کد تخفیف کلاسینو

دانلود نمونه سوال فارسی پایه دوازدهم نوبت اول

نمونه سوال فارسی پایه دوازدهم نوبت اول

خلاصه نوشته
  • در این پست نمونه سوال فارسی پایه دوازدهم نوبت اول برای شما گردآوری شده است.در نوبت اول از معنی کلمه ها 1.5 نمره ، املای کلمه 1.5 نمره و از قسمت درک مطلب هم چهار نمره در امتحان می آید علاوه بر این از مفهوم و معنی نثر هر کدام دو نمره در امتحان می آید که باید به آن توجه داشته باشید.

دانلود نمونه سوال فارسی پایه دوازدهم نوبت اول

دانلود نمونه سوال فارسی پایه دوازدهم نوبت اول

نمونه سوال فارسی پایه دوازدهم نوبت اول

دانلود نمونه سوال فارسی پایه دوازدهم نوبت اول
دانلود نمونه سوال فارسی پایه دوازدهم نوبت اول

در این پست نمونه سوال فارسی پایه دوازدهم نوبت اول برای شما گردآوری شده است.در نوبت اول از معنی کلمه ها ۱٫۵ نمره ، املای کلمه ۱٫۵ نمره و از قسمت درک مطلب هم چهار نمره در امتحان می آید علاوه بر این از مفهوم و معنی نثر هر کدام دو نمره در امتحان می آید که باید به آن توجه داشته باشید.

در قسمت املا گسسته یا پیوسته نویسی کلمه هایی که ساختار ترکیبی دارند یکسان هستند.از سوالات حفظ شعر جای خالی در امتحان نمی آید تنها مصرع کامل می آید.از قسمت آرایه های ادبی سه نمره می آید به آن توجه کنید.و املای کلمه ها مورد هایی مثل تشدید و کسره اهمیتی ندارند.مهارت خوانداری و فن بیان که در کلاس طرح می شود هم امکان دارد سوال بیاید.

روش مطالعه درس فارسی:

اولین کاری که باید انجام دهید این است که جزوه ادبیات را کامل مطالعه کنید مثلا اگر برای امتحان می خواهید مطالعه کنید خیلی از سوالات از مطالب کلاس طرح می شود به همین دلیل است که مطالعه این مطالب اولین کاری است که باید انجام بدهید.

یکی از مسائلی که در مطالعه درس فارسی پیش می آید این است که اسامی نویسندگان را فراموش می کنید به وسیله یک نقشه ذهنی و متصل کردن نام نویسنده ها به آثار آن ها می توانید خیلی راحت آن ها را حفظ کنید.

هر داستانی تم یا مضمون خاص خود را دارد معمولا در کلاس های ادبیات درباره آن صحبت می کنند پس توصیه می کنیم که در این رابطه به وسیله نقشه ذهنی سعی کنید که تم یا موضوع را بدانید.

ممکن است شما زمانی که داستانی را می خواهید به دلیل زیاد بودن کاراکتر های اسم ها و شخصیت ها را از یاد ببرید یا ممکن است که معلم شما سوالات فرعی را طرح کند شما می توانید به وسیله نقشه ذهنی چند رنگ آن را خیلی راحت حل کنید.

بهترین روش مطالعه ادبیات این است که آن را به صورت موضوعی مطالعه کنید و برای هر کدام از آن ها یک کتابچه کم حجمی را داشته باشید قرابت معنایی را باید درک کنید و کمی زمان لازم دارد تا در آن قوی شوید توصیه ما این است که هر شب پانزده دقیقه را شعر های خارج از کتاب را مطالعه کنید چون در دراز مدت خیلی تاثیر زیادی دارد.آرایه را هم تقریبا به روش قرابت مطالعه کنید و توی آرایه های باید اول همه آن ها را مطالعه کنید و از آن ها تست بزنید و در آخر تست های ترکیبی آرایه را انجام دهید.

برای املا هم کتاب ادبیات را همه کلماتی که از لحاظ املایی مهم هستند را هایلایت کنید که بعدا بتوانید آن ها را مرور کنید.زبان فارسی هم تکرار و تمرین می تواند به شما کمک کند.از مبحث قرابت هم بیتی سوال طرح می شود خیلی اهمیت دارد که شما مفهوم آن بیت را از کتاب کامل یاد بگیرید تا به وسیله آن بتوانید گزینه را انتخاب نمایید.تاریخ ادبیات را بهتر است الان بخوانید و برای نزدیک کنکور نگذارید.

این مطلب به صورت کاملا اختصاصی توسط تیم ایران توشه نوشته شده است، هر گونه بازنشر این مطلب بدون درج منبع ( همراه با لینک به این صفحه) غیر مجاز و شرعا حرام می باشد

منبع
ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور