کد تخفیف کلاسینو
کد تخفیف کلاسینو

جلوگیری از خواب آلودگی

روش هایی برای جلوگیری از خواب آلودگی

جلوگیری از خواب آلودگی

روش هایی برای جلوگیری از خواب آلودگی

چگونه می توان جلوی خستگی کاذب را گرفت

جلوگیری از خواب آلودگی
جلوگیری از خواب آلودگی

باید بگوییم که دلیل اصلی خواب آلودگی در حین خواندن درس، خستگی نیست و دلیل آن نداشتن علاقه به کار و نداشتن برنامه ریزی درست و صحیح می باشد.

متأسفانه در بین داوطلبان افرادی زیادی هستند که مطالعه کتاب های درسی به مانند داروی خواب آور قوی عمل می کند و به محض شروع به مطالعه دچار خواب آلودگی و خستگی کاذب می گردند. شاید این مسئله در دوران تحصیل چندان مهم نباشد، اما برای کسانی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند، قضیه کاملاً متفاوت می باشد و این افراد باید از تمام زمانی که دارند به نحو احسن استفاده نمایند. اما چگونه می توان جلوی این مشکل را گرفت.

رختخواب و میز مطالعه اصلاً شبیه به هم نیستند

میز و رختخواب شبیه به هم نیستند
میز و رختخواب شبیه به هم نیستند

یکی از دلایل اصلی در بروز این مشکل داشتن عادات غلط مطالعه است. متأسفانه برخی از افراد به صورت درازکشیده درس می خوانند که همین مسئله باعث بروز خواب آلودگی در آنها می شود. برای درس خواندن حتماً مکانی را انتخاب کنید که دارای تهویه مناسب هوا و نور کافی باشد. جایی که اکسیژن در آن کم باشد و یا نور کافی در آن وجود نداشته باشد، احساس خواب آلودگی را در انسان تقویت می کند.

مدرسه مجازی آی نو

در حین مطالعه چیزی نخورید

در حین مطالعه چیزی نخورید
در حین مطالعه چیزی نخورید

عده ای از افراد هستند که در هنگام مطالعه عادت به خوردن دارند. باید توجه داشته باشید که خوردن خوراکی ها می تواند حواس شما را از موضوع اصلی که درس است منحرف کند. برای جلوگیری از این موضوع تمام فکر و ذکر خود را به درس معطوف کنید و همیشه به دنبال نکات کلیدی دروس خود باشید. این کار تمرکز شما را بالا خواهد برد.

چگونه می توان پرانرژی بود

هر خوابی دارای ۵ مرحله است که از این پنج مرحله چهار مرحله آن خواب عمیق و یک مرحله آن REM نام دارد. منظور از مرحله REM خواب این است که تمام مطالبی را که در طول روز مطالعه کرده اید، از حافظه کوتاه مدت شما به حافظه بلند مدت شما منتقل می شود. اگر تا به حال با اصطلاح آلفای ذهنی آشنا شده باشید دقیقاً همین سیکلی است که شما در روند خواب تجربه می نمایید. هرمرحله از خواب زمانی از ۶۰ تا ۹۰ دقیقه زمان می برد و با تجمیع آنها زمان آن به شش الی هشت ساعت خواب تبدیل می شود که باعث می گردد شب انرژی از دست رفته شما بازیابی شده و پس از بیدار شدن دیگر احساس خستگی نکنید.

برای آن که بتواند انرژی کافی را از خواب بگیرید بایستی خوابیدن و بیدار شدن شما در زمان مشخصی باشد. سعی کنید که زمان مشخصی را برای خوابیدن و بیدار شدن مشخص نمایید. هیچ چیز به اندازن نظم در خواب نمی تواند میزان خستگی و خواب آلودگی را در شما کاهش دهد.

خواب خود را طولانی نکنید

برای بیدار شدن در زمان مشخص می توانید از زنگ ساعت استفاده کنید شاید در اوائل کار اذیت بشوید ولی این مسئله می تواند در منظم شدن به شما کمک کند. به محض بیدار شدن از خواب در رختخواب نماید و حتماً از جای خواب خود جدا شوید. ماندن در تخت مساوی است با خواب بیشتر.

خوردن شام سبک برای داشتن خواب راحت

حتماً از خوردن غذاهای چرب و سنگین در انتهای شب خودداری کنید. استفاده از این غذاها می تواند کیفیت خواب شما را پایین آورده و هنگام بیدار شدن از خواب احساس خستگی بیشتری کنید. نداشتن خستگی مستلزم داشتن یک خواب راحت و بدون مشکل است.

ورزش کردن

منظور ما از ورزش کردن این نیست که حتماً باید در ابتدای صبح باید ورزش های سنگین انجام داد. پیاده روی سریع ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای نیز می تواند در سرحال کردن و رفع خستگی های کاذب به شما کمک کند و لزوماً نباید ورزشی مخصوص را به کار ببرید.

این مطلب به صورت کاملا اختصاصی توسط تیم ایران توشه نوشته شده است، هر گونه بازنشر این مطلب بدون درج منبع ( همراه با لینک به این صفحه) غیر مجاز و شرعا حرام می باشد

منبع
ایران توشه

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور