روشهای فریبنده برخی مؤسسات کنکور در مصادره موفقیت های دانش آموزان به نام خود
روشهای فریبنده برخی مؤسسات کنکور
موسسات رئیس مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ترویج یک روش غیراخلاقی در فضای تبلیغات آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزشی، بیان داشت: محصلان ما در تمامی کشور به خصوص در مناطق محروم با تلاش خود و زحمات معلمان و کادر مدرسه و والدین به موفقیت و رتبههای جالب توجه تحصیلی بهویژه در کنکور سراسری دست پیدا کرده اند و موفقیتهای قابل تحسینی را کسب کردند، اما مؤسساتی که نگاه تجاری به آموزش و پرورش دارند، موفقیتهای محصلان را به نام خودشان ثبت و مصادره میکنند.
مصادره موفقیت دانش آموزان برای موسسات
مرتضی نظری افزود: گزارشهایی به دست ما رسیده است که برخی از این مؤسسات با ترفندهای مختلف و روشهای گول زننده حتی به بعضی از خانوادهها پیشنهاد پرداخت وجه داشته و محصلان را متقاعد میکنند تا موفقیت خودشان که محصول تلاش صادقانه معلمان شریف کشور، خانوادههای آنان و کادر مدرسه بوده است را به نام این مؤسسات محدود کنند و بگویند ما از محصولات، سیدیها و کتابهای کمک درسی این مؤسسات استفاده کردیم و توانستیم رتبههای تکرقمی در آزمون سراسری را کسب کنیم.
آموزش و پرورش به طور جد پیگیر این موضوع است
رئیس مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر پیگیری این موضوع از طریق مراجع قانونی، به طور شفاف بیان کرد: برخی از رسانهها اقدام به انتشار تبلیغات، آگهی ها و اخبار دروغ و غیرواقعی در سطح پهناوری میکنند که وزارت آموزش و پرورش این موارد را به طور جد پیگیری میکند.
ایشان در ادامه صحبت های خود تأکید کرد: انتظار وزارت آموزش و پرورش و همه دلسوزان تعلیم و تربیت و کسانی که در فرایند موفق شدن محصلان عزیز سهم دارند، این است که تأمل کنند که آیا موفقیتهای محصلان و افتخارآفرینیهای آنها را باید یکسره برای مؤسسات آزمون سراسری دانست؟
نظری افزود: از صداوسیما درخواست میکنیم در انتشار چنین تبلیغاتی تأمل و دقت بیشتری کند.
درخواست از صدا و سیما برای جلوگیری از این موضوع
مرتضی نظری با اشاره به نامه اخیر وزیر آموزش و پروش به علی عسگری، رئیس صدا و سیما تأکید کرد: وزیر آموزش و پرورش طی نامهای درخواست توقف پخش و انتشار این تبلیغات غیرواقعی و نادرست مؤسسات تست و کنکور را داده است.
رئیس مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی با استناد به مصوبه صریح شورای عالی انقلاب فرهنگی اطمینان خاطر داد: پخش آگهی و پخش هرگونه محتوای تبلیغاتی منوط به تأیید دستگاه ذیربط است که در این زمینه وزارت آموزش و پرورش از پیشدبستانی تا پایان دوره متوسطه بر تمام محتواهای آموزشی و تبلیغاتی که قرار است از رسانه ملی پخش و منتشر شود، باید نظارت داشته باشد.
ایشان در ادامه اظهار داشت: بسیاری از تبلیغات آموزشی که شاهد پخش آن در رسانه ملی هستیم، فاقد مجوز وزارت آموزش و پرورش است و همانطور که وزارت آموزش و پرورش در سالهای گذشته هم تقاضای توقف این تبلیغات را داشته، امیدواریم امسال که روابط خوبی با رسانه ملی داریم، شاهد همکاری برای ساماندهی و حتیالامکان توقف این تبلیغات غیرواقعی باشیم.
گفتنی است وزیر آموزش و پرورش طی نامهای به علی عسگری، خواسته تا بهمنظور ساماندهی تبلیغات مؤسسات و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مطابق ماده ۷ مصوبه ۴۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن رعایت ضوابط و مقررات، از پخش آگهیهای مراکز و مؤسسات آموزشی بدون معرفینامه و تأییدیه وزارت آموزشوپرورش جدا خودداری شود.
منبع: ایران توشه