کد تخفیف کلاسینو
کد تخفیف کلاسینو

دانلود سوالات تستی قرابت معنایی و آرایه ها

سوالات تستی قرابت معنایی و آرایه ها

دانلود سوالات تستی قرابت معنایی و آرایه ها

دانلود سوالات تستی قرابت معنایی و آرایه ها

سوالات تستی قرابت معنایی و آرایه ها

دانلود سوالات تستی قرابت معنایی و آرایه ها
دانلود سوالات تستی قرابت معنایی و آرایه ها

در این پست سوالات تستی قرابت معنایی و آرایه ها برای شما گردآوری شده است.این جزوه ۱۴ صفحه دارد و شامل ۵۰ سوال تستی می باشد.

روش مطالعه قرابت معنایی:

قرابت معنایی یکی از مطالبی می باشد که در کنکور ادبیات از مباحث سخت به شمار می رود.در این بخش پیشنهاداتی برای شما ارائه می کنیم که بتوانید این مبحث را بهتر مطالعه کنید.

مدرسه مجازی آی نو

خیلی از کلمه ها از لحاظ نوشتار یکی هستند ولی معنی و تلفظ آن ها فرق می کند بعضی اوقات یک بیت را می خوانیم ولی آن را کمتر متوجه می شویم چون داریم یک واژه را اشتباه تلفظ می کنیم.

زمانی که شعر و بیت ها را می خوانید باید به این سوال جواب بدهید این واژه را با واژه بعدی مطالعه کنم یا بعد از آن مکث کنم یا باید میان دو واژه درنگ بیاید یا کسره؟

بعضی وقت ها در بین واژه نه می توانید مکث کنید و نه می توانید کسره بگذارید چون هیچ کدام از این دو مورد خواندن را به جای معناداری نمی رساند.در این موارد ممکن است با واژه ای مرکب روبه رو باشید یعنی باید آن دو کلمه را روی هم و با شکل یکسانی بخوانید.

بعضی وقت ها شاعران برای اینکه فعال جمله را منفی کنند از قید نه استفاده می کنند و فعل مثبت می شود.شما باید زمانی که جمله را معنی می کنید فعل را منفی مد نظر داشته باشید.

بعضی اوقات مقداری از اجزای جمله حذف می شود و در خیلی از شعر ها امکان دارد این اتفاق بیفتد و شما باید به جمله های قبل و بعد یا معنا یا مفهوم کلام توجه داشته باشید اجزایی که حذف شده است را خودتان پیدا کنید و در شعر بگذارید تا معنی درس شعر را بفهمید.

خیلی از اشکال داوطلبان به این دلیل است که ذهنشان عادت به این نکرده که بتوانند رابطه منطقی کلمه ها را پیدا کنند در صورتی که معنی همه کلمه ها را هم می دانند بنابراین پیشنهاد می کنیم که معنی شعر ها را حفظ نکنید باید آن ها را تمرین کنید تا بتوانید به درک درستی از ابیات برسید.برای اینکه به این مهارت دست پیدا کنید باید تست های زیادی را بزنید و هر شب پانزده دقیقه مطالعه تمرین و شعر داشته باشید.این کار باعث می شود که ذهن شما به این کار عادت داشته باشد.

این مطلب به صورت کاملا اختصاصی توسط تیم ایران توشه نوشته شده است، هر گونه بازنشر این مطلب بدون درج منبع ( همراه با لینک به این صفحه) غیر مجاز و شرعا حرام می باشد

منبع
ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور