کد تخفیف کلاسینو
کد تخفیف کلاسینو

چند تمرین برای تقویت حافظه

تمریناتی برای تقویت حافظه

خلاصه نوشته
  • اگر حافظه شما بتواند چیزهایی جدید را تجربه نماید و به وسیله آن بتواند احساس فیزیکی را با عاطفی ترکیب نماید در این صورت مغز شما هم قوی خواهد شد به این دلیل که بین نقاط متفاوت مغز شما ارتباط برقرار می شود و سبب می شود که سلول های عصبی طبیعی تولید گردد.این سلول ها باعث می شوند که حافظه شما قوی تر شود و باعث تقویت شدن سلول های پیرامون آن شود و این کار سبب می شود که این سلول ها در مقابل افزایش سن مقاومت داشت باشند.

چند تمرین برای تقویت حافظه

تمریناتی برای تقویت حافظه

تمریناتی برای تقویت حافظه

چند تمرین برای تقویت حافظه
چند تمرین برای تقویت حافظه

اگر حافظه شما بتواند چیزهایی جدید را تجربه نماید و به وسیله آن بتواند احساس فیزیکی را با عاطفی ترکیب نماید در این صورت مغز شما هم قوی خواهد شد به این دلیل که بین نقاط متفاوت مغز شما ارتباط برقرار می شود و سبب می شود که سلول های عصبی طبیعی تولید گردد.این سلول ها باعث می شوند که حافظه شما قوی تر شود و باعث تقویت شدن سلول های پیرامون آن شود و این کار سبب می شود که این سلول ها در مقابل افزایش سن مقاومت داشت باشند.

در این مقاله قصد چند تکنیک را به شما معرفی کنیم که به وسیله آن ها بتوانید حافظه خود را قوی تر کنید.

با دست مخالف مسواک بزنید:

پژوهش ها نشان می دهد اگر زمانی که مسواک می زنید از دست مخالف خود مثلا کسانی که چپ دست هستند از دست راست خود استفاده کنند ، بخش هایی از قشر خارجی مغز که وظیفه آن دریافت کردن اطلاعات لمسی از دست می باشد به سرعت گسترش پیدا می کند.استفاده کردن از دست مخالف سبب می شود که بخش مخالف مغز شما فعال گردد.وقتی که مسواک می زنید از دستی استفاده کنید که قبلا با آن مسواک و خمیر دندان را نگرفته اید.

مدرسه مجازی آی نو

زمان بیدار شدن از خواب از کارهای تکراری دوری کنید:

تحقیقات نشان می دهد اگر شما کارهای جدید و متنوعی را انجام بدهید سبب می شود که بخش بزرگی از قشر خارجی مغز شما پرورش یابد زمانی که کارهای جدید ، به روزمرگی تبدیل شوند فعالیت آن نقطه از مغز شما هم کم می شود.مثلا اگر قبل از زمانی که صبحانه می خوردید لباستان را عوض می کردید الان بعد از صبحانه این کار را انجام دهید یا شبکه تلویزیونی را که هر روز صبح مشاهده می کردید را تغییر بدهید ، از خیابانی بروید که تا حالا نرفته اید.

دوش گرفتن با چشم بسته:

زمانی که چشم خود را در حمام می بندید و بدن را شستشو می دهید بخش هایی را از بدن خود لمس می کنید که قبلا به آن توجه نکرده اید و این سبب می شود که پیام به مغز شما ارسال گردد.بهتر است که از حس لامسه خود استفاده نمایید ولی مواظب باشید که لیز نخورید و صدمه ای به شما وارد نشود.با حس لامسه شیر دوش را پیدا کنید و آب را به گرم و سرد تبدیل کنید بعد چشم های خود را باز کنید و شستشو دهید.

ارتباط جدید برقرار کردن با بینی:

برای این کار برای چند روز کمی از عطر که مورد علاقه شماست را کنار تخت بگذارید و زمانی که از خواب بیدار می شوید ، در شیشه عطر را باز کنید و کمی از آن را بو بکشید پس از زمانی که دوش می گیرید و لباس می پوشید هم این کار را انجام دهید.

ارتباط برقرار کردن با دیگران

زمانی که شما به مغازه ای می روید به جای اینکه سر خود را پایین نگه دارید با فروشنده صحبت کنید و ارتباط برقرار کنید.پژوهش ها نشان می دهد که اگر انزوای اجتماعی داشته باشید سبب می شود که تاثیر بدی در توانایی های شناختی شما داشته باشد.

انجام یک پژوهش هنری به صورت گروهی:

زمانی که یک کار هنری انجام می دهید سبب می شود که بخش هایی از مغز شما درگیر شود که علاقه به فرم ها و رنگ ها دارد علاوه بر این با انجام دادن کارهای هنر باعث می شود مغز شما کار بیفتد و با تفکر داشتن خطی منطقی روزمره فرق می کند.برای این کار می توانید از یک نفر در گروه بخواهید که یک شکلی را رسم کند که با یک موضوعی مثل یک احساس ، فصل یا یک رویداد ارتباط دارد.

کتاب خواندن با صدای بلند:

زمانی که کتاب بلند خوانده می شود یا به کتاب خواندن دیگران گوش دهید نسبت به وقتی که ساکت مطالعه می کنید از مدارهای مغز مختلفی استفاده می شود.برای این کار می توانید از یک نفر بخواهید که یک کتاب را برای شما بخواند ممکن است که سرعت مطالعه کم شود ولی وقت خوبی را با هم سپری می کنید.

وارونه کردن اشیا

زمانی که اشیایی را که سرجایشان هستند را وارونه ببینید سبب می شود که شبکه مغز شما درگیر شود و تلاش می کند که رنگ ، شکل و روابطی که در این تصویر است را تقسیر نماید برای این کار یک قاب عکس و یا ساعت را وارونه کنید.

عوض کردن میز غذا

در خیلی از مردم هر نفر یک جای خاصی را سر میز غذا دارد ولی می توانید جای خود را عوض کرده و مغز خود را تحریک کنید.

باز کردن پنجره ماشین:

سعی کنید زمانی که در خودرو هستید و حرکت می کنید پنجره را باز کنید و صداهای جدید و بو ها را شناسایی نمایید.وقتی پنجره را باز می کنید سبب می شود مواد خام زیادی را به مدارهای هیپوکامپ مغز قرار دهید البته با پیاده روی هم می توانید این کار را انجام دهید.

بازی کردن با پول خردها

برای این کار داخل یک لیوان پول خرد بگذارید و آن را در یک لیوان مثلا در ماشین بگذارید.زمانی که توقف می کنید سعی کنید که با لمس کردن آن ها مبلغ پول ها را مشخص کنید علاوه بر این می توانید آن ها را در جیب خود بگذارید و زمانی که گوشه ای نشسته اید با دست خود مبلغ را مشخص نمایید.

بررسی کردن کالاهای داخل یک فروشگاه:

در یک فروشگاه بروید و قفسه های آن ها را نگاه کنید اگر به یک کالایی برخورد کردید که برای شما نا آشنا بود مواد تشکیل دهنده آن را مطالعه کنید و درباره آن فکر کنید این کار سبب می شود که از روزمرگی جدا شوید و چیزهای جدید را تجربه نمایید.

این مطلب به صورت کاملا اختصاصی توسط تیم ایران توشه نوشته شده است، هر گونه بازنشر این مطلب بدون درج منبع ( همراه با لینک به این صفحه) غیر مجاز و شرعا حرام می باشد

منبع
ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور