کد تخفیف کلاسینو

کاهش میزان اشتباهات در کنکور

چگونه کمترین خطا را در کنکور داشته باشیم

کاهش میزان اشتباهات در کنکور

چگونه کمترین خطا را در کنکور داشته باشیم

جلوگیری از پاسخ دادن اشتباه در کنکور

کاهش میزان اشتباهات در کنکور
کاهش میزان اشتباهات در کنکور

همان طور که می دانید در آزمون سراسری پاسخ های اشتباه دارای نمره منفی بوده و می تواند در کاهش درصد شما تأثیرگذار باشد و هرچه میزان این اشتباهات بیشتر باشد درصد اکتسابی شما نیز به همان میزان پایین خواهد آمد. ما در این بخش قصد داریم به شما روش هایی را آموزش دهیم که چگونه می توانید از بروز این اشتباهات جلوگیری نمایید.

بررسی آزمون هایی که شرکت کرده اید؟

بررسی آزمون
بررسی آزمون

حتماً پس از آزمونی که شرکت کرده اید جواب های صحیح را با پاسخ های خودتان مقایسه نمایید. تمامی اشتباهاتی که در آزمون کرده اید و پاسخ های اشتباهی را که انتخاب کردید حتماً در یک برگه جداگانه یادداشت کنید تا از تکرار آنها جلوگیری کنید.

به سوالات به صورت اتفاقی پاسخ ندهید

به سوالات شانسی پاسخ ندهید
به سوالات شانسی پاسخ ندهید

تحت هیچ شرایطی سوالاتی را جواب آن را نمی دانید به صورت اتفاقی پاسخ ندهید و با مشخص کردن آن با علامتی پاسخگویی به آن را به انتهای زمان موکول نمایید. حتی اگر بین دو گزینه تردید دارید تحت هیچ شرایطی یکی از آن دو را انتخاب نکنید چون در ۸۰ درصد موارد این چنینی سبب انتخاب پاسخ اشتباه خواهد شد.

خود را مقید به پاسخگویی به همه سوالات در وهله اول نکنید

در ابتدا تنها به سوالاتی پاسخ دهید که از جواب آنها مطمئن هستید و خود را مقید به پاسخ گویی در وهله اول نکنید و سوالات دشوار را به آخر موکول نمایید.

پاسخنامه خالی ایراد نیست، پاسخنامه دارای غلط ایراد است

اصلاً از پاسخ ندادن به سوالی مضطرب و نگران نشوید. اگر پاسخ سوالی را نمی دانید سریع به سوال بعدی بروید و در ابتدا به سوالات ساده پاسخ دهید. پاسخ دهی به سوالات ساده می تواند در تقویت حافظه به شما کمک نماید و باعث گردد پاسخ سوالاتی را که از یاد برده اید را به خاطر آورید.

مدیریت زمان

مدیریت زمان
مدیریت زمان

یکی از راهکارهایی که باید در این آزمون به کار ببرید مدیریت زمان پاسخگویی به سوالات است. برای هر درس مدت زمان مشخصی را در نظر بگیرید و براساس آن به سوالات پاسخ دهید. سوالات مشکل را به زمان باقی مانده موکول کنید.

میزان تست زنی خود را بالا ببرید

میزان تست زنی خود را افزایس دهید
میزان تست زنی خود را افزایش دهید

تا آنجایی که می توانید به سوالات تستی پاسخ دهید. استفاده از سوالات تستی می تواند در پیدا کردن سریع تر پاسخ در هنگام آزمون سراسری  به شما کمک کند و می تواند شما را با روند طرح سوال در این آزمون آشنا سازد.

در پایان سعی کنید تا قبل آزمون اصلی میزان اشتباهات خود را به حداقل برسانید. نزدیک به آزمون کنکور دیگر وقتی برای استفاده از روش های گوناگون نیست و شما باید از قبل خود را برای این آزمون آماده کرده باشید.

این مطلب به صورت کاملا اختصاصی توسط تیم ایران توشه نوشته شده است، هر گونه بازنشر این مطلب بدون درج منبع ( همراه با لینک به این صفحه) غیر مجاز و شرعا حرام می باشد

منبع
ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور