کد تخفیف کلاسینو

فیلم انگیزشی؛ به صداهای بد اطراف توجه نکنید

به صداهای بد اطراف توجه نکنید

فیلم انگیزشی؛ به صداهای بد اطراف توجه نکنید
فیلم انگیزشی؛ به صداهای بد اطراف توجه نکنید

صدای خوب صدای بد

صدای بد: می ریم که یک روز بی خود دیگر داشته باشیم، آقای کارآفرین، آقای میلیونر آینده.

صدای خوب: مشکل تو چیست؟ تو هر روز صبح آنقدر با انرژی منفی از خواب بیدار می‎شوی.

صدای بد: من می خواهم متوجه شوم که چه چیزی من را به وجد می آورد

صدای خوب: اوه متشکرم، این موسیقی گوش‎های من است.

صدای بد: یک دقیقه صبر کن. آیا واقعاً می‎خواهی به این گوش دهی؟ نمی‎خواهی به «کنی‎وست» گوش دهی؟ ما باید اینجا بنشینیم و به این مرتیکه «تیم رابینز» گوش دهیم؟

صدای خوب: این «تونی رابینز» است، «تیم رابینز» یک بازیگر است.

صدای بد: «تونی» و «تیمی» هر دو مثل هم هستند. این همان فردی است که هر روز صبح از خواب بیدار می‎شود و می‎گوید: قدرت شخصی، با انگیزه زندگی کنید، به اوج برسید. آیا تا به حال فکر کرده‎ای که چرا این شخص آن قدر هیجان زده است؟ او این قدر هیجان زده است چون مردم ۲۰۰ دلار بابت گوش کردن به این مزخرفات پول می‎دهند. من هم اگر جای او بودم هیجان زده می شدم.

صدای خوب: می‎دانی؟ من از چیزهایی که تو می‎گویی سرگرم می‎شوم. «پت»، تو مجبور نیستی به چیزهایی که بهت می‎گوید گوش دهی. گاهی اوقات زندگی یک کارآفرین از افراد زیادی پر می‎شود که چیزهایی غیرمنطقی می‎گویند، قطعاً این یکی از آن‎هاست، فقط به او بی‎توجهی کن.

صدای بد: شوخی می‎کنی؟ آیا واقعاً من باید اینجا بنشینم و به چرندیاتی گوش دهم که تو به خوردش می‎دهی؟ گوش کن، تمام کارآفرینان که پولدار و ثروتمند شده‎اند از خانواده‎هایی بودند که میلیون‎ها دلار برای پشتیبانی او داشته‎اند تو فکر می‎کنی که او پولی برای پشتیبانی دارد که موفق شود؟ دست از خوراندن این حرف‎های مزخرف به او بردار. او خیلی سخت کار می‎کند، هشتاد ساعت در هفته کار می‎کند. او باید در خانه بنشیند و استراحت کند. این مقدار کار برایش خیلی زیاد است.

صدای خوب: واقعاً؟ پس پیشنهاد می‎دهی که چه کار کند؟ تلویزیون نگاه کند؟ مسابقات ورزشی را تماشا کند؟ اخبار را تماشا کند؟ فقط همین کارها را بکند؟

صدای بد: بله البته! این کاری است که افراد معمولی انجام می‎دهند، خدای من

صدای خوب: نه نه این کاری است که افراد بدون هدف انجام می‎دهند

صدای بد: حرفت را رک و مستقیم بزن، آیا می‎خواهی بگویی که من هیچ هدفی ندارم؟

صدای خوب: شاید تو هدفی نداشته باشی اما این چیزی نیست که من واقعاً می‎گویم. چیزی که من سعی دارم به تو بگویم این است که وقتی مردم کاملاً متوجه می‎شوند که در زندگی‎شان چه می‎خواهند، ارزش زمانشان افزایش پیدا می‎کند. تو برای زمانت ارزش قائل نیستی. اما او سعی دارد برای زمانش ارزش قائل باشد.

صدای بد: می‎دانی باید چه کار کنی؟ آن دختری که هفته گذشته او را ملاقات کردیم، اسمش چه بود؟ ریچل؟ راشل؟ «رکسی». ما باید همین الان به «رکسی» تماس بگیریم. این کاری است که باید انجام دهیم.

صدای خوب: لازم نیست چنین کاری را بکنیم، «پت». تو الان کارهای بهتر و بزرگتری برای انجام دادن داری فقط بیا روی آنها متمرکز بمانیم.

صدای بد: فقط بس کن مرد! بس کن. چه اتفاقی برای «پاپ» افتاد، وقتی که کسب و کاری را راه اندازی کرد؟ او شکست خورد. چه اتفاقی برای پدر و مادرمان افتاد؟ آنها از هم طلاق گرفتند. چه اتفاقی برای ما افتاد؟ ما در ۶ خانه مختلف زندگی کردیم. خوش گذشت؟ معلومه که خوش نگذشت. در دبیرستان چه اتفاقی برایت افتاد؟ آیا بیس بال بازی کردی؟ آیا بسکتبال دبیرستانی بازی کردی؟ آیا برای فوتبال انتخابت کردند؟ آیا با دختری که به او علاقه داشتی، قرار گذاشتی؟ معدلت چقدر بود؟ در دبیرستان چه کسی بودی؟ بعد از آن چه کسی بودی؟ چه چیزی باعث شده است که تو فکر کنی می توانی در زندگی موفق شوی؟

شاید باید دست از گفتن این چیزها به آن مرد، برداری. دست بردار او دارد پیر می‎شود. برو کاری را بگیر که هر ساعت به تو ۱۲ دلار حقوق می‎دادند و به صورت پاره وقت مدرکی بگیر. دست از این ریسک کردن‎ها بردار، ما به درد انجام دادن کارهای بزرگ در زندگی‎مان نمی‎خوریم به همین سادگی.

صدای خوب: حرف‎هایت تمام شد؟

صدای بد: من حرف‎هایم تمام شد.

صدای خوب: اوکی خوبه. پت می خواهم بدونی که این صدا هیچ وقت از بین نمی رود این صدا همیشه وجود خواهد داشت. مهم نیست که بتوانی چقدر پول به دست بیاوری. همیشه وجود خواهد داشت. کار خوبی که می توانی برایش انجام دهی این است که هر روز صبح که از خواب بیدار می‎شوی تو انتخابی داری که به کدام صدا گوش دهی؟ اما می‎خواهم الان به چیز کاملاً متفاوتی فکر کنی.

بیا فرض کنیم که تو هیچ کاری انجام ندهی، بیا فکر کنیم که تو به ترس‎هایت محدود شوی، بیا فکر کنیم که تو اسیر تمام چیزهایی شوی که نگرانشان هستی. بیا فکر کنیم که تو هیچ تصمیمی برای دنبال کردن آرزوهایت نداشته باشی. حالا ۱۰ سال یا بیست سال یا ۳۰ سال یا ۴۰ سال بعد را نگاه کن. فرض کن مراسم خاکسپاریت رسیده است. پنجاه نفر یا صد نفر یا شاید دویست نفر بیایند. آنها خانواده، دوستان و افرادی هستند که تو را دوست دارند. پس تو برای یک نسل دوست داشتنی هستی برای دو نسل خاطره انگیز هستی و بعد از آن فراموش خواهی شد.

واقعاً این آن زندگی است که می‎خواهی داشته باشی؟ واقعاً این همان کاری است که می خواهی انجام دهی؟ من نمی‎دانم آیا واقعاً این همان زندگی است که می‎خواهی یا نه. مهم نیست چه کار کنی تو زمان‎های زیادی را در تنهایی خواهی داشت. تو نمی توانی به خانواده و دوستانت دروغ بگویی و می توانی تمام دنیا را گول بزنی که دلیل پیروز نشدنت این بود که تو مجبور بودی با چالش‎هایی رو به رو شوی. اما یک فرد وجود دارد که تو هرگز نمی‎توانی به او دروغ بگویی آن مردی است که در آینه است. تو هرگز نمی توانی به مرد در آینه دروغ بگویی، هرگز. برای مابقی عمرت، مرد در آینه به تو نگاه خواهد کرد و می‎گوید: تو انتخاب نکردی که به دنبال آرزوهایت بروی و تو باید مشکلی با آن نداشته باشی.

حالا کاری که من می‎خواهم تو را برای انجام دادنش تشویق کنم این است که انتخاب درستی انجام دهی. من تو را تشویق می کنم که با ترس‎هایت رو به رو شوی و رویاهایت را دنبال کنی. رویایی را دنبال کن که بیشتر از همه چیز برایت اهمیت دارد تو فقط یک شانس برای انجام دادنش داری و اگر کارساز باشد، احساس خیلی خوبی برایت خواهد داشت و اگر کارساز نباشد حداقل جرأت گرفتن این تصمیم را داشته‎ای. امیدوارم که تصمیم درستی را بگیری. به تو اطمینان دارم که تصمیم درست را خواهی گرفت.

منبع: ایران توشه

 

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور