کد تخفیف کلاسینو
کد تخفیف کلاسینو

از کاخ بیلربی تا جنگل بلگراد در سفر به استانبول

 

از کاخ بیلربی تا جنگل بلگراد در سفر به استانبول

شهرهای مختلف کشور ترکیه به طور اختصاصی آنقدر جاذبه های زیادی دارند که هر شهر ترکیه تور مخصوص به خود را دارد. تور استانبول در بین تورهای مختلفی که برای گردش در کشور ترکیه موجود میباشد، بسیار پرطرفدار و مقرون به صرفه است. زیرا جاذبه های زیادی را خواهید دید و هم می توانید از مراکز تفریحی آن لذت ببرید و خاطرات بسیار خوبی را برای خود ثبت کنید.

اگر قصد سفر کردن به یک کشور خارجی را دارید، کشور ترکیه انتخاب بسیار خوبی است. به دلیل رابطه ی خوب ایران با ترکیه، به راحتی می توانید به این کشور زیبا سفر کنید. شهرهای مختلف کشور ترکیه به طور اختصاصی آنقدر جاذبه های زیادی دارند که هر شهر ترکیه تور مخصوص به خود را دارد. تور استانبول در بین تورهای مختلفی که برای گردش در کشور ترکیه موجود میباشد، بسیار پرطرفدار و مقرون به صرفه است. زیرا جاذبه های زیادی را خواهید دید و هم می توانید از مراکز تفریحی آن لذت ببرید و خاطرات بسیار خوبی را برای خود ثبت کنید. در ادامه چند جاذبه از این شهر را معرفی نموده ایم:

  • کاخ بیلربی: کاخ ها و قصرهای زیبا از زمان گذشته محل اقامت پادشاهان و افراد مهم کشورها بوده است. در تور استانبول کاخ بیلربی هم از جمله ی این کاخ های بسیار زیبا است که حدود یک قرن از احداث آن می گذرد. این کاخ فوق العاده لوکس و زیبا، در زمان پادشاهی قوم عثمانی در شهر استانبول بنا شد. کاخ بیلربی از جمله جاذبه های بسیار دیدنی شهر معروف استانبول است. نام این کاخ در زبان اصلی اهالی استانبول یعنی همان زبان ترکی است. مرمر سفید که نوعی سنگ مرغوب است، در ساخت این کاخ مورد استفاده ی سازندگان قرار گرفته است. اگر از تنگه ی بسفر دیدن نمایید، می توانید کاخ بیلربی را هم مشاهده کنید. این کاخ زیبا از آن محدوده دارای نمای بسیار زیبا و خارق العاده ای است که نشان دهنده ی تبحر سازندگان آن است. مسئولان درجه دار و مهم دولت ترکیه، در این کاخ از میهمانان بسیار بزرگ خود پذیرایی می نمایند تا نهایت احترام خود را به این افراد نشان دهند.

 

  • جنگل بلگراد: به گزارش سفر باتو ، کشور ترکیه و به خصوص شهرهای معروف آن از جمله شهر استانبول، اغلب به دلیل دارا بودن مراکز خرید، ساختمان های مدرن و سازه های دست ساز انسان معروف هستند. کمتر کسی شهر استانبول را با جنگل و فضای سبز می شناسد. این موضوع بدین معنا نیست که هیچ طبیعت زیبایی در این شهر وجود ندارد. از جمله فضاهای طبیعی و بسیار زیبا که در شهر استانبول وجود دارد، می توان به جنگل بلگراد اشاره نمود. این جنگل به دلیل دربرداشتن چشمه ها و رودهای بسیار پرآب زمانی منبع مهم آب آشامیدنی مردم شهر استانبول محسوب می شده است. با احداث سدها و مسیرهای مخصوصی برای عبور آب، این مایه ی حیات را به شهر می رساندند. اما با گذشت زمان و پیشرفت کردن بافت شهری و افزایش جمعیت شهرهای مختلف و به خصوص شهر استانبول، دیگر جوابگوی مقدار نیاز مردم نبود. شاید تعجب کنید اما باید بگوییم که این جنگل زیبا به دو علت یکی از زیباترین جنگل های جهان است. اولین دلیل آن بکر بودن آن است. امروزه می توان گفت بیشتر طبیعت و فضای سبز توسط انسان ها و به دلیل دخالت انسان ها از بین رفته و تبعات بسیار ناخوشایندی مانند افزایش آلودگی و کاهش میزان اکسیژن هوا بر جای گذاشته است. جنگل بکر از بکرترین مناظر طبیعی است و انسان دخالتی در آن نداشته است. دومین علت زیباتر بودن این جنگل نسبت به دیگر جنگل ها و فضای سبز، وجود حیوانات وحشی و اهلی در آن است. در حقیقت به دلیل بکر بودن آن، محل زندگی بسیاری از حیوانات وحشی مانند گرگ و گراز هم در این منطقه است. پس وقتی به جنگل بلگراد می آیید، ممکن است تعداد زیادی از حیوان ها را هم ببینید. از آن جا که این جنگل مورد دخل و تصرف انسان ها درنیامده است، این حیوانات راحت تر زندگی می کنند. البته لازم به ذکر است شکار نشدن این حیوانات به دلیل ممنوع شدن این کار، از دلایل زنده ماندن و ادامه ی حیات این حیوانات در این جنگل سرسبز است.

 

مدرسه مجازی آی نو

 

  • روستای کانلیکا: روستاها از جمله مهمترین بخش های برجای مانده ی تاریخ هر شهر و ملت به حساب می آیند. در شهر استانبول روستاهای کمی باقی مانده اند. روستای کانلیکا از جمله روستاهای برجای مانده از تاریخ شهر استانبول است. قرار گرفتن در فضای روستایی برای چند ساعت می تواند یادآور روزهای گذشته و القا شدن حس و حال خوب برای توریست ها و گردشگران باشد. دیدن بافت روستایی که از هر گونه پیشرفت های امروزی و مدرن سازی به دور بوده است، می تواند بسیار لذت بخش باشد. اگر با بلیط تور استانبول به دیدن این شهر اقدام نموده اید، از شما دعوت می کنیم حتما از این روستای قدیمی هم دیدن فرمایید تا بتوانید برای ساعاتی به دور از مشکلات شهرنشینی و دغدغه و مشکلات روزمره ی خود باشید. این حقیقت ثابت شده است که با گسترش شهرنشینی و پیشرفت های هر جند مفید، باعث افسرده شدن و ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای انسان ها شده است. از مهم ترین این مشکلات می توان به ترافیک و آلودگی هوا اشاره نمود. در روستای کانلیکا هیچ کدام از این مشکلات وجود ندارد و افراد روستایی زندگی بی حاشیه و به دور از دغدغه ای دارند و در کنار عزیزان به زندگی خوش خود مشغول هستند.

 

 

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور