کد تخفیف کلاسینو
کد تخفیف کلاسینو

مطالعه در هفته های پایانی کنکور

هفته آخر کنکور

مطالعه در هفته های پایانی کنکور

موضوع: مطالعه در هفته های پایانی کنکور|دسته بندی: مشاوره کنکور

مدت زمان خواندن: ۵ دقیقه

کمتر از یک هفته تا آزمون سراسری باقی مانده است.شما در این روزها باید هوشیاری و دقت زیادی برای مطالعه خود داشته باشید.بهتر است به جای یادگیری دوره کنید.خیلی از داوطلبان بر این باروند که تا قبل از روز کنکور باید همیشه مباحث جدید را مطالعه کنیددر حالی که اگر می خواهید رتبه عالی در کنکور هم بدست آورید نیز نیاز ندارد شما به همه سوالات هر درس جواب بدهید.

۱-درس جدیدی یاد نگیرید

 این کافی است. اگر ۸۰٪ مباحث کنکور را با کیفیت ۱۰۰٪ مطالعه کرده اید ، بهتر از کسانی هستید که ۱۰۰٪ مباحث کنکور را با کیفیت ۸۰٪ مطالعه کرده اند. به طور خلاصه ، ماه آخر زمان خواندن مباحث جدید نیست ، بلکه باید دوباره بخوانید. تنها باید مرور انجام دهید. ولی روش آن چطور است ؟ پاسخ این سوال به نحوه تحصیل شما در طول سال تحصیلی برمی گردد. اگر در طول سال جزو آن دسته از داوطلبان بودید که در حین مطالعه و تست زدن  با علامت زدن انجام می دادید و نقطه ضعف های خود را بیشتر می خواندید و می دیدید کدام تست را درست نزده اید ، خوش شانس هستید. کار شما ساده است.

مدرسه مجازی آی نو

 برای دوباره خواندن می توانید تست هایی که علامت زده اید را مطالعه کنید. البته تست زدن در درس های اختصاصی با اهمیت تر از عمومی می باشد. درس های عمومی  مخصوصا معارف و ادبیات را می توان با خلاصه یا نشانه گذاری هایی که در کتاب زده اید مرور نمایید.

۲- مرور

 هنگام مرور مباحث دو نکته مهم را باید در خاطر داشته باشید. اولین کار این است که همیشه با درسها و مباحثی که احساس ضعف می کنید شروع کنید و دوم این است که اولویت را به مرور دروس و مباحثی که مدتهاست مورد مطالعه قرار گرفته اند بدهید. اما به خاطر داشته باشید که برای مرور آن لازم نیست که کل مباحث را به طور کامل بخوانید. اگر خلاصه نویسی دارید بهترین وقت استفاده از آنان می باشد.

۳-تلاش درست داشته باشید.

 برای درس هایی مثل ریاضی و فیزیک ، تست زدن از خواندن کتاب درسی و کتاب درسی مهمتر است. حل کردن تست ها به صورت مفهومی و مطالعه عمیق تر مفاهیم دروس به راه حل سطحی و خواندن بسیاری از آزمون ها ارجح است. اگر ۱۰۰ تست فیزیک ۱۰ بار انجام دهید و جزئیات تست را مرور کرده و با آن آشنا شوید ، از ۱۰۰۰ تست بسیار کارآمد است. برای  ریاضی و فیزیک دست به قلم شده و تست را دنبال کنید تا جواب نهایی را بگیرید.

 اما هنگام مرور درس هایی از قبیل معارف ، ادبیات و زیست شناسی ، مطالعه متن کتاب و کتاب درسی بیشتر از حل تمرین ها یا تست های متعدد اهمیت بیشتری دارد. مطمئناً ، شما در دوره های شیمی یا زیست شناسی که به حل مسئله می پردازند (مانند استوکیومتری در شیمی یا ژنتیک در زیست شناسی) به تست زدن بیشتری نیاز دارید هنگام مرور موضوعاتی مانند عربی و انگلیسی ، بهتر است در آزمونهایی شرکت کنید که تست های ترکیبی از ترجمه ، متن و قواعد را دارند.

۴-حمله به آزمونهای جامع

 تست های موضوعی کافی است. اگر می خواهید از مطالبی که می خوانید بیشترین بهره را ببرید تست های کلی را انجام دهید و از بین مجموعه های موجود ، فقط وقت خود را صرف  تست های کلی کنید ، اگرچه بروشورهای آزمون در اول عمومی و بعد اختصاصی است بیشتر جلسه آزمون ورودی را برای شما شبیه سازی می کند. اما حقیقت این است که تفاوت زیادی ندارد. این  تست های کلی را درس به درس یا در یک دفترچه انجام دهید. مهم است که دنبال کنید زمان پیشنهادی برای هر درس و تا آنجا که ممکن است ، خود را در موقعیتی قرار دهید که کنکور را به یاد بیاورید ، به عنوان مثال در یک اتاق خلوت روی صندلی نشسته و همان لباسهای رسمی یا ورزشی را که باید در روز امتحان به تن کنید بپوشید این کار را تکرار و مرتباً انجام دهید این کار باعث می شود استرس شما در جلسه آزمون تا حد زیادی کاهش یابد.

۵-برنامه ریزی درست داشته باشید.

 قبل از اینکه با موفقیت از نردبان بالا بروید ، مطمئن شوید که آن را به درستی روی ساختمان قرار داده اید. برای برنامه ریزی صحیح ، ابتدا لیستی کامل از کلیه منابع و موضوعاتی را که باید در دوره های مختلف پوشش داده شود ، تهیه کنید. سپس تخمین بزنید که بررسی هر یک از مباحث مورد مطالعه چقدر طول می کشد و سپس در نظر بگیرید که در کل برای بررسی جامع به چه مدت زمان نیاز دارید. از تمام موضوعات و منابعی که می خواهید هر هفته مطالعه کنید لیستی تهیه کنید و یک برنامه یک هفته ای برای خود بنویسید. هنگام برنامه ریزی روزمره خود ، مطمئن شوید که تعداد درسی که برای مرور روز انتخاب می کنید حداقل ۳ درس باشد و اولین درسی که می خواهید در یک روز یاد بگیرید دشوارترین درس یا موضوع برای روز است.

هرچه به کنکور نزدیکتر می شوید ، باید دروس عمومی خود را (که ماهیت آنها به یاد ماندنی تر است و احتمال فراموش شدن آنها بیشتر است) در برنامه درسی خود اختصاص دهید. البته این بدان معنا نیست که شما باید درس های عمومی را بیشتر از اختصاصی مطالعه کنید ، اما به این معنی است که اگر مثلاً در ماه گذشته نسبت بین دروس خصوصی و عمومی در برنامه درسی شما ۸۰ به ۲۰ بود باید آن را در ماه آخر خود تغییر بدهید و به هفتاد سی برسانید.

۶- فکر نکنید فقط شما استرس دارید

 این ماه آخر و روزهای آخر هرگز برای هیچ یک از داوطلبان کنکور روزهای خوب و مطلوبی نبوده و نیست. همه داوطلبان کنکور ، حتی کسانی که باید در رشته مورد علاقه خود واجد شرایط و پذیرفته شوند ، هرگز از این روزهای آخر لذت نبرده اند. پس نگران نباش تصور نکنید که تنها شما دچار استرس و کمی ترس است. فکر نکنید که تنها شما هستید که احساس می کنید همه آنچه خوانده اید را فراموش کرده اید. نه حتی بسیاری از کسانی که سال دوم کنکور خود را می گذرانند فکر می کنند سال گذشته در آن زمان وضعیت آنها بهتر بود و آمادگی بیشتری برای کنکور داشتند. البته نه آنها حق دارند و نه شما. اما دانستن این واقعیت ساده که در چنین احساسات عجیبی تنها نیستید و سایر رقبایتان نیز با شما یکی هستند به شما کمک کرده با این احساس منفی به راحتی کنار آمده و اعصاب خود را کنترل کنید. اطمینان حاصل کنید که مکانی وجود دارد که هیچ کس به جز شما نمی تواند آن را پر کند و چیزی وجود دارد که هیچ کس جز شما نمی تواند آن را انجام بدهد.

۷- آرامش خانوادگی را حفظ کنید

 گرچه کنکور برای اعضای خانواده شما مهم است ، اما باید بدانید که خواهر و برادر کوچکتر شما ممکن است به اندازه شما حساس و نگران کنکور نباشند ، بنابراین جلسات ناخوشایند با آنها نه تنها باعث ناراحتی اعصاب شما می شود بلکه فضای منزل را هم برای مطالعه مناسب بر هم خواهد زد.  تمام تلاش شما باید این باشد که محیطی مناسب برای روزهای زندگی در کنار خانواده داشته باشید. البته والدین شما نیز باید شرایطی را برای شما مهیا نمایند تا بتوانید با آرامش و اطمینان بیشتری برای این آزمایش سخت مهم آماده شوید.

 

پیشنهاد میکنیم سایر مقالات نوشته شده را بخوانید:

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور