر جذابیت و تفریحی سرگرم کننده فراهم شده است .

۷. اوشگولی و مجموعه روستاهای سوانتی Ushguli & other villages in Svaneti

اگر از طبیعت گردی و گشت و گذار در فضایی خارج از شهر لذت میبرید بازدید از این منطقه بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود .این مقصد گردشگری در شمال غرب گرجستان و در میان رشته کوه‌های قفقاز واقع شده است. هر چه از زیبایی این منطقه بگوییم باز کم است و تنها راه دیدن و لمس این همه قشنگی بازدید از آن است . این منطقه دارای رودخانه‌های خروشان، تنگه‌های زیبا و کوه‌های پرعظمت است.

برای رسیدن به این منطقه  می بایست از زوگدیدی (Zugdidi) به سمت مستیا (Mestia) حرکت نمود .

 

 

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور