کد تخفیف کلاسینو

فیلم انگیزشی؛ چگونه می توان عادات را تغییر داد

تغییر عادات در رفتارهای شما

فیلم انگیزشی؛ چگونه می توان عادات را تغییر داد
فیلم انگیزشی؛ چگونه می توان عادات را تغییر داد

یک لحظه تصور کنید که شما عادتی دارید که واقعاً می خواهید تغییرش دهید. بیایید فرض کنیم که شما هر روز عصر به کافه تریا می روید و یک شیرینی شکلاتی می خورید. این عادت باعث می شود که کمی اضافه وزن پیدا کنید. در واقع این عادت باعث می شود که دقیقاً ۸ پوند وزن اضافه کنیدو همسرتان شروع به گلایه کردن از شما می کند و وقتی که می گویم شما، واقعاً منظورم خودم است چون این عادتی است که من داشتم و نمی توانستم آن را ترک کنم.

برای اینکه متوجه شوید که چرا این عادت ها آنقدر قدرتمند هستند و برای تغییر دادن آنها به چه چیزی نیاز داریم، من مجبور شدم که بیاموزم عادتها چگونه کار می کنند. تمام عادتها به یک روش عمل می کنند. در ابتدا یک محرک وجود دارد، نوعی تحریک که باعث می شود آن رفتار به طور اتوماتیک آشکار شود. مطالعات به ما می گویند که آن محرک می تواند یک مکان، ساعتی از روز، حالت احساسی خاصی، دیگران یا ققط الگوی رفتاری که دائماً یک روال خاص را راه می اندازد.

برای دریافتن محرک عادت خودم من چندین روز را صرف دنبال کردن این موضوع کردم که چه وقت تمایل به خوردن شیرینی پیش می آیدو چیزی که خیلی زود متوجه شدم چیز جالبی بود میل به خوردن شیرینی همیشه بین ساعت ۳ تا ۳:۳۰ بعد از ظهر پیش می آمد. این محرک من بود که ساعت مشخصی از روز بود. مرحله بعدی در حلقه ی عادت، روال آن فعالیت است خود رفتارمان و برای فهمیدن آن خیلی ساده بود. هر روز بین ساعت ۳ تا ۳:۳۰، میل به خوردن شیرینی پیدا می کردم، از روی صندلی ام بلند می شدم، سوار آسانسور می شدم، به طبقه چهاردهم می رفتم و یک شیرینی می خریدم و سپس در حالی که با همکارانم در کافه صحبت می کردم آن را می خوردم. آخرین مرحله ی حلقه عادت ها، پاداش است و از جنبه ای، پاداش مهمترین قسمت است چون به همین دلیل عادت ها وجود دارند تا بتوانیم آن پاداشی را که می خواهیم بگیریم. متوجه شدن آن پاداش کمی پیچیده است.

برای اینکه متوجه شوم چه پاداشی منجر به عادت من می شود یک تحقیق و آزمایش کوچک انجام دادم. یک روز وقتی که میل به خوردن شیرینی پیش آمد به جای اینکه به کافه تریا بروم، بیرون رفتم و قدمی زدم. سپس روز بعد، بعد به کافه تریا رفتم، اما به جای اینکه شیرینی بخرم یک بسته شکلات خریدم و سپس سر میز خوردم و سپس روز بعد از آن، دوباره به کافه تریا رفتم، اما چیزی نخریدم و به جای آن فقط به مدت ۱۰ دقیقه با دوستانم صحبت کردم. شما متوجه ایده آن شدید. کاری که من سعی داشتم انجام دهم این بود که من داشتم فرضیه های مختلف را امتحان می کردم تا متوجه شوم که واقعاً به دنبال چه پاداشی هستم؟ و چیزی که خیلی سریع متوجه شدم این بود که این عادت من هیچ ربطی به شیرینی نداشت، مربوط به روابط اجتماعی داشت.

این روزها اتفاقی که می افتد این است که حدود ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر به طور غافلگیرانه ای بلند می شوم، به اطراف دفتر نگاه می کنم، یکی از دوستانم را می بینم به سرغ او می روم و به مدت ۱۰ دقیقه با او صحبت می کنم و سپس به میز کار خودم بر می گردم. تمایل به خوردن شیرینی کاملاً از بین رفته است یک رفتار جدید تبدیل به عادتم شده است و در نتیجه آن تقریباً ۱۲ پوند وزن کم کرده ام.

مطالعات نشان داده اند اگر شما بتوانید عادتهای خودتان را تشخیص دهید می توانید به هر نحوی که بخواهید تغییرشان دهید. پس محرک ها، روال ها و پاداش ها در زندگیتان چه هستند؟ چه عادتی را می خواهید تغییر دهید. قدرت عادت چرایی کارهایی که در زندگی و کار انجام می دهیم.

منبع: ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور