کد تخفیف کلاسینو

مدیتیشن یک تمرین عالی برای تمرکز

چگونه برای مطالعه تمرکز کنیم؟

مدیتیشن یک تمرین عالی برای تمرکز

راهکار افزایش تمرکز

مدیتیشن یک تمرین عالی برای تمرکز

چگونه برای مطالعه تمرکز کنیم؟

دور بر همه‌مون آدمای زیادی هستن که با وجود اینکه برای کاری که انجام میدن وقت زیادی میزارن اما هیچ موقع نتیجه دلخواهشون رو نمیگیرن و بیشتر این شکست رو به شانسشون ربط میدن. اما به نظر من چیزی ک بیشتر از شانس مهمه اینه که شاید اون فرد کارش رو داره به شکل اشتباه انجام میده که نتیجه نمیگیره.

یکی ازکارهایی که اکثرمون انجام میدیم درس خوندن هستش. درس خوندن چه برای کنکور باشه و چه برای آزمون های پایان ترمی و چه افزایش تراز قلمچی و ……. باید درست و اصولی انجام بشه. شما اگه یه دانش آموز باهوش کنکوری باشین به جای افزایش ساعت مطالعه‌، بیشتر روی کیفیت مطالعه تون تمرکز میکنین.

مثلا ممکنه ما ۲۴ ساعت کتابامون جلومون باشه ولی آخر سر توی امتحانات پایان ترم مردود بشیم. یکی از بهترین کارهایی که برای افزایش کیفیت مطالعه میتونیم انجام بدیم افزایش تمرکز برای درس خوندن هستش.

حالا سوالی که پیش میاد اینه که چیکار کنیم تا تمرکزمون حواسمون زیاد بشه!! خبر خوب اینکه تمرکز حواس قابل یادگیری هستش و شما با انجام یکسری کارها میتونین اون رو بالا ببرین.

اولین راه افزایش تمرکزحواس تعیین دقیق هدف و برنامه‌ریزی مشخص هستش. برنامه‌ریزی باعث سازماندهی مغز می‌شه در نتیجه ذهنمون میدونه که چی میخواد و باید روی چه چیزی تمرکز کنه. همین باعث میشه تا مدام حواسمون برای کارهایی که در آینده میخوایم انجام بدیم پرت نشه.

مدیتیشن، یه تمرین عالی برای افزایش تمرکز و یادگیری هستش. انجام تمرینات مدیتیشن تاثیر فوق العاده ای بر روی تمرکز حواس داره و خیلی از این تمرینات ساده هستن و به تنها چیزی که نیاز دارن یه محیط ساکت و خلوت هستش.

مثلا یکی از تمرینات مدیتیشن که تبتی ها اون رو انجام میدادن این بود که هر روز ۱۵ دقیقه داخل یه اتاق ساکت مینشستن و اجزای یه وسیله مثلا یه گل رو بررسی میکردن.

یه تمرین دیگه این هستش که برای ۲۰ دقیقه داخل یک اتاق ساکت بشینیم و در حالیکه چشم‌هامون رو بستیم روی تنفس‌مون تمرکز کنیم و به هیچ چیز دیگه ای فکر نکنیم. هر زمانی هم که حواسمون پرت شد دوباره از اول تمرکز رو روی تنفسمون برگردونیم.

همه این تمرینا رو هم میتونیم با آهنگ های بی کلام که خودشون آرام‌بخش هستن انجام بدیم. البته فراموش نکنین برای اینکه شما نتیجه دلخواهتون رو بگیرین نیاز به تمرینات طولانی مدت و منظم هستش.

مدیتیشن یک تمرین عالی برای تمرکز:

 

حذف عوامل حواسپرتی حین مطالعه یکی دیگه از روشهای افزایش تمرکز و کنترل ذهن، حذف عامل حواسپرتی هستش. حتما میدونین بعد از هر بار که حواستون پرت میشه حدود ۲۰ دقیقه طول میکشه تا دوباره بتونین روی کار قبلیتون تمرکز کنین.

پس بهتره قبل از شروع هر کاری اون عامل حواسپرتی رو از خودتون دور کنین مثلا اگه سرگرم تماشای فیلم آموزشی زیست هستین بهتره که تلفنتون رو خاموش کنین. بعد هر مساله ای که ذهنتون رو مشغول کرد رو روی یه کاغذ یادداشت کنین و کنار بزارین تا بعدا بهش فکر کنین.

ورزش با افزایش ضربان قلب و بهبود جریان خون در بدن باعث افزایش سطح مواد مغذی در مغز میشه و همین خودش سطح استرس و اضطراب رو کاهش میده و طبیعتا سطح تمرکز افزایش پیدا میکنه.
تندخوانی، باعث توجه و تمرکز بیشتر و فهمیدن مطالب و در نتیجه، باعث یادگیری بهتر میشه.

فکر و ذهن ما قادره که هزاران کلمه را در دقیقه از خودش عبور بده، ولی اگر سرعت مطالعه ما پایین باشه مغزمون وقت اضافه رو ناچار از این شاخه به اون شاخه می پره و حواس مون پرت میشه. هر زمان که دیدین مغزتون خیال پردازی میکنه با صدای بلند شروع به درس خوندن کنین.

بازی شطرنج یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش تمرکزه چرا که حین بازی فرد مجبوره علاوه بر حرکات خودش روی حرکات حریف هم دقت کنه و این خودش یه تمرین برای بهبود تمرکز حواسه.
نت برداری حین مطالعه باعث میشه داده های زیادی وارد مغزمون بشه و در کل ذهنمون رو درگیر میکنه باعث میشه کمتر فکرهای مختلف وارد ذهنمون بشه.

خواندن کتاب و گوش دادن به کتاب صوتی بصورت همزمان تعداد بیشتری از حواس‌مون رو درگیر می‌کنه و در نتیجه باعث افزایش قدرت تمرکزمون میشه. هر موقعی تونستیم در حالی که هر دو کار انجام میشه ولی فقط توجه ما روی یکی از اونهاست یعنی به سطح بالایی از تمرکز رسیدیم که این خودش نیاز به تمرین و تکرار خیلی زیادی داره.

توصیه آخر اینکه بهتره توی هر سنی هستیم از همین امروز مدیتیشن و مابقی تمرینات برای افزایش سطح تمرکز رو جزو فعالیت های روزمره تون قرار بدین چرا که علاوه بر درس خوندن برای موفقیت توی سایر زمینه ها هم خیلی موثره…….

سایت “نکته زیست” به مدیریت روح اله ابوالحسنی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید آموزش زیست کنکور را به سبکی کاملا ساده و نتیجه بخش تجربه کنید و با روش¬های اصولی درصد خود را افزایش دهید.

یکی از مهمترین عواملی که باعث میشود دانش آموزان در درس زیست شناسی نتیجه نگیرند، مطالعه غیراصولی آن است و ما به چند روش به شما کمک خواهیم کرد. برای دیدن کلیپ هایی از آموزش زیست دوازدهم کافیست کلیک کنید.

 

 

متن بالا یک رپورتاژ تبلیغاتی در وب سایت ایران توشه میباشد. برای ثبت رپورتاژ در ایران توشه کلیک کنید.

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور