کد تخفیف کلاسینو

چگونه در کنکور ۹۸ موفق شویم

موفقیت در کنکور 98

خلاصه نوشته
  • کمتر از 5 ماه تا کنکور سراسری 98 باقی مانده است و تب و تاب کنکور بین دانش آموزان و داوطلبان داغ داغ است. تا به حال به این مورد فکر کرده¬اید که چه کسانی در کنکور 98 موفق خواهند شد؟ در این مقاله قصد داریم تا نکات مهم برای قبولی در کنکور سراسری را بیان نماییم.

چگونه در کنکور ۹۸ موفق شویم

چگونه در کنکور ۹۸ موفق شویم

موفقیت در کنکور ۹۸

چگونه در کنکور 98 موفق شویم
چگونه در کنکور ۹۸ موفق شویم

کمتر از ۵ ماه تا کنکور سراسری ۹۸ باقی مانده است و تب و تاب کنکور بین دانش آموزان و داوطلبان داغ داغ است. تا به حال به این مورد فکر کرده­اید که چه کسانی در کنکور ۹۸ موفق خواهند شد؟ در این مقاله قصد داریم تا نکات مهم برای قبولی در کنکور سراسری را بیان نماییم.

اگر شما نیز از داوطلبان کنکور ۹۸ هستید که نگران موفق شدن یا نشدن در کنکور سراسری هستید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا متوجه شوید قبولی در کنکور سخت نیست و نیاز به نقشه راه برای موفقیت دارید. نکاتی که باید رعایت کنید عبارتند از:

۱ – برای کنکور ۹۸ برنامه روزانه داشته باشید

داشتن یک برنامه کلی که مسیر را به شما نشان دهد بسیار عالی است، اما کسانی که در کنار برنامه چندماهه یا چندساله خود دارای برنامه روزانه نیز باشند شانس موفقیت بالاتری نسبت به بقیه داوطلبان خواهند داشت. سعی کنید یک برنامه منطقی داشته باشید. درس خواندن روزی ۱۶ ساعت ضامن موفقیت شما نخواهد بود. با توجه به قدرت یادگیری و توانی که دارید یک برنامه درسی روزانه آماده کنید. به طور مثال شاید برای من درس خواندن روزانه ۶ ساعت کافی باشد و برای فرد دیگری ۱۰ ساعت. درست است که تا کنکور ۹۸ فرصت زیادی باقی نمانده است، اما این نکته را در نظر داشته باشید که درس خواندن بیش از توان، باعث زدگی و خستگی شما می شود.

۲ – هدف خود را در کنکور ۹۸ با جزییات مشخص کنید

به طور دقیق مشخص کنید در کنکور ۹۸ به چه رشته و شهری علاقه دارید و بر اساس آن تلاش کنید. به طور مثال اگر واقعا برای شما رشته مهندسی صنایع مهم است و بدتان هم نمی­آید که در شهر خودتان درس بخوانید؛ پس تحقیق کنید تا چه حدود رتبه­ای در این رشته شهر قبول می شوند. به همان اندازه درس بخوانید. یکی از دوستان من عاشق رشته تربیت بدنی بود و خیلی هم علاقه نداشت که از شهر خودش خارج شود. به همین دلیل روزانه فقط ۳ ساعت درس می خواند و بقیه وقت خود را به ورزش و کارهای شخصی دیگر می­گذراند. در انتها هم با یک رتبه معمولی در رشته دلخواه خود قبول شد.

۳ – نحوه مطالعه دروس را یاد بگیرید

مطالعه عربی با درسی مانند ریاضی بسیار متفاوت است و نمی­توانید هر دو را به یک شکل یاد بگیرید. پس تحقیق و امتحان کنید که دروس مختلف را باید به چه شکلی مطالعه کنید تا بهترین بازدهی را داشته باشید. یک نکته مهم را هم در نظر بگیرید. به استعداد خود هم بسیار توجه کنید. برای مثال اگر واقعا در درس ریاضی مشکل دارید و آموختن آن برای شما غیرممکن است، به سراغ درس های دیگری بروید که در آن ها استعداد و صدالبته علاقه دارید. البته منظور ما این نیست که به طور کامل یک درس را کنار بگذارید. اگر شما استعدادی در ریاضی ندارید، فقط به سراغ یک بخش آن مثلا آمار بروید و همان قسمت کوچک را به طور کامل مطالعه کنید تا به آن مسلط شوید.

چگونه در کنکور 98 موفق شویم
چگونه در کنکور ۹۸ موفق شویم

۴ – آینده را تصور کنید

تصور یک آینده درخشان واقعا لذت­بخش است و انگیزه دوچندانی به شما خواهد داد. اگر هدف قطعی شما قبولی در رشته پزشکی کنکور ۹۸ است، هر روز خود را در لباس پزشکی تصور کنید و حس و حالی که در آن لحظه خواهید داشت را تجربه کنید. اصولا انگیزه برای هر کاری نیاز است و باعث می­شود شما با جدیت و تلاش بیشتری به راه خود ادامه دهید. استفاده از تصاویر، مطالب و فیلم­های انگیزشی نیز بسیار تاثیرگذار است. تعدادی از این مطالب انگیزشی را می­توانید در سایت ما پیدا کنید.

درست است که کنکور سراسری و قبولی در دانشگاه آرزوی خیلی از داوطلبان است، اما فراموش نکنیم کنکور پایان راه نیست. می­توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت، افرادی را پیدا کنید که بسیار موفق و ثروتمند هستند و هیچ­گاه به دانشگاه راه پیدا نکرده­اند. به هرحال امیدواریم همه داوطلبان عزیز کنکور ۹۸ به آن چیزی که دوست دارند برسند و برای خانواده و کشور عزیزمان افتخارآفرین باشند. ما نیز در سایت ایران­ توشه همراه شما هستیم و تا پایان راه می­توانید روی کمک ما حساب کنید.

به امید موفقیت هر ایرانی

این مطلب به صورت کاملا اختصاصی توسط تیم ایران توشه نوشته شده است، هر گونه بازنشر این مطلب بدون درج منبع ( همراه با لینک به این صفحه) غیر مجاز و شرعا حرام می باشد

منبع
ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور