کد تخفیف کلاسینو

دانلود نمونه سوالات مبانی احتمال یازدهم ریاضی

نمونه سوالات مبانی احتمال یازدهم ریاضی

دانلود نمونه سوالات مبانی احتمال یازدهم ریاضی

دانلود نمونه سوالات مبانی احتمال یازدهم ریاضی

نمونه سوالات مبانی احتمال یازدهم ریاضی

دانلود نمونه سوالات مبانی احتمال یازدهم ریاضی
دانلود نمونه سوالات مبانی احتمال یازدهم ریاضی

در این پست سوالات امتحانی فصل اول آمار و احتمال یازدهم ریاضی برای شما گردآوری شده است.این جزوه ۱۰ صفحه دارد و شامل ۱۰۰ سوال می باشد.

تعدادی از سوالات:

به چه احتمالی در بین ۵ نفر همگی در یک روز هفته به دنیا آمده اند؟

یک کیسه محتوی ۳ مهره سفید و ۴ مهره سیاه است.دو مهره با هم و به طور تصادفی بیرون می آوریم.در دو سوال بعدی مطلوب است محاسبه احتمال اینکه:

دو مهره هم رنگ باشند.

یک مهره سفید و یک مهره سیاه باشد.

-یک کلمه چهار حرفی به طور تصادفی با استفاده از حروف کلمه خوارزمی ساخته شده است احتمال اینکه این کلمه دارای حرف نقطه دار نباشد را پیدا کنید.مساله را با فرض  تکراری بودن حروف و نیز بدون این فرض حل کنید.

-آمار نشان می دهد که در یکی از شهر های بزرگ ۲۰ درصد جرائم در طول روز و ۱۸ درصد جرائم در درون شهر صورت می گیرد.اگر تنها ۱۰ درصد جرائم در حومه شهر و در طول روز اتفاق بیفتد در این صورت چند درصد جرم ها درون شهر و در طول شب رخ می دهند؟چند درصد جرم ها در حومه شهر و در طول شب اتفاق می افتد؟

-تاسی به گونه ای ساخته شده است که احتمال وقوع اعداد اول ۲ برابر سایر اعداد است این تاس را پرتاب می کنیم احتمال آنکه عدد ظاهر شده بیشتر از ۳ باشد را بیابید.

-فرض کنیم که شخصی از شهر اصفهان دیدن کند احتمال اینکه از عالی قاپو بازدید کند ۷۴ درصد احتمال اینکه از بازار اصفهان بازدید کند ۷۰ درصد احتمال اینکه از مسجد جامع بازدید کند ۶۴ درصد ، احتمال اینکه از عالی قاپو و بازار هر دو دیدن کند ۴۶ درصد ، احتمال این که بازار اصفهان و مسجد جامع را ببیند ۴۴ درصد و احتمال اینکه از عالی قاپو و مسجد جامع دیدن کند ۶۲ درصد است.احتمال اینکه به بازدید هر سه مکان بروید ۳۴ درصد است.احتمال اینکه این شخص لااقل از این سه مکان دیدن کند چقدر است؟

-در یک دبیرستان احتمال آن که دانش آموزی عضو تیم والیبال باشد ۲۴ درصد و عضو تیم هندبال باشد ۳۳ درصد و احتمال آن که دانش آموزی حداقل عضو یکی از این دو تیم باشد ۲۹ درصد است.احتمال آن که دانش آموزی عضو هر دو تیم باشد را بدست آورید.

 

این مطلب به صورت کاملا اختصاصی توسط تیم ایران توشه نوشته شده است، هر گونه بازنشر این مطلب بدون درج منبع ( همراه با لینک به این صفحه) غیر مجاز و شرعا حرام می باشد

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور