کد تخفیف کلاسینو
کد تخفیف کلاسینو

فیلم انگیزشی؛ انگیزه مهمترین عامل موفقیت شماست

انگیزه مهمترین عامل موفقیت شماست

خلاصه نوشته
  • آیا تا به حال تجربه کرده­اید گاهی اوقات بسیار با انگیزه هستید و برای انجام کاری واقعاً هیجان زده­اید. آن لحظات اصلاً لازم نیست با زحمت از روی مبل بلند شوید تا به حال برایتان سوال بوده که چرا بعضی از افراد موفق­تر هستند. اینها همه به انگیزه بستگی دارد اما بیشتر مردم نمی­دانند که انگیزه واقعاً از کجا می­آید؟ خیلی از مردم فقط امیدوارند که یک روز بیدار شوند و انگیزه داشته باشند. اما این گونه کار نمی­کند. هنگامی که علم پشت انگیزه را بفهمید می­توانید یاد بگیرید که چگونه آن را رشد دهید.

فیلم انگیزشی؛ انگیزه مهمترین عامل موفقیت شماست

فیلم انگیزشی؛ انگیزه مهمترین عامل موفقیت شماست

انگیزه مهمترین عامل موفقیت شماست

فیلم انگیزشی؛ انگیزه مهمترین عامل موفقیت شماست
فیلم انگیزشی؛ انگیزه مهمترین عامل موفقیت شماست

آیا تا به حال تجربه کرده­اید گاهی اوقات بسیار با انگیزه هستید و برای انجام کاری واقعاً هیجان زده­اید. آن لحظات اصلاً لازم نیست با زحمت از روی مبل بلند شوید تا به حال برایتان سوال بوده که چرا بعضی از افراد موفق­تر هستند. اینها همه به انگیزه بستگی دارد اما بیشتر مردم نمی­دانند که انگیزه واقعاً از کجا می­آید؟ خیلی از مردم فقط امیدوارند که یک روز بیدار شوند و انگیزه داشته باشند. اما این گونه کار نمی­کند. هنگامی که علم پشت انگیزه را بفهمید می­توانید یاد بگیرید که چگونه آن را رشد دهید.

جاه طلبی؛ بزرگترین عامل انگیزه

بزرگترین عامل انگیزه، جاه طلبی است، تمایل برای داشتن چیز بیشتر. ممکن است ساده به نظر برسد اما به آن فکر کنید سطح جاه طلبی بیشتر افراد خیلی پایین تنظیم شده است. به احتمال خیلی زیاد به این خاطر است که در جایی در زندگی شان سرخورده شده­اند یا کسی آنها را مسخره کرده است. شاید همسراشان، شریکشان دوست دخترشان و دوست پسرشان، خانواده­شان. شاید ایده­هایی داشتند اما کسی در اطرافشان حمایت و تشویق شان نکرد. بنابراین اکنون سطح جاه طلبیشان در زمینه های اصلی زندگیشان خیلی پایین است. بنابراین اگر می خواهید احساس انگیزه بیشتری کنید اول از همه باید سطح جاه طلبیتان را بالا ببرید. باید به خودتان اجازه دهید که دوباره رویاپردازی کنید تصویری از آینده برای خودتان طراحی کنید، برای سلامتیتان، برای وضعیت مالی تان برای زندگی عشقی تان، برای چیزی که می توانید به دنیا ببخشید.

مدرسه مجازی آی نو

رویاپردازی خود را تقویت کنید

به خودتان اجازه دهید که دوباره رویا پردازی کنید. برای اینکه در تخت دراز بکشید و به آرزوهایتان فکر کنید این کار را فقط برای یک بار در سال انجام ندهید یا فقط در روز آخر سال بلکه هر روز انجامش دهید. از خودتان بپرسید: من واقعاً آرزوی چه چیزی را دارم؟ من واقعاً چه می خواهم؟ جاه طلبی هایتان را در مرکز توجه خود نگه دارید. اگر می خواهید شعله انگیزه تان همواره روشن بماند.

انتظار عامل دیگری برای بالا بردن انگیزه

 

کلید بزرگ دیگر برای انگیزه، انتظار است. باید باور کنید که نه تنها برایتان ممکن است بلکه می توانید انجامش دهید که کنترل شخصی دارید، به خود تکیه دارید، خودمختاری را دارید، چیزی که می گوید: می­دونی چیه؟ من توانایی های خودم برای فهمیدن این باور دارم من می دانم که می توانم با این پیشرفت کنم. باید انتظار داشته باشید که رویاهایتان اتفاق بیفتد، باید انتظار داشته باشید که قدرت و اعتماد به نفس لازم را دارید تا باعث شوید اتفاق بیفتد. از گوش دادن به کسانی که منفی بافی می­کنند دست بردارید، از گوش دادن به افراد منفی و بدبین که سعی می کنند شما را ناامید کنند. شروع به انتظار داشتن این کنید که توانا هستید و به اهدافتان می رسید خودتان را عمیقاً از درون باور داشته باشید.

تمرکز کنید طراحی نقشه راه می تواند مثل طراحی خانه توسط یک معمار باشد یا مثل فهرست محتوای نویسندگان باشد. نمی­توانید بدون برنامه و هدف خانه بسازید بنابراین شروع به هدفگذاری کنید، برای اینکه چگونه به آنها برسید برنامه ریزی کنید. بهترین حس دنیا این است که یک هدف را به انجام برسانید و بگویید: من موفق شدم! من به آن رسیدم. بنابراین همیشه روی کاری که باید انجام دهید تا به اهدفتان برسید متمرکز بمانید.

برای ایده های خود هدفگذاری کنید

جنبه کلیدی دیگری که با تمرکز مرتبط است، تلاش است. هدفگذاری بدون اینکه تلاش کنید، بی فایده است. باید کار کنید، باید سخت کار کنید، این راز موفقیت است. بنابراین برای تبدیل کردن رویاهایتان به واقعیت سخت تلاش کنید چون اینگونه است که تکانه ایجاد می کنید. ما همه می دانیم که هنگامی که به تکانه رسیدید، امیدوار شوید، انگیزه می­گیرید، همه چیز آسان تر حس می­شود. از نگرشتان آگاه باشید، همیشه به خودتان یادآوری کنید که نگرشتان نسبت به دنیا را عوض می کند مثل عدسی یا عینک.

اگر گناه کار و بدبین و با نگرشی شکست خورده زندگی می­کنید، نمی­توانید انتظار داشته باشید که در زندگی تان به سطح بعد برسید. سیستم باورهایتان را تغییر دهید، نوع نگاهتان را تغییر دهید. جرأت داشته باشید که فکر کنید که امروز روز خوبی می شود، امروز می توانم رشد کنم، امروز می توانم تأثیرگذار باشم، امروز می توانم کارها را به انجام برسانم

نکته آخر: محیط اطراف خود را مدیریت کنید

و در آخر وقتی پای انگیزه در میان باشد محیط اطرافتان خیلی مهم است. البته که احساس ناامیدی خواهید کرد اگر که رویاها و آرزوهایتان را با کسی در میان بگذارید که شما را مسخره کنند. باید وقت خودتان را از تأثیرات منفی محیطی به هر قیمتی دور کنید وقت بیشتری را با افراد مثبت و عالی سپری کنید. تلاش آگاهانه­ای انجام دهید تا خودتان را با افراد مثبت، تقویت کننده و الهام بخش احاطه کنید که شما را باور دارند. شما را تشویق می­کنند که به دنبال رویاهایتان بروید کسانی که پیروزهایتان را تحسین می کنند. انتظار نداشته باشید که همه شما را درک کنند و حمایت کنند. اما خودتان را با افرادی احاطه کنید که این کار را می کنند. این مورد تمام تفاوت های دنیا را ایجاد می کند. به خاطر تعهدتان برای با انگیزه ماندن برای اینکه رویاهایتان را زندگی کنید، به شما تبریک می گوییم

این مطلب به صورت کاملا اختصاصی توسط تیم ایران توشه نوشته شده است، هر گونه بازنشر این مطلب بدون درج منبع ( همراه با لینک به این صفحه) غیر مجاز و شرعا حرام می باشد

منبع
ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور