کد تخفیف کلاسینو
کد تخفیف کلاسینو

اهمیت داشتن تصویر ذهنی واضح از آینده

آینده خود را تصور کنید

اهمیت داشتن تصویر ذهنی واضح از آینده
اهمیت داشتن تصویر ذهنی واضح از آینده

در زمان جنگ جهانی دوم، دشمنان یک کشتی را که ۳۰۰ خدمه داشت بمباران کردند. همانطور که کشتی در آب غرق شد، خدمه ها به مدت ۶ روز روی آب شناور بودند. آنها از گرسنگی مردند، غرق می شدند و کوسه ها به آنها حمله می کردند. جریان آب اقیانوس ۹ نفر از آنها را از بقیه دور کرد. وقتی دیده شد که این افراد اراده ی خودشان را دارند از دست می دهند یک افسر جوان شروع به صحبت کردن با آنها کرد. از خانواده هایشان پرسید و درباره زندگی شان در خانه از آنها پرسید. او از آنها پرسید که وقتی به خانه برمی گردند می خواهند چه کار کنند؟ او از آنها پرسید که می خواستند چه کاری را به سرانجام برسانند؟ و وقتی برگشتند می خواهند چه تغییری در جامعه شان ایجاد کنند؟ او آنها را مجبور کرد تا تجسم کنند که همسر و فرزندانشان چقدر باید ترسیده باشند از اینکه والدینشان نمی دانند که زنده هستند یا نه چه حسی دارند؟ او از آنها خواست تا برای زنده ماندن بجنگند. نه فقط به خاطر خودشان بلکه به خاطر کسانی که در خانه دوستشان دارند. در نهایت یک هواپیمای جنگی موقعیت آنها را در آب تشخیص داد و نهایتاً آنها را نجات دادند. تمام ۲۹۱ نفر دیگر مردند و فقط ۹ نفری که توسط افسر جوان روحیه گرفته بودند زنده ماندند.

این داستان به شما کمک می کند تا اهمیت داشتن تصویر ذهنی از آینده را بفهمید. نه تنها شما باید یک دلیل برای زندگی کردن یا انجام کاری داشته باشید بلکه باید در تمام طول مسیر روی آن تمرکز کنید. در آشوب روزمره زندگی ممکن است آن تصویر ذهنی به حاشیه ذهن ما برود. ممکن است دیگر آن تصویر ذهنی را به خاطر نیاورید در صورتی که مدام باید روی آن تصویر ذهنی تمرکز کنید.

در گام اول مشخص کنید که می خواهید چه تغییری ایجاد کنید؟ به امنیت خانواده تان فکر کنید که به شما و عملکرد امروز شما بستگی دارد. درباره این فکر کنید که به چه الگویی برای دیگران تبدیل خواهید شد. درباره تأثیری فکر کنید که می توانید بر روی دیگران بگذارید.

یادداشت های باستانی این موضوع را اینگونه توصیف می کنند: جایی که تصویر ذهنی از آینده، دلیل مناسبی و علاقه یا هدفی وجود ندارد مردم هلاک می شوند. پس تصویر ذهنی شما برای آینده تان چیست؟ آن دلیل و چرایی، آن هدف و علاقه ی آتشین. این موارد باید از خودتان بزرگتر باشند باید بزرگتر از فقط پول به دست آوردن یا گذراندن روزتان یا کمی بیشتر انجام دادن، باشد. می خواهید برای چه چیزی بجنگید؟ یا برای چه کسی می خواهید بجنگید؟ یا می خواهید برایش زندگی کنید؟ هر روز این تصویر ذهنی را در مرکز توجه خودتان قرار دهید. این موضوع شما را زنده نگه می دارد نه فقط از نظر بدنی و فیزیکی، بلکه از نظر روحی و به شما کمک می کند تا آن زندگی را داشته باشید که باید زندگی کنید.

منبع: ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور