کد تخفیف کلاسینو
کد تخفیف کلاسینو

روش مطالعه دین و زندگی برای کنکور

دین و زندگی در کنکور

روش مطالعه دین و زندگی برای کنکور

دین و زندگی در کنکور

نحوه مطالعه درس دین و زندگی برای آزمون سراسری

روش مطالعه دین و زندگی برای کنکور
روش مطالعه دین و زندگی برای کنکور

استفاده از مداد و ماژیک و مارکر

استفاده از ماژیک و مارکر
استفاده از ماژیک و مارکر

تصور کنید که برای نخستین بار است که قصد مطالعه دین و زندگی را دارید. در این حالت در ابتدا سعی می کنید که قبل از هر چیز یک بار کتاب را مطالعه کنید. پس از آن که دور اول مطالعه را انجام دادید به سراغ آزمون های سال قبل بروید و براساس آنها بدانید که طراح سوالات کنکور بیشتر به دنبال کدام بخش ها از کتاب هستند.

پس از انجام کارهای بالا باید یک بار دیگر کتاب را مطالعه کنید و در صورت دیدن نکات مهمی آن ها را با مارکر مشخص کنید. به وسیله این کار شما می توانید مهمترین بخش های کتاب را گردآوری نمایند و منبع خوبی را گردآوری نمایید.

پس از آن که نکات مهم کتاب را به دست آوردید بایستی آنها را با دقت تمام بفهمید. باید آنقدر نکات مهم را خوب مطالعه کنید که بتوانید به راحتی آن را آموزش دهید و در صورتی که سوالی در آن رابطه دیدید با مشکل رو به رو نشوید.

مدرسه مجازی آی نو

به دنبال نشانه ها بگرد

دنبال نشانه ها بگرد
دنبال نشانه ها بگرد

اگر به سوالات آزمون های قبلی ورود به دانشگاه ها توجه کنید به طور معمول بین ۷۰ تا ۸۰ درصد سوالات مربوط به این درس یا به طور مستقیم به آیات و روایات مرتبطند و یا به صورت غیرمستقیم با این موارد در ارتباطند. به همین دلیل باید رابطه ای بین محتوای درس و آیات و روایات آن پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که همیشه بدین گونه نیست و ممکن است ارتباطی بین این دو نباشد.

برای بالا بردن درصد این درس حتماً به آیات و روایات مطرح شده در این کتاب تسلط صد درصدی داشته باشید. در سال ۹۷ تنها هشت تست از تست های این درس تنها از محتوای کتاب بود و ارتباطی با روایان نداشت. همین مسئله اهمیت بالای داشتن تسلط را به این موضوع ثابت می کند.

تست زنی یا تست نزدن مسئله این است!

تست زنی
تست زنی

درس دین و زندگی هم به مانند هر درس دیگری نیاز به تست زدن و آزمودن میزان یادگیری شما دارد. همان طور که در ابتدای پس اشاره کردیم بایستی پس از مطالعه باید نگاهی هرچند گذرا به تست ها داشته باشید. تعداد تست ها به خودی خود مهم نیست، مهم آن است که شما بتوانید از لابه لای تست به نکات کلیدی جدیدی برسید تا فهم درس برای شما آسان تر گردد. عده ای از افراد هستند که درس ها را به طور کامل یاد گرفته اند اما در هنگام شرکت در آزمون های آزمایشی با مشکل مواجه می شوند. برای رفع این مشکل باید تلاش کرد که سرعت تست زنیتان بالا رود بدین صورت که در کوتاه ترین زمان بدون استفاده از پاسخ نامه بیشترین  پاسخ صحیح را به سوالات دهید.

این مطلب به صورت کاملا اختصاصی توسط تیم ایران توشه نوشته شده است، هر گونه بازنشر این مطلب بدون درج منبع ( همراه با لینک به این صفحه) غیر مجاز و شرعا حرام می باشد

منبع
ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور