کد تخفیف کلاسینو
کد تخفیف کلاسینو

افزایش سرعت مطالعه دروس

بالا بردن سرعت مطالعه

افزایش سرعت مطالعه دروس

بالا بردن سرعت مطالعه

چگونه سرعت مطالعه دروس را افزایش دهیم؟

چگونه سرعت مطالعه دروس را افزایش دهیم؟
چگونه سرعت مطالعه دروس را افزایش دهیم؟

برخی از داوطلبان کنکور هستند که روند مطالعه دروس آنها کند است و نمی توانند در برنامه ریزی که دریافت کرده اند بر طبق آن پیش بروند. همین مسئله باعث شده به شدت کلافه شده و از ادامه دادن راه منصرف شوند. اما چگونه می توان این مشکل را برطرف کرد و بر طبق برنامه زمان بندی پیش رفت

بالا بردن سرعت مطالعه ضروری است چون

شاید این مشکل در سال های ابتدایی چندان این مسئله برای شما دردسرساز نباشد اما در سال های آینده که باید به همراه دروس در حال تحصیل دروس دوره های قبل را نیز مطالعه کنید می تواند مشکلات عدیده ای را برای شما فرآهم آورد. البته لازم به ذکر است که این مشکل فقط محدود به شما نیست و فقط شما نیستید که از این مشکل رنج می برید. افراد زیادی هستند که به مانند شما با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

پیدا کردن مکان مناسبی برای مطالعه

پیدا کردن مکانی مناسب برای مطالعه
پیدا کردن مکانی مناسب برای مطالعه

یکی از اصلی ترین مسائلی که می تواند در کاهش سرعت مطالعه شما مؤثر باشد، استفاده از مکانی نامناسب است. مکان های شلوغ، کم نور و یا پرنور از جمله مکان های نامناسبی هستند که می تواند سرعت مطالعه شما را کاهش دهد. از جایی استفاده کنید که علاوه بر داشتن آرامش و میزان نور کافی گل و یا گیاهی در آنها قرار گرفته باشد. وجود گیاه و یا گل باعث ایجاد آرامش و افزایش تمرکز شما خواهد شد.

مدرسه مجازی آی نو

میزان مطالعه را افزایش دهید

برای آن که بتوانید کند بودن در خواندن دروس را جبران کنید در ساعات مرده ای که تا به حال از آنها استفاده نکرده اید حتماً از فرصت به وجود آمده استفاده کنید. بالا بردن سرعت مطالعه نیز می تواند باعث کاهش کندی کار شما گردد، سعی کنید که در هنگامی که به مطالعه دروس می پردازید سرعت خود را افزایش دهید.

استراحت کنید

بسیاری از داوطلبان ورود به دانشگاه، مخصوصاً افرادی که در این پست در رابطه با آنها صحبت می شود، به دلیل داشتن اضطراب بالا حجم مطالعه خود را به میزان بیش از حدی بالا می برند که این کار بسیار اشتباه است. باید بدانید که مطالعه ای مفید خواهد بود که بدن به میزان کافی برای آن انرژی داشته باشد. حتماً در برهه های زمانی وقتی را برای استراحت خود در نظر بگیرید.

مانند طراح سوالات مطالعه کن!

توجه کامل به درس
توجه کامل به درس

باید به هنگام خواندن دروس دقت در کار خود را بالا ببرید. به گونه ای مطالعه کنید که تصور شود که شما طراح سوالات کنکور هستید و قرار است سوالات امسال را شما طرح کنید.

بلند درس نخوانید!

توصیه ما به شما این است که مطالب را در ذهن خود مرور کنید و آنها را بازگو نکنید. استفاده از این روش می تواند به میزان زیادی سرعت مطالعه شما را افزایش دهد.

این مطلب به صورت کاملا اختصاصی توسط تیم ایران توشه نوشته شده است، هر گونه بازنشر این مطلب بدون درج منبع ( همراه با لینک به این صفحه) غیر مجاز و شرعا حرام می باشد

منبع
ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور