کد تخفیف کلاسینو

فیلم انگیزشی؛ ده عادت که سبب افزایش تمرکز می گردد

ده عادتی که در صبح باعث افزایش عملکرد ذهن می شود

فیلم انگیزشی؛ ده عادت که سبب افزایش تمرکز می گردد
فیلم انگیزشی؛ ده عادت که سبب افزایش تمرکز می گردد

سلام من «جیم کویک» هستم و با مرکز آنلاین آموزش یادگیری «کوییک» در خدمتان هستم. مثل همیشه اینجا هستم که به شما کمک کنم سریع یاد بگیرید. یکی از سوال هایی که از ما پرسیده می شود: «جیم» تو هر روز صبح برای راه اندازی مغزت و برای موفقیت چه می کنی؟ برای سطح های بالاتر تمرکز، برای سطح های بالاتر بهره وری. بنابراین روال کار صبحم را برایتان به دقت توضیح می دهم.

اولین کاری که صبح ها انجام می دهم این است که فرایندی برای یادآوری خوابهایم دارم. شما می گویید «جیم» چرا می خواهی خوابهایت را به یاد بیاوری؟ دلیلش این است که اغلب در حالی که روزتان را صرف یادگیری و کار کردن روی حل مشکل می کند، مشکل در کارتان، در زندگی یا هرچیز دیگر را که حل می کنید وقتی می خوابید ذهنتان متوقف نمی شود. ضمیر ناخودآگاه شما هنوز روی آن مشکلات کار می کند. بینش و راه حل های فوق العاده ای به ذهنتان می رسد. چالش این است که صبح ها بیشتر مردم رویاهایشان را به یاد نمی آورند. بنابراین به شما پیشنهاد می کنم رویاهایتان را به یاد آورید.

دومین کاری که بعد از بیدار شدن انجام می دهم این است که از تخت بیرون می آیم و تختم را مرتب می کنم. می گویید: این کار چرا برای مغزت خوب است؟ به دو دلیل، اول اینکه محیط مرتب برایتان مهم است. می دانید وقتی دفتر کارتان و اتاقتان را مرتب می کنید در واقع ذهنتان مرتب می شود دوم دلیل این کار این است که می خواهم روزم را با موفقیت آغاز کنم چون روش انجام هر کاری روش انجام تمام کارهایتان است. بنابراین به خوبی روزتان را آغاز کنید دو دقیقه وقت بگذارید و تختتان را مرتب کنید. این واقعاً عالی است، چون در پایان روز به خانه می آیید در دایره ای موفقیت کامل بر می گردید.

سومین کاری که انجام می دهم این است که آب زیادی می نوشم. مغزتان بیشتر از آب تشکیل شده است هشتاد درصد بدن آب است. افراد زیادی بدنشان بی آب هستند. آب زیادی استفاده کنید برای مغزتان خیلی مهم است که به اندازه ی کافی آب داشته باشید. وقتی می خوابید آب زیادی از دست می دهید بنابراین صبح ها اول آب زیادی مصرف می کنم.

سپس چه می کنم؟ دندانم را مسواک می زنم. می گویید «جیم» چرا مسواک می زنی؟ چرا این کار برای مغزت خوب است؟ کاری که انجام می دهید این است که دندانتان را ب دست مخالف مسوک می زنید. نشان داده شده است که به وسیله استفاده از دست مخالف برای خوردن یا مسواک زدن هنگامی که بدن تکان می خورد، مغزتان بهبود می یابد. هنگامی که با دست مخالف مسواک می زنید در واقع ارتباط عصبی بیشتری در مغزتان ایجاد می کنید.

بنابراین کار بعدی که انجام می دهم این است که ورزش که ورزش نفس عمیق کشیدن را انجام می دهم. چیزی که به غیر از آب دار شدن برای مغزتان خوب است، اکسیژن است. افراد زیادی خسته می شوند، خستگی مغزی دارند. با خستگی ذهنی چه می کنند؟ من می گویم که اولین کار این است که باید اکسیژن به بدنتان برسانید. مغزتان به طور متوسط دو درصد وزنی کل بدن تان را تشکیل می دهد ولی بیست درصد مواد مغزی و اکسیژن را مصرف می کنند. بنابراین خیلی مهم است که تمرین نفس کشیدن عمیق کشیدن را انجام دهید.

در روال کاری صبحم بعد چه کاری انجام می دهم؟ برایم خودم چای درست می کنم. در حین خوردن چای چه می کنم؟ یادداشت برداری می کنم چون اگر نمی خواهید قدرت مغزتان را افزایش دهید خیلی مهم است که یادداشت برداری کنید. به شما می آموزم که بهترین راه های یادداشت برداری چیست. اینکه قادر باشید کل روزتان را برنامه ریزی کنید هم چنین باید چیزی که بابت آنها شکرگذار هستید بنویسید. بنابراین روزانه چیزهایی را که بابت آنها شکرگزار هستم یادداشت می کنم چون مغزتان با شکرگزاری رشد و پیشرفت می کند. چون اگر نتوانید بابت چیزهایی که از قبل دارید شکرگزار باشید، چیزهایی که واقعاً می خواهید به شما داده نمی شود. بنابراین چرا صبح ها اول وقت روی شکرگزاری تمرکز می کنم؟ خوب من تخته ی خیال و هدف و چیزهایی را که می خواهم دارم، همچنین تخته ی شکرگزاری هم دارم، چیزهایی که بابت آنها در زندگی ام خیلی شکرگزارم.

اگر می خواهید احساس شکرگزاری را فوری حس کنید فقط تمام چیزهایی را که در زندگی دارید بشمارید که با پول نمی توانید آن را بخرید. شکر گزاری هم همچنین برای مغزتان خوب است. داستانی روی جلد مجله «تایمز» راجع به افرادی با طول عمر بالا بود افرادی که بالای ۸۰ و ۹۰ سال دارند. می خواستم بدانم دلیل طول عمر بالای آنها چه بود نصف آن مربوط به عادت شکرگزاری آنها بود. نصف دیگر مربوط به این بود که آنها یادگیرنده های طولانی مدت در زندگی بوده اند. این دو چیز با هم ترکیب شوند، خیلی قدرتمند می شوند. بعد از آن چایم را می نوشم و یادداشت برداری می کنم. چون نوابغ زیادی در دفتر ثبت وقایع شان چیزهایی یادداشت کرده اند «لئوناردو داوینچی»، «انیشتین» «ماری کوری» تمام این دفتر یادداشت داشته اند. سوال این است که آنها یادداشت برداری می کنند چون نابغه هستند و یا برعکس این موضوع است. یعنی به این خاطر که یادداشت برداری می کنند در زمینه کاری شان نابغه شده اند.

وقتی نوشیدن چای مغز و یادداشت برداری تمام شد کار بعدی که انجام می دهم این است که ورزش صبحگاهی می کنم. ورزش برای کل روزم نیست اما ۳ تا ۴ دقیقه تمرین با شدت بالا برای اینکه به نوعی ضربان قلبتان بالا برود. چون نکته ای در این رابطه است. هر چیزی که برای قلبتان خوب باشد، معمولاً برای سرتان هم خوب است. چون وقتی که ضربان قلبم را بالا می برم اتفاقی که می افتد این است که خون و اکسیژن بیشتری در مغزم جریان می یابد. این خیلی خیلی مهم است.

بعد از آن چه می کنم؟ آبمیوه مخلوط برای قدرت مغزم درست می کنم. می گویید: آبمیوه مخلوط برای قدرت مغز چیست؟ میوه های مشخصی برای مغزتان خیلی عالی هستند. به مردم یاد می دهم که چگونه این میوه ها را به خاطر بسپارند. کاری که انجام می دهیم این است که آنها را در مخلوط کن می اندازم. میوه های مشخصی مثل زغال اخته آنها را توت مغزی می نامم. چیزهایی مثل آووکادو هستند این هم برای مغز خیلی خوب است همچنین به آب دار شدن بدن کمک خواهند کرد. بنابراین در حین نوشیدن آبمیوه ی قدرت مغزم چه می کنم؟ مطالعه می کنم. بیست یا سی دقیقه در روز به مطالعه اختصاص دارد چون مدیران، مطالعه کنندگان هستند می گویید: «جیم» من نمی توانم یک کتاب در هفته بخوانم. چون یک فرد متوسط فقط ۱ یا دو کتاب در سال می خواند. اما مدیران موفق ۴ تا ۶ کتاب در ماه می خوانند بنابراین می خواهید به خواندن یک کتاب در هفته برسید. بنابراین به یاد داشته باشید که ابتدا عادت هایتان را می سازید سپس عادت هایتان شما را می سازند. اولین ساعت روز را طوری طراحی کنید که با مغزتان دوستانه باشد و در باقی روز برنده باشید

منبع: ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور