کد تخفیف کلاسینو
کد تخفیف کلاسینو

اخذ وجه در هنگام تحویل کارنامه به دانش آموز در مدارس دولتی ممنوع می باشد

اخذ وجه در هنگام تحویل کارنامه به دانش آموز در مدارس دولتی ممنوع می باشد

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه دریافت پول از اولیا در مدارس دولتی خلاف قانون است گفت اگر اولیا هنگام مراجعه برای ثبت نام دانش آموزان و یا در هنگام گرفتن کارنامه در مدارس دولتی با این امر یعنی دریافت وجه قبل از ثبت نام یا دریافت کارنامه، مواجه شدند آن را به ستاد آموزش و پرورش و یا اداره بازرسی این وزارتخانه گزارش کنند.

اخذ وجه

تحصیلات تا پایان مقطع متوسطه رایگان است.

محمدی قمی گفت اصل ۳۰ قانون اساسی تحصیلات تا پایان مقطع متوسطه رایگان است و دولت موظف و مکلف به آماده‌سازی وسیله و شرایط تحصیل برای محصلان در سراسر کشور است.

مدارس غیرانتفاهی منوط به پرداخت شهریه است

البته ایشان تأکید کردند که طبق ضوابط آموزش و پرورش، مدارس غیر انتفاعی از این مورد مستثنی بوده و ثبت نام در مدارس غیرانتفاهی منوط به پرداخت شهریه تعیین شده می باشد و تنها در مدارس دولتی تحصیل رایگان می باشد.

ایشان در ادامه بیان کردند: بر این اساس اخذ هرگونه وجه و یا مبالغی تحت عنوان شهریه در مدارس دولتی غیر قانونی می باشد. البته این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: ما در این جلسه به مسئولان آموزش و پرورش تأکید کردیم که باید نظارت کافی صورت بگیرد تا مدارس نتوانند پولی از دانش آموزان بابت ثبت نام یا تحت هر عنوانی دیگر دریافت کنند و ثبت نام و دریافت کارنامه را منوط به پرداخت وجه نمایند. در پایان این مسئول از والدین دانش آموزان خواست تا در صورت مشاهده این گونه موارد، آن را به سازمان های مذکور اطلاع دهند تا  برخورد با افراد خاطی صورت پذیرد.

مدرسه مجازی آی نو

منبع: ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور