کد تخفیف کلاسینو

معافیت از کنکور و سربازی با المپیاد‌ دانش آموزی

چگونه می توان از سربازی معاف شد؟

معافیت از کنکور و سربازی با المپیاد‌ دانش آموزی

چگونه می توان از سربازی معاف شد؟

چگونه می توان بدون کنکور وارد دانشگاه شد؟

معافیت از کنکور و سربازی با المپیاد‌ دانش آموزی
معافیت از کنکور و سربازی با المپیاد‌ دانش آموزی

به گزارش وب سایت ایران توشه؛ آزمون های المپیاد‌ی دانش آموزی، آزمونی است  که هر ساله با هدف شناسایی افراد با استعداد برای شرکت دادن آنها در آزمون های المپیادهای بین المللی برگزار می گردد. درحال حاضر، این آزمون در ۸ رشته، ریاضی، زیست‌شناسی، ادبی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، شیمی، فیزیک، جغرافیا، کامپیوتر و نجوم و اخترفیزیک برگزار می گردد.

روش برگزاری المپیادهای دانش آموزی

در کشور ما نهاد برگزار کننده این آزمون، مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان است. هر المپیاد، حدود یکصد هزار نفر شرکت‌کننده دارد و از ابتدا تا انتها، شامل چهار مرحله یا بیشتر است.  در مرحله اول که معمولاً بهمن ماه هر سال برگزار می‌شود، از بین تمام افراد شرکت کننده حدود هزار نفر به مرحله بعد راه می یابند. در مرحله دوم، حدود چهل نفر در هر آزمون برگزیده می‌شوند و برای آن‌ها به صورت رایگان دوره‌ای در طول فصل تابستان برگزار می‌شود. با توجه به نمره امتحانات دوره‌اى که برگزار می‌شود، به دانش‌پژوهان نشان های طلا، نقره یا برنز اهدا می‌شود.

دارندگان نشان طلا در دوره دیگری که به طور معمول در نیمه دوم همان سال برگزار می‌شود شرکت می‌کنند. پس از پایان دوره طلا آزمون‌های انتخاب تیم برگزار می‌شود که از بین آن‌ها اعضای تیم ملی المپیاد جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در المپیاد‌های جهانی انتخاب می‌شوند. در گام سوم، در کنار کلاس‌ها آزمون‌هایی نیز برگزار می‌شود. حدود یک سوم محصلانی که نمره بیشتری گرفته باشند مدال طلا را به دست می‌آورند. در صورتی که نمره فردی ۷۰% پایین‌تر از کف نمرات باشد، از دریافت مدال محروم می‌شود و صرفاً دیپلم افتخار می‌گیرد.

مزایای موفقیت در آزمون

تمامی افرادی که در این رقابت ها مدال طلا را کسب می کنند، نخبه محسوب می‌شوند و از مزایای بنیاد ملى نخبگان بهره می‌برند. اینجاست که این کارها می تواند سبب معافیت شما از سریازی و معافیت از شرکت در آزمون کنکور برای شما گردد. البته افرادی که مدال های نقره و برنز را دریافت کرده اند از ۲۰ درصد سهمیه کنکوری بهره مند خواهند شد. البته باید به این مسئله نیز توجه داشته باشید که این شرایط می تواند در سال های بعد تغییر کرده و به نحو دیگر به افراد اختصاص داده شود. برای آن که از مزایای هرساله آن خبر دار شوید وب سایت رسمی باشگاه دانش پژوهان جوان می تواند اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهد. هزینه شرکت در آزمون در سال ۱۳۹۷، بیست و پنج هزار تومان به ازای هر درس بوده است.

این مطلب به صورت کاملا اختصاصی توسط تیم ایران توشه نوشته شده است، هر گونه بازنشر این مطلب بدون درج منبع ( همراه با لینک به این صفحه) غیر مجاز و شرعا حرام می باشد

منبع
ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور