کد تخفیف کلاسینو

روش‌های فریبنده برخی مؤسسات کنکور در مصادره موفقیت های دانش آموزان به نام خود

روش‌های فریبنده برخی مؤسسات کنکور
روش‌های فریبنده برخی مؤسسات کنکور

روش‌های فریبنده برخی مؤسسات کنکور

موسسات رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ترویج یک روش غیراخلاقی در فضای تبلیغات آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزشی، بیان داشت: محصلان ما در تمامی کشور به خصوص در مناطق محروم با تلاش خود و زحمات معلمان و کادر مدرسه و والدین به موفقیت‌ و رتبه‌های جالب توجه تحصیلی به‌ویژه در کنکور سراسری دست پیدا کرده اند و موفقیت‌های قابل تحسینی را کسب کردند، اما مؤسساتی که نگاه تجاری به آموزش و پرورش دارند، موفقیت‌های محصلان را به نام خودشان ثبت و مصادره می‌کنند.

مصادره موفقیت دانش آموزان برای موسسات

مرتضی نظری افزود: گزارش‌هایی به دست ما رسیده است که برخی از این مؤسسات با ترفندهای مختلف و روش‌های گول زننده حتی به بعضی از خانواده‌ها پیشنهاد پرداخت وجه  داشته و محصلان را متقاعد می‌کنند تا موفقیت خودشان که محصول تلاش صادقانه معلمان شریف کشور، خانواده‌های آنان و کادر مدرسه بوده است را به نام این مؤسسات محدود کنند و بگویند ما از محصولات، سی‌دی‌ها و کتاب‌های کمک درسی این مؤسسات استفاده کردیم و توانستیم رتبه‌های تک‌رقمی در آزمون سراسری را کسب کنیم.

آموزش و پرورش به طور جد پیگیر این موضوع است

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر پیگیری  این موضوع از طریق مراجع قانونی، به طور شفاف بیان کرد: برخی از رسانه‌ها اقدام به انتشار تبلیغات، آگهی ها و اخبار دروغ و غیرواقعی در سطح پهناوری می‌کنند که وزارت آموزش و پرورش این موارد را به طور جد پیگیری می‌کند.

ایشان در ادامه صحبت های خود تأکید کرد: انتظار وزارت آموزش ‌و پرورش و همه دلسوزان تعلیم و تربیت و کسانی که در فرایند موفق شدن محصلان عزیز سهم دارند، این است که تأمل کنند که آیا موفقیت‌های محصلان و افتخارآفرینی‌های آنها را باید یکسره برای مؤسسات آزمون سراسری دانست؟

نظری افزود: از صداوسیما درخواست می‌کنیم در انتشار چنین تبلیغاتی تأمل  و دقت بیشتری کند.

درخواست از صدا و سیما برای جلوگیری از این موضوع

مرتضی نظری با اشاره به نامه اخیر وزیر آموزش و پروش به علی عسگری، رئیس صدا و سیما تأکید کرد: وزیر آموزش ‌و پرورش طی نامه‌ای درخواست توقف پخش و انتشار این تبلیغات غیرواقعی و نادرست مؤسسات تست و کنکور را داده است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی با استناد به مصوبه صریح شورای عالی انقلاب فرهنگی اطمینان خاطر داد: پخش آگهی و پخش هرگونه محتوای تبلیغاتی منوط به تأیید دستگاه ذی‌ربط است که در این زمینه وزارت آموزش ‌و پرورش از پیش‌دبستانی تا پایان دوره متوسطه بر تمام محتواهای آموزشی و تبلیغاتی که قرار است از رسانه ملی پخش و منتشر شود، باید نظارت داشته باشد.

ایشان در ادامه اظهار داشت: بسیاری از تبلیغات آموزشی که شاهد پخش آن در رسانه ملی هستیم، فاقد مجوز وزارت آموزش ‌و پرورش است و همان‌طور که وزارت آموزش و پرورش در سال‌های گذشته هم تقاضای توقف این تبلیغات را داشته، امیدواریم امسال که روابط خوبی با رسانه ملی داریم، شاهد همکاری برای ساماندهی و حتی‌الامکان توقف این تبلیغات غیرواقعی باشیم.

گفتنی است وزیر آموزش و پرورش طی نامه‌ای به علی عسگری، خواسته تا به‌منظور ساماندهی تبلیغات مؤسسات و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مطابق ماده ۷ مصوبه ۴۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن رعایت ضوابط و مقررات، از پخش آگهی‌های مراکز و مؤسسات آموزشی بدون معرفی‌نامه و تأییدیه وزارت آموزش‌وپرورش جدا خودداری شود.

منبع: ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور