کد تخفیف کلاسینو
کد تخفیف کلاسینو

درس خواندن در تعطیلات عید

آمادگی درسی در روزهای تعطیل

درس خواندن در تعطیلات عید

 در عید چطور درس بخوانیم؟مطالعه درس در تعطیلات نوروزبرنامه مطالعاتی عید

نام: درس خواندن در تعطیلات عید | دسته بندی: مشاوره
منتشر شده توسط ایران توشه | پایه: همه پایه ها | رشته: همه رشته ها

شاید شما با شنیدن کلمه «تعطیلات» و «روزهای تعطیل» به فکر استراحت و تفریح به ذهن شما خطور کند، اما روزهای تعطیل برای کسی که قصد دارد خود را برای یک ماراتن بزرگ تحصیلی به نام کنکور یا همان آزمون ورود به دانشگاه ها آماده کند تعطیلات به مفهوم زمان و فرصتی مناسب برای مطالعه دروس می باشد. حتی این تعطیلات در ایام عید نوروز دارای اهمیت دو چندانی می باشد البته نه به خاطر اینکه مدت آن بیشتر است بلکه پس از اتمام تعطیلات زمان کافی را برای مطالعه درس جدیدی نخواهید داشت.

نکاتی برای مدیریت زمان عید

۱- استراحت را فراموش نکنید

سه روز از تعطیلات عید را بدون مطالعه سر کنید و در این مدت هیچ درسی را نخوانید و صرفاً وقت خود را استراحت و تفریح بگذانید و بگذارید که به آرامش فکری برسید. اگر در بین دید و بازدیدهای عید با افراد کنکوری برخورد داشتید تحت تأثیر حرف های آنها قرار نگیرید و مطابق با برنامه پیش بروید

۲- انتظار زیادی نداشته باشید

باید به این نکته توجه داشته باشید که حدواً دو هفته زمان است و قطعاً در این مدت کار خیلی خاصی نمی توانید انجام دهید پس خود را خیلی تحت فشار قرار ندهید. براساس برنامه زمان بندی تعیین شده خود حرکت کنید.

۳- تست بزنید و خود را محدود به یک کتاب نکنید

اگر بر طبق اصول و برنامه ریزی مطالعه کرده باشید، در این صورت حتماً تمامی کتاب های خود را یک دور مطالعه کرده اید پس این تعطیلات فرصت مناسبی است که بتوانید دانسته های خود را در بوته آزمایش قرار دهید. مسئله بعدی این است که در تعطیلات خود را محدود به یک درس نکنید و سعی کنید تمامی کتاب ها را تحت پوشش بگیرید.

۴- خواب منظم

دقت داشته باشید که مهمترین فاکتور در موفقیت شما نه تنها در کنکور بلکه در زندگی است باید توجه کنید که هیچ گاه نباید تا دیر وقت بیدار بمانید و صبح ها تا دیر وقت در خواب باشید این کار باعث ایجاد کسلی و خستگی مدام در شما می شود.

مدرسه مجازی آی نو

۵- تماشای تلویزیون

مهمترین عامل هواس پرتی شما تماشای تلویزیون و در کل تلویزیون روشن است. هیچ وقت بدون دلیل تلویزیون را روشن نکنید و صرفاً مواقع استراحت از آن استفاد کنید. بعد از مشاهده برنامه تلویزیون را خاموش کنید تا صدای آن نتواند ذهن شما را به خود مشغول نماید.

منبع
ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور