کد تخفیف کلاسینو

تکلیف آزمون سراسری؛ آیا آزمون سراسری در آینده حذف خواهد شد؟

مسئله حذف کنکور در سال های آتی

حذف کنکور در آینده
حذف کنکور در آینده

به گزارش وب سایت ایران توشه، دویست و هفتاد و سومین جلسه کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این کمیسیون علمی که به بحث و بررسی پیرامون آسیب‌شناسی متدهای سنجش و پذیرش دانشجو اختصاص داشت؛ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گزارشی در این مورد ارائه کرد.

ابراهیم خدایی در این گزارش با اشاره به این نکته که هدف از برگزاری کنکور غربالگری، پاسخگویی و تشخیص مسائل آموزشی است، این نکته نیز مورد توجه قرار گرفت که در حال حاضر آزمون‌های ورودی به مقطع آموزش عالی بر مبنای پیشرفت تحصیلی دانشجویان برگزار می‌شود که دراین روش علاوه بر سنجش وضعیت تحصیلی بررسی وضعیت استعداد تحصیلی داوطلبان نیز مورد سنجش قرار می‌گیرد.

امکان حذف کنکور در برخی از رشته ها وجود ندارد

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آزموش کشور با اشاره به نقاط قوت و ضعف برگزاری آزمون سراسری گفت: تجربه ده سال قبل نشان داده که امکان حذف آزمون سراسری در برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌ها وجود ندارد.

ایشان در ادامه گفت: بیشترین رقابت در حال حاضر برای دانشگاه‌های برتر و سطح یک کشور است و در صورت حذف آزمون سراسری می‌توان ساز وکار پذیرش مستقلی را برای این دانشگاه‌ها در نظر گرفت.

۸۵ درصد قبولی دانشگاه ها براساس سوابق تحصیلی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس تبصره یک و چهار ماده پنج قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، برای سال هزار و سیصد و نود و هفت مقرر شد حداقل ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور بر مبنای سابقه تحصیلی باشد که این میزان در سال جاری با ظرفیت پذیرش هشتاد و نه درصد از طریق سوابق تحصیلی محقق شده است.

خدایی افزود: در موضوع سهمیه‌ها مناسب است ساز وکاری در نظرگرفته شود تا پذیرش دانشجو براساس سهمیه منوط به کسب کف نمره قابل قبولی دانشجو در آزمون‌های ورودی باشد.

پس از ارائه این گزارش، اعضاء به بیان نظرات و پیشنهاد‌های خود پرداختند که زمینه‌سازی و برنامه‌ریزی برای تفکیک سنجش آموزش و پذیرش دانشجو، برگزاری آزمون‌های حرفه‌ای پذیرش دانشجو برای دانشگاه‌های شاخص، محوریت عدالت آموزشی در روند پذیرش دانشجو، بهبودکیفیت پذیرش در مقطع دکترا، توجه به کیفیت آموزش در دانشگاه‌ها، تقویت استقلال دانشگاه‌ها و راه‌اندازی کانون‌های تفکر جهت بررسی تخصصی فرآیند کنکور در کشور از جمله مواردی بود که در این جلسه توسط اعضا پیشنهاد شد.

همچنین پیشنهاد شد به منظور جلوگیری از تصویب قوانین و مقررات پذیرش دانشجو، تصویب این قوانین و مقررات توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گیرد.

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور