کد تخفیف کلاسینو

مقابله با وسواس مطالعاتی در کنکور

جلوگیری از بروز وسواس در مطالعه

مقابله با وسواس مطالعاتی در کنکور

جلوگیری از بروز وسواس در مطالعه

وسواس در خواندن درس

مقابله با وسواس مطالعاتی در کنکور
مقابله با وسواس مطالعاتی در کنکور

برخی از افراد هستند که به هنگام مطالعه دروس، به ویژه هنگامی که در حال آماده شدن برای کنکور هستند احساس می کنند مطالب خوانده شده را فراموش کرده و دوباره مطالب را مطالعه می کنند. اما چگونه می توان مانع از بروز وسواس مطالعاتی شد.

راهکارهای مبارزه با وسواس مطالعاتی

مقابله با وسواس مطالعاتی
مقابله با وسواس مطالعاتی

کمک به خود:

باید بدانید که هیچ کسی به اندازه خود شما نمی تواند به حل این مسئله کمک کند. شما باید یکبار برای همیشه با استفاده از روش های صحیح با این مشکل برخورد کنید.

مرور برنامه ریزی شده به جای بازخوانی

برنامه ریزی مطالعاتی
برنامه ریزی مطالعاتی

برای حل مشکل وسواس مطالعاتی می توانید از مرور برنامه ریزی شده استفاده کنید و به جای آن که مطالب را دوباره مطالعه کنید آنها را به صورت برنامه ریزی شده مرور نمایید. برای کارایی بهتر می توانید از روش خلاصه نویسی مطالب استفاده کنید تا زمان کمتری از شما را به خود اختصاص دهد.

افزایش قدرت پیدا کردن نکات مهم درسی

برخی از قسمت هایی از دروس دارای نکات مهمی هستند و به همین دلیل احتمال طرح سوال از آنها بیشتر است. برای آن که بتوانید هم بر این مشکل فائق آیید و هم به بیشترین بهره را از مطالعه دروس ببرید، بر روی نکته یابی خود کار کنید و سعی کنید نکات مهم درسی را در بین مطالب کتاب پیدا کنید.

خلاصه کردن دروس

یکی از مهمترین کارهایی که می تواند در آمادگی شما برای کنکور تأثیرگذار باشد، نت برداری و خلاصه کردن مطالب درسی است. این روش می تواند تا حدود زیادی از بروز وسواس مطالعاتی شما بکاهد.

جلوی تکرار در خود را بگیرید

باید بدانید که مطالعه چند باره دروس عملاً هیچ کمکی به شما نخواهد کرد و تنها باعث بروز استرس و اضطراب در شما خواهد شد. به جای آن که دوباره درس را بخوانید از دروس خوانده شده سوال طرح کنید و میزان یادگیری مطالب خود را بسنجید. این کار تا حد زیادی می تواند مانع وسواس مطالعاتی شما گردد.

به خود اعتماد کنید

وسواس مطالعاتی ناشی از عدم اعتماد به خود است. همان طور که قبلاً گفته شد مطالعه چند باره درس نمی تواند برای شما مفید باشد و باید به خود اعتماد کنید و دیگر نگران مسائل از این دست نباشید. اگر خیلی به خود در مورد درک مطالب شک دارید می توانید از مباحث خوانده شده از خود سوال بپرسید.

نکات مهم در رابطه با وسواس مطالعاتی

  1. برای مطالعه خود زمان تعیین کنید و در زمان مشخص مطالب را بخوانید
  2. اشتباه نکنید، شما حتماً نباید در دور اول مطالعاتی تمامی بخش های خوانده شده را یاد گرفته باشید و با تمامی نکات درسی آشنا شده باشید. دورسی مانند زیست شناسی ممکن است نیاز به مطالعه و چند بار مرور داشته باشند.
  3. اگر از ماژیک های هایلایت استفاده می کنید در هنگام خواندن دروس دور نکات مهم درسی علامت بزنید.
  4. بعد از هر مطالعه چند تست از همان بخش را پاسخ دهید
این مطلب به صورت کاملا اختصاصی توسط تیم ایران توشه نوشته شده است، هر گونه بازنشر این مطلب بدون درج منبع ( همراه با لینک به این صفحه) غیر مجاز و شرعا حرام می باشد

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور