کد تخفیف کلاسینو

بطحایی: تا چهار سال آینده هیچ کتاب جدیدالتالیفی نخواهیم داشت

سید محمد بطحایی: تا چهار سال آینده هیچ کتاب نونگاشتی نخواهیم داشت

بطحایی: تا چهار سال آینده هیچ کتاب جدیدالتالیفی نخواهیم داشت
بطحایی: تا چهار سال آینده هیچ کتاب جدیدالتالیفی نخواهیم داشت

به گزارش وب سایت ایران توشه، وزیر آموزش و پرورش کشور در حاشیه  مراسم رونمایی از تمبر یادبود  به نام شهید حججی، با اعلام اینکه برنامه درسی یکی از ارکان فرایند یاددهی و یادگیری محسوب می‌شود، گفت: هنوز کتاب درسی بخش عمده‌ای از محتوای آموزشی است، اما در حوزه دانش برنامه پیشرفته آموزشی را داریم.

بطحایی گفت: برنامه‌های درسی پیشرفته در نظام آموزشی دنیا داریم. امسال پایه دوازدهم با دویست عنوان کتاب درسی برقرار شد و مبنا این است که تا چهار سال کتاب جدالتالیفی نداشته باشیم البته این به آن معنی این نیست که اصلاحات جزئی در این کتاب ها صورت نخواهد گرفت. تلاش می‌کنیم همت خود را صرف کیفیت برنامه درسی کرده و کتب درسی را بیشتر به سوی برنامه‌های درسی سوق دهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رئیس جمهور بیان کرده اند که از دید خود کتاب‌های درسی را مورد نقد قرار دهید و قرار است در سطح یک مسابقه دانش آموزان در نقد کتب درسی خود  شرکت کنند.

ایشان با اشاره به اینکه کتاب‌های کمک آموزشی از کمترین استاندارد‌های تالیف یک کتاب برخوردارند و سیستم آموزش ما را هدف قرار داده اند، به صراحت بیان کرد: در صحنه مبارزه‌ای قرار گرفته ایم که تمام استاندارد‌های ما را زیر سوال برده است. یک موسسه غیر حرفه‌ای بلافاصله کتابی را توزیع می‌کند به نام حل المسائل و تمام نقشه‌ها و طرح‌های نظام آموزشی برای رسیدن دانش آموز به پاسخ را نقش بر آب می‌کند. این امر کمترین اثر  فاجعه‌ای است که دارد اتفاق می‌افتد. بچه‌ها احساس می‌کنند حضور در مدرسه ضرورتی ندارد. بچه‌ها بر این اعتقادند که با خواندن این کتب و تست زدن می‌توانند در امتحانات قبول شده و به پایه بالاتر بروند.

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: از دوره ابتدایی عدم ورود این کتب را اجرایی کرده ایم، ولی تاکنون زور آموزش و پرورش به اینکه آزمون سراسری را حذف کند نرسیده و تا زمانی که آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها باشد فساد‌های مالی و کتب آموزشی و تست را نمی‌شود برداشت. تجویز هر نوع کتب کمک آموزشی و آزمون‌های سنجش هوش، پرورش استعداد در دوره ابتدایی ممنوع و با آن برخورد جدی و شدید می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: بچه‌های ما در دوره ابتدایی در حیث فعالیت‌های پرورشی و تربیت در خطر هستند و باید با این مانع برخورد کنیم. یکی از دلایل رونق این بازار ضعف در کتب و برنامه درسی است. این امر به عنوان بهانه در دست این موسسات قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه صحبت های خود افزود: اهداف پرورشی در مدارس را به نفع اهداف پژوهشی هزینه کرده و در سند یادگیری سهم اهداف پرورشی را کاهش داده ایم و در دوره متوسطه هنوز زورمان به حذف کتب کمک آموزشی نرسیده است.

سید محمد بطحایی اظهار داشت : باید نظام آموزشی خود را پالایش کنیم و خانواده‌ها باید با این گفتمان آشنا شده و باور کنند که فرزند آن‌ها وقتی موفق است که یاد بگیرد دست افتاده را چطور بگیرد، احترام به بزرگتر را یاد بگیرد. باید به تدریج خمیر درخت تنومند تعلیم و تربیت را تغییر داده و این مسیر را تصحیح کنیم. شهید حججی هنرجوی هنرستان مدارس ما بوده و در فضای نظام تعلیم و تربیت ما تنفس کرده است. امیدوارم بتوانیم مقصد تعلیم و تربیت را به سرعت طی کرده و موانع را از سر راه برداریم.

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور