کد تخفیف کلاسینو

خبر وزیر آموزش‌ و پرورش در مورد آزمون سراسری

بطحایی؛ برگزاری آزمون سراسری آثار نامطلوبی دارد

خبر وزیر آموزش‌ و پرورش در مورد آزمون سراسری
خبر وزیر آموزش‌ و پرورش در مورد آزمون سراسری

محمد بطحایی با تأکید بر ضرورت حذف تدریجی آزمون سراسری در کشور گفت: مسئله آزمون سراسری آثار مخرب بسیاری فراوانی در کاهش روحیات پژوهشی و فعالیت‌های تربیتی برجای گذاشته است.

به گزارش وب سایت آموزشی ایران توشه، وزیر آموزش‌وپرورش صبح امروز اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر رویکردهای فناوری و تکنولوژی محور بر رویکردهای آموزشی و تربیتی در آموزش‌وپرورش غلبه داشته است.

آزمون سراسری آثار نامطلوبی را بر سیستم آموزشی وارد کرده است

بطحایی با تأکید بر ضرورت حذف تدریجی آزمون سراسری در کشور افزود: مسئله آزمون سراسری آثار مخرب بسیار فراوانی در کاهش روحیات پژوهشی و فعالیت‌های تربیتی برجای گذاشته است، چراکه در حال حاضر کسب رتبه‌های برتر به یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها  تبدیل‌شده است.

در حال راه اندازی یک پلتفرم جدید هستیم

بطحایی با اشاره به گردآوری و تهیه نقشه دوسویه آموزش‌وپرورش و دانش‌آموزان گفت: از چند ماه‌های قبل نقشه طراحی‌شده تا ارتباطی دوسویه بین آموزش‌وپرورش، خانواده‌ها، اولیا و فرهنگیان ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش با معرفی برنامه‌های آموزش و پرورش برای توسعه مباحث تربیتی و فرهنگی یادآور شد: از امسال کلاس‌های تربیتی، فرهنگی و آموزشی جایگزین برخی  کلاس‌های طاقت فرسا و غیرضروری شده است.

بطحایی در ادامه صحبت های خود افزود: در نقشه طراحی‌شده برنامه‌های چندرسانه‌ای تخصصی در حوزه‌های مختلف آماده‌شده و صرفاً خانواده‌های دانش‌آموزان قابلیت دسترسی به آن‌ها را دارند، کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین هدف از طراحی این برنامه نرم‌افزاری دوسویه است.

گسترش مصرف دخانیات در مدارس

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به برخی از آسیب‌های دوران نوجوانی بیان کرد: شیوع و گسترش مصرف دخانیات در بین دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه یکی از آسیب‌های آموزش‌وپرورش است که برنامه‌های ویژه‌ای در نقشه راه طراحی‌شده در آن دیده‌شده است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تمام برنامه‌های پلتفرم آموزش‌وپرورش در بستر شبکه‌های اجتماعی داخلی طراحی‌شده و از هرگونه فعالیت آن در بستر شبکه‌های خارجی جلوگیری می‌شود.

ایشان با اشاره به راه‌اندازی رسمی پلتفرم آموزش‌وپرورش در آینده نزدیک ادامه داد: پلتفرم آموزش‌وپرورش از دو ماه قبل به‌صورت آزمایشی آغازشده و به‌زودی رسماً راه‌اندازی می‌شود، برای ارتباط متقابل بین خانواده‌ها و آموزش‌وپرورش شماره تماس اولیای تمام محصلان گرفته‌شده است.

شاهد روند افزایشی دانش آموزان خواهیم بود

سید محمد بطحایی گفت: در سال جاری چهارده میلیون محصل در مدارس کشور ثبت‌نام کرده که نسبت به سال گذشته بیش از شش درصد رشد داشته و در بیست سال گذشته بی‌سابقه بوده است، در شش سال آینده تعداد دانش‌آموزان به شانزده میلیون می‌رسد و پس از آن با شیب ملایمی سیر نزولی پیدا می‌کند.

بطحایی گفت: در سال جاری یکصد و چهل میلیون جلد کتاب تدوین‌شده است، امسال باید شصت هزار نفر از پرسنل آموزش‌وپرورش بازنشسته شود که با همکاری و همت ادارات استانی مشکلاتی ایجاد نشده است، در سال ۹۷،  سی و چهار هزار نفر در دانشگاه‌های فرهنگیان پذیرش دانشجو اتفاق افتاده که در دهه‌های مختلف بی‌سابقه بوده است.

ایشان در ادامه صحبت های خود بیان کرد: در تابستان سال جاری برای نخستین بار نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم وِیژه دانش‌آموزان آغازشده و در سال تحصیلی جاری با قدرت بیشتری دنبال می‌شود، برگزاری متنوع مسابقات فرهنگی و هنری از برنامه‌های برجسته آموزش‌وپرورش کشور در تابستان گذشته بود.

منبع: ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور