کد تخفیف کلاسینو

اختصاص دو ساعت از برنامه درسی به مدارس برای فعالیت‌های مهارتی

اضافه شدن فعالیت های مهارتی

اختصاص دو ساعت از برنامه درسی به مدارس برای فعالیت‌های مهارتی
اختصاص دو ساعت از برنامه درسی به مدارس برای فعالیت‌های مهارتی

اختصاص دو ساعت از برنامه درسی به مدارس برای فعالیت‌های مهارتی

حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: در راستای راهکار ۵-۵ سند تحول و ۲-۱۳ برنامه درسی ملی دو ساعت از برنامه درسی مدارس برای فعالیت‌های مهارتی اختصاص یافت.

اختصاص دو ساعت به برنامه های مهارتی در مدارس

به گزارش وب سایت ایران توشه،  سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در مورد برنامه وزارت آموزش‌وپرورش برای کاهش دو ساعته برنامه درسی و اختصاص دادن این زمان به معلمان برای فعالیت‌های جنبی و مهارتی بیان داشت که:  از این طرح تحت عنوان «برنامه ویژه مدارس» نام‌برده می‌شود و قرار است از همین ماه به‌صورت داوطلبانه در برخی مدارس  اجرا شود.

حیدر تورانی در ادامه بیان داشت: پس از اجرای آزمایشی، بازخورد می‌گیریم و اشکالات را رفع می‌کنیم. برنامه ویژه مدارس مختص دانش‌آموزان سه‌ساله دوم دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه است.

ایشان بابیان اینکه این برنامه در راستای راهکار ۵-۵سند تحول و ۲-۱۳برنامه درسی ملی است و  نیازی به تصویب در شورای عالی ندارد، گفت: در این طرح از مدارس خواسته می‌شود تا دو ساعت از ساعات آموزشی را در هفته آزاد کنند؛ یعنی ۶۰ساعت از زمان آموزش در طول یک سال به این برنامه اختصاص داده می‌شود.

کاهش دو ساعته بسته به نوع مدرسه تعیین خواهد شد

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در ادامه گفت: این دوساعت از برنامه درسی مدرسه در هفته کم می‌شود و هر مدیر باید تقویم ویژه مدرسه خود را ارائه کند. نحوه کاهش این دو ساعت نیز این‌گونه است که در حد ضرورت بخش‌هایی از کتاب به‌صورت خودخوان و مطالعه آزاد در نظر گرفته و به دانش‌آموز اعلام می‌شود که هر مدرسه خودش تشخیص می‌دهد کدام دروس را خودخوان اعلام کند.

ایشان بابیان اینکه دوساعته آزادشده از برنامه درسی به کارهای پرورشی و فعالیت‌های مهارتی اختصاص می‌یابد عنوان کرد: فهرستی آماده‌شده که مدارس می‌توانند روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند. به‌عنوان‌مثال مطالعه، فعالیت‌های هنری، مهارت‌های شهروندی، مهارت‌های حرکتی و ارتباطی، سواد رسانه‌ای از این جمله‌اند.

حیدر تورانی بابیان اینکه وزیر برای اولین بار مستقیم به مدیر مدرسه بخشنامه زده است گفت: برنامه ویژه در اختیار مدیر و شورای مدرسه است و نحوه ارزیابی فعالیت‌ها هم به خود مدارس بازمی‌گردد. این طرح در راستای سیاست مدرسه محوری و از اقدامات خوب تحول‌آفرین منطبق با سند تحول است. ما از استان‌ها خواسته‌ایم تا مدارس داوطلب را مشخص کنند تا بتوانیم در سال اول اجرا، روی کارشان ارزیابی داشته باشیم.

منبع: ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور