کد تخفیف کلاسینو

روش های افزایش یادگیری درس های کنکور

چگونه یادگیری درس ها را افزایش دهیم؟

روش های افزایش یادگیری درس های کنکور ایران توشه

اهداف این پست: در این پست به شما آموزش میدهیم چطور میزان یادگیری خود را برای موفقیت در کنکور سراسری ۹۹  افزایش دهید، راهکار هایی برای افزایش یادگیری و افزایش رتبه کنکور و پیشرفت تحصیلی در این پست به شما معرفی میگردد.

خواندن مقاله زیر از شما تنها ۵ دقیقه وقت میگیرد.

نام : روش های افزایش یادگیری درس های کنکور | دسته بندی: مشاوره کنکور

تعداد کلمات: ۱۳۰۰ کلمه | مولف : ایران توشه

روش هایی که باعث افزایش یادگیری می شود

اکثر مردم علاقه ای به سعی و تلاش سخت و مواجهه شدن با شکست را ندارند.  اما می شود با  انجام کارهایی باعث  موفقیت شد. این نکته بسیار جالبی برای بسیاری از افراد است.

در تاریخ، رویدادهای بسیار زیادی با تم های برتری فکر انسان نسبت به توانایی های جسمانی در میان افراد رواج داشته است. که این موضوع اشاره به ابرقهرمان های افسانه ای می کند. که به این موضوع اشاره می کند که قهرمانان از روش های مختلفی برای غلبه بر دشمنان خود استفاده کرده اند .

  • روش خیلی سریع وجود ندارد.

بسیاری از افراد قصد دارند که برای به ثمر رسیدن برنامه خود خیلی سریع و با عجله پیش روند. همه ی افراد دوست دارند که یک شبه به پول و ثروت برسند. افرادی که قصد کم کردن وزن خود را دارند به دنبال این هستند که در یک شب ۲۰ کلیو لاغر شوند اما در واقع این چنین نیست.
برای رسیدن به هدف خود نیاز به برنامه ریزهای بلند مدت دارند. حتی اگر فردی برای رسیدن به موفقیت های خود از بهترین روش ها در کوتاه مدت  استفاده کنند، باز هم موفق نخواهند شد. چرا که موفقیت های بزرگ و رسیدن به اهداف مورد نظردر کوتاه مدت ممکن نیست.

راه های بدون روش، در واقع آرام ترین راه برای رسیدن به موفقیت است. و روش های بدون راهبرد صدای پیش از شکست است (منبع: سان تزو از کتاب هنر جنگ)

روش ها می توانند یک انتخاب مناسب برای موفق شدن باشند اما اگر بخواهید به هدف های بزرگ برسید باید  روش های انتخابی را در قالب  برنامه ریزی های بلند مدت قرار دهید.
برنامه ای  که شما انتخاب کردید باید کمک کننده روش شما باشد. نباید به شکلی باشد که  روش شما صدمه ای وارد کند.

روش های افزایش یادگیری درس های کنکور

  • خود را در جایگاه  پیروز تصور کنید

همیشه شروع یک کار بسیار دشوار است. شما باید سعی کنید  زمانی که یک کار را شروع کردید، کاری های غیر ضروری را در اطراف خود حذف کنیدو چرا که این کارها فکر شما را مشغول خواهد کرد و باعث می شود که انگیزه شما برای شروع کار کم شود.

برای این کار راه های بسیاری است که شما می توانید آن را انجام دهید.  به عنوان مثال شما می توانید  زمان انجام یک کار گوشی  خود را از دسترس خارج کنید و یا می توانید برای خود یک جایزه برای خود در نظر بگیرید این کار به شما انگیزه می دهد که با اتمام کار شما به جایزه مورد نظر دست خواهید یافت.
البته لازم به ذکر است این روش برای کوتاه مدت مناسب است.  زمانی که شما فعالیت درس خواندن رو شروع می کنید این روش ها در بلند مدت جوابگو نیست. در واقع این روشها برای درس خواندن های کوتاه است که ذهن شما در آن ساعات مشغول نشود.

شما می توانید برای رسیدن به موفقیت تکیه به انگیزه های کم ارزش نکنید. چرا که این روش ها در بلند مدت باعث می شود که حالت اجبار در کار شما پیش آید  و انگیزه شما از دست می رود.
برای این که شما به هدف بلند مدت خود برسید لازم است انگیزه خود را افزایش دهید. داشتن برنامه ریزی مناسب، خواب مناسب، ورزش و داشتن تغذیه مناسب  باعث می شود که شما به هدف های خود  دست یابید.

در ایران توشه بخوانید:  راهکارهایی برای مطالعه مفید

شما باید سعی کنید که جایگاه یک فرد پیروز را برای خود تصور کنید. این کار نیاز به برنامه ریزی خاصی ندارد. فقط باید آن را تصور کنید. این کار باعث می شود که شما جدی تر به کار خود ادامه دهید و انگیزه خود را بالا ببرید.

  • بهره بردن از همه انرژی

تصور موفقیت تنها راه موفقیت نیست . شما برای رسیدن به هدف های خود باید به روش و برنامه ریزی های مناسب دست یباید. رسیدن به هدف های بزرگ گاهی سخت است.

برای اینکه شما بی انگیزگی خود را از بین ببرید توصیه می شود به روش پروفسور استنفورد ابداع کرده است توجه کنید. در این راه  اندازه میل خود را برای یک کار با توجه به جذابیت کار دسته بندی کنید.
این کار  کمک می کند که شما کارهای غیر ضروری را به تعویق اندازید وهدف مهم خود را دنبال کنید.  مثلا یک  فروشنده ترجیح میدهد  بجای چک کردن پیام های گوشی خود، به کار خود مشغول شود و به  خدمات مشتری رسیدگی کنند.

روش های افزایش یادگیری درس های کنکور

  • تلاش برای فعالیت های مهم

اگر شما قصد دارید که در کار خود موفق باشید باید انرژی خود را صرف یادگیری علومی کنید که برای آینده شما مفید باشد. عمر انسان اندک است و شما  نباید وقت خود را برای چیزهای کم ارزش صرف کنید.
مثلا اگر شما به این فکر می کنید که دروسی مثل ریاضی و شیمی برای آینده شما کاربردی ندارد. سعی کنید به خواندن و یادگیری علومی بپرازید که برای آینده شما مفید باشد. شما باید علومی را فرا بگیرید که به زندگی کاری شما مربوط شود و آینده شما را بسازد.

سعی کنید درسی را بخوانید که به آن علاقه دارید، وقت خود را برای درس های که علاقه ندارید تلف نکنید. اگر شما به خواندن درس هایی بپردازید که به آن ها علاقه ای ندارید.
قطعا به زودی بی انگیزه خواهید شد اما اگر با علاقه سراغ درس روید قطعا روزانه به انگیز شما افزوده خواهد شد و موفق خواهید شد.

  • کاری  انجام دهید که قطعا موفق می شوید

برخی از افراد برای درس خواندن کم کاری می کنند و به تعویق می اندازند. این کار باعث می شود که در کمترین زمان حجم بالایی را مطالعه کنند.
این کار باعث می شود که به خوبی یک درس را فرا نگیرند همچنین باعث خستگی زیاد و بی انگیزگی می شود. اما گروهی دیگر در مطالعه روزانه خود خللی ایجاد نمی کنند و با مطالعه  چند ساعت به صورت پیوسته حجم متعادلی را مطالعه می کنند.
این روش باعث می شود که انگیزه فرد کم نشود و به آرامی به هدف خود برسد. همچنین این روش تمرکز فرد را بالا میبرد و دیگر فرد استرسی برای کمبود وقت  نخواهد داشت.

روش های افزایش یادگیری درس های کنکور

  • روش کار خود را انتخاب کنید

شما می توانید برای موفقیت خود روش های گوناگونی را انتخاب کنید. امروزه در شبکه های مجازی و یا کلاس های خارج از مدرسه بهترین روش ها را برای موفقیت به شما آموزش خواهند داد.
مدرسه یک روش سنتی را کار می کند روش هایی مثل، حفظ کردن، حل تمرین و… در واقع این کارها برای فعالیت های کوتاه مدت مناسب است. اگر شما قصد دارید به هدف خود در بلند مدت برسید باید به روش های مدرن توجه کنید.

  • شروع کردن روش انتخابی

زمانی که شما روشی را انتخاب کردید باید به آن عمل کنید. یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید و به صورت روزانه مطالعه کنید.  مطالعه کردن فقط خواندن کتاب یا جزوه نیست.
شما می توانید به فایل های صوتی گوش دهید و یا فیلم های آموزشی مطالعه کنید . شنیدن فایل صوتی قبل از خواب می تواند بسیار  مفید باشد.

همچنین شما می توانید برای رسیدن به هدف خود و یادگیری خود هزینه کنید. شما می توانید فایل های صوتی، فیلم های آموزشی، مقالات، کتاب ها و جزوه  ها را خریداری کنید.
این هزینه ها برای رسیدن به هدف بسیار سود مند است.

  • از تسلیم  شدن هراسی نداشته باشید

هیچ گاه از تسلیم شد و خسته شدن نترسید… زمان هایی پیش می آید که که یک نفر فکر می کند که علاقه و انگیزه خود را  از دست داده و یا با توجه به شرایط پیش آمده تصمیم میگیرد که یک رشته دیگر یا یک درس دیگر را بخواند.
این کار برای هرکسی ممکن است پیش بیاید. گاهی درس خواندن بدون علاقه باعث کنار گذاشتن تحصیل می شود. تسلیم شدن به معنای شکست نیست . تسیلم شدن یک امر قابل جبران است.

دوست داری بازم مقاله مشاوره ای بخونی؟ روی لینک زیر کلیک کن

استراحت در هنگام مطالعه کنکوری

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور