کد تخفیف کلاسینو

روش صحیح مطالعه برای کنکور

هرم مطالعه

 

روش صحیح مطالعه برای کنکور

موضوع: روش صحیح مطالعه برای کنکور |دسته بندی: مشاوره کنکور

تعداد کلمات: ۴۶۲ کلمه | مولف : جمیله چاپاری ( مشاور رتبه برتر کنکور

شما حتما تابحال متوجه شده اید که روش درس خواندن برای کنکور با آنچه که در تمام یازده سال گذشته تجربه کرده اید، کاملا متفاوت است.

حجم مطالب کنکور و پیچیدگی های سوالات ممکن است شما را نگران کند که چگونه در مدت زمان محدود بتوانید خود را برای این ماراتن آماده کنید.

با خواندن این مقاله و سلسله مقالاتی که در ادامه بر روی سایت ایران توشه قرار می گیرد با انواع روش های مطالعاتی و یادگیری آشنا خواهید شد.اولین مقاله از این سلسله مقالات هرم یادگیری است.

هرم یادگیری

. با توجه به هرم یادگیری می توانید بفهمید که بعضی از روش های مطالعه موثرتر و عمیق تر هستند و با توجه به آنها بهترین سبک مطالعه خود را بیابید. کف هرم روش های موثرتر و نوک هرم کمترین بازدهی رو دارند.

۱-آموزش به سایرین

احتمالا تجربه کنفرانس دادن یا توضیح یک درس برای دوستانتان را دارید؛ آیا آن مبحث را بهتر به خاطر نمی آورید؟

هرم یادگیری نیز همین نکته را به ما یاد آور می شود که بیشترین یادگیری ما زمانی اتفاق می افتد که مطلب را به شخص دیگری آموزش بدهیم . ۹۰ درصد این مطالب در حافظه بلند مدت ما باقی خواهد ماند.

۲-تمرین عملی

تمرین عملی باعث درک بهتر شما از مسائل و یادگیری عمیق‌تر شما خواهد شد. در تمرین عملی تا ۷۵ درصد مطالب در ذهن شما باقی خواهد ماند.

۳-بحث گروهی

این روش بر همکاری میان شما و دوستانتان استوار است. با همکاری یک دوست سعی کنید نظرات مختلف و مخالف هم بیابید و درباره راه حل های مختلف بحث کنید. در این روش تا ۵۰ درصد مطالب به حافظه بلند مدت شما منتقل خواهد شد.

۴-مطالعه دیداری و شنیداری فعال

در این سبک از مطالعه، با استفاده از صوت ، تصویر ، نمودار و… از حواس بیشتری برای یادگیری کمک می گیرید و همین باعث یادگیری بیشتر مطالب خواهد شد.حداکثر ۴۰ درصد مطالب آموخته شده به صورت فعال در ذهن شما باقی خواهد ماند. پس مرور را فراموش نکنید!

۵-حفظ کردن

در صورتی که مطالب را کاملا عادی و خشک فقط حفظ کنید فقط ۱۰ درصد آنها را پس از مدتی به یاد خواهید آورد! من جای شما بودم دنبال روش بهتر و موثرتری می گشتم !

۶- گوش کردن

اگر در کلاس درس صرفا به صحبتهای معلم گوش بدهید حداکثر ۵ درصد مطالب را خواهید آموخت!!! پس لازم است حتما در کلاسها حضور فعال داشته باشید، نت برداری و سوال پرسیدن و پیش خوانی قبل از تدریس معلم را هم فراموش نکنید.

با توجه به نکات فوق متوجه شدید که لازمه حواس بیشتری رو موقع درس خوندن به این کار اختصاص بدید.هرچقدر فعال تر باشید یادگیری بهتری هم خواهید داشت.

موفق باشیم!

چاپاری

این مطلب توسط خانوم دکتر چاپاری تهیه شده است ، هزینه ماهیانه مشاوره با خانوم دکتر چاپاری ۳۰۰ هزار تومان است ، جهت رزرو با شماره همراه زیر تماس بگیرید

۲۰۶ ۱۳۹۴ ۰۹۱۰

 

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور