کد تخفیف کلاسینو

جزوه روانشناسی یازدهم

درسنامه روانشناسی یازدهم کامل

جزوه روانشناسی یازدهم

 

فایل PDF + لینک دانلود مستقیم در انتهای پست قرار گرفت.

نام درس: روانشناسی یازدهم| دسته بندی: جزوه درسی

تعداد صفحات: ۲۲ صفحه | فرمت : PDF | منتشر شده توسط : ایران توشه

جزوه روانشناسی یازدهم : در این مطلب جزوه روانشناسی پایه یازدهم برای شما آماده شده است.این جزوه شامل ۸ فصل روانشناسی یازدهم است.

جزوه درس روانشناسی یازدهم :

دراین پست درسنامه روانشناسی یازدهم برای شما آماده شده است.این فایل شامل پاسخ پرسش های تمام فصل های کتاب می باشد.

پیشنهاد میکنیم از مطلب جزوه روانشناسی یازدهم انسانی و همچنین از مطلب گام به گام روانشناسی یازدهم انسانی دیدن فرمایید.

مشخصات:

  • حجم :۷ مگابایت
  • فرمت: PDF پی دی اف
  • تعداد صفحات: ۲۲ صفحه
  • جزوه درس روانشناسی یازدهم

دانلود جزوه روانشناسی یازدهم :

قسمتی از جزوه:

چه موضوعات و پرسش هایی در علم روان شناسی می توانید مطرح باشد؟چگونه یاد می گیریم؟دلایل فراموشی چیست؟چگونه می توانیم حافظه خود را تقویت کنیم؟علل عدم تمرکز و حواس پرتی چیست؟علل استرس ، پرخاشگری ، کاهش اعتماد به نفس ، بد شکلی پنداری ، توهم ، بی نظمی ، بی انگیزگی، اختلالاتمختلف ذهنی و روانی و… چیست؟

چه عواملی می تواند در موفقیت افراد در تخصص و رشته شغلی شان موثر باشد؟چگونگی مطالعه ، میل به پیشرفت ، ویژگی های شخصیتی ، قدرت اراده و سخت کوشی ،سبک زندگی و تربیتی والدین ، نظم در امور ، علاقه به کار ، برنامه ریزی ، شرایط محیطی و سازمانی ، امنیت روانی و….

منظور نماد در علوم مختلف چیست؟پدیده ای که به کمک آن پیام و مفهومی را انتقال می دهیم مثلا وقتی می گوییم بیمار یعنی کسی که علایم حیاتی او از تعادل خارج شده است واژه بیمار یک نماد است و برداشت ما از حالات و ویژگی های یک شخص بیمار می شود پیام و مفهوم

برای رسیدن به شناخت از چه منابعی استفاده می شود؟استفاده از دیدگاه صاحب نظران (افراد متخصص و با تجربه در این زمینه) ، استفاده از روش های شهودی (فراحیسی و عرفانی که قابل تعمیم نیست و جنبه شخصی و موردی دارد) ، استفاده از روش های استدلال و منطق (خرد) ، استفاده از روش های علمی ، تجربی (عینی ، دقیق ، قابل تکرار ، قابل اندازه گیری)هستند.

اشتباه برخی از دانشمندان علوم تجربی در منابع کسب شناخت چیست؟چون برخی از پدیده ها را نمی توانند از طریق علمی بررسی کنند به انکار وجود این پدیده ها می پردازند مثلا پدیده های روح ، وحی ، رویاهای صادقه و…. توسط برخی از آنها انکار می شوند.

منظور از تعریف عملیاتی در روش های علمی چیست؟متغییرهای به کار رفته در فرضیه ها و فرایند جستجوی علمی به طور دقیق و به دور ابهام بیان شوند مثلا اگر در پژوهشی مفروض شود بین پایگاه اقتصادی افراد و گرایش به پرخاشگری در نوجوانان رابطه وجود دارد باید مشخص شود که منظور از پایگاه اقتصادی دقیقا چیست چه نوع رفتارهایی پرخاشگری محسوب می شوند و کدام دامنه سنی نوجوان نامیده می شود.

کدام نوع ار واژه ها آسانتر تعریف عملیاتی می شوند و کدام نوع با دشواری بیشتری رو به رو هستند؟واژه هایی که جنبه مادی و طبیعی دارند دقیق تر و جزیی تر تعریف می شوند تا واژه هایی که جنبه انسانی ، اجتماعی و روانی دارند مثلا تعریف اتم ، سلول و کلسترول ساده تر از تعریف واژه هایی همچون فرهنگ ، بحران هویت و اضطراب است.

نظریه ها چگونه به وجود می آیند و چه ویژگی هایی دارند؟ابتدا مسئله و موضوعی مطرح می شود سپس در پاسخ به مشکل فرضیه ساخته می شود و پس از اثبات فرضیه قانون درست می شود و در پایان از جمع چند اصل و قانون نظریه دست می شود و هر نظریه باید سودمند و کاربرد پذیر باشد.

شناخت عالی را تعریف کنید؟فرد با استفاده از انواع تفکر به شناختی می رسد که شناخت عالی است مانند یک قاضی که با توجه کلیه دریافت ها ، تحلیل ها می تواند به شناختی برسد که براساس آن می تواند حکمی صادر کند.

 

منبع
ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور