کد تخفیف کلاسینو

گام به گام دانش فنی تخصصی رشته الکتروتکنیک

گام به گام دانش فنی تخصصی دوازدهم الکترونیک pdf

 

گام به گام دانش فنی تخصصی رشته الکتروتکنیک

فایل PDF + لینک دانلود مستقیم در انتهای پست قرار گرفت.

نام : گام به گام دانش فنی تخصصی رشته الکتروتکنیک | دسته بندی: گام به گام

تعداد صفحات: ۱۰۰ صفحه | فرمت : PDF | منتشر شده توسط : ایران توشه

جواب کتاب دانش فنی تخصصی رشته الکتروتکنیک : در این پست پاسخ تمام فعالیت ها ، تمرین ها و ترجمه دروس فنی را برای شما قرار داده ایم.

کتاب دانش فنی تخصصی دوازدهم الکتروتکنیک با جواب :

درس دانش فنی تخصصی در رشته الکتروتکنیک دارای ۵ پودمان است و در این فایل تمام این پودمان ها را به صورت چاپی و با کیفیت بالایی برای شما قرار داده ایم.به درخواست دوستان فیلم آموزشی این درس را برای شما قرار داده ایم.این فیلم ها در چند قسمت هستند و می توانید از آن ها استفاده کنید.

پیشنهاد میکنیم از مطلب گام به گام دانش فنی تخصصی دوازدهم فنی حرفه ای و همچنین از مطلب گام به گام عربی دوازدهم فنی حرفه ای دیدن فرمایید.

مشخصات:

  • حجم :۲۲ مگابایت
  • فرمت: PDF پی دی اف
  • تعداد صفحات: ۱۰۰ صفحه
  • پاسخ تمرین ها و فعالیت های دانش فنی الکتروتکنیک
  • جواب فعالیت های دانش فنی تخصصی پایه دوازدهم الکترونیک

دانلود گام به گام دانش فنی تخصصی دوازدهم الکتروتکنیک:

این گام به گام شامل پاسخ پودمان های زیر می باشد:

  • پودمان اول :تحلیل مدارهای الکتریکی
  • پودمان دوم: تحلیل ماشین های الکتریکی
  • پودمان سوم: تحلیل ماشین های الکتریکی سه فاز
  • پودمان چهارم: کاربرد اتوماسیون صنعتی
  • پودمان پنجم:کسب اطلاعات فنی (زبان فنی)

 

قسمتی از جزوه:

بعد از اینکه باتری ولتا در سال ۱۶۰۰ اختراع شد، اولین استفاده از برق در ارتباطات تلگراف بود. چه نوع ابزار اندازه گیری برای ارتباطات تلگرافی مورد نیاز بود؟ احتمالا، ولتاژ و جریان نباید به طور مرتب اندازه گیری شوند. اندازه گیری فقط در زمان خرابی یا آماده سازی لازم بود. هنگامی که ارتباطات تلگراف trans – Atlantic با موفقیت در سال ۱۸۶۶ تکمیل شد، گالوانومتر آینه ای کلوین به عنوان یک ابزار دریافت تلگراف مورد استفاده قرار گرفت. به عبارت دیگر ابزار اندازه گیری به عنوان جزء الکتریکی به طور مستقل مورد استفاده قرار نمی گرفت. هنگامی که صنعت برق در نیمه دوم قرن نوزدهم شروع به توسعه کرد، جریان و ولتاژ باید به طور منظم اندازه گیری می شد. یکی از مهندسان که آمپرمتر DC را برای استفاده عملی معرفی کرد، ادوارد وستون (۱۸۵۰-۱۹۳۶) بود. او این اندازه گیر را دستگاه قابل حمل نامگذاری کرد. به عنوان اندازه گیر الکتریکی تا آن زمان می توانست فقط در آزمایشگاه استفاده شود و نمی توانست هر جا برای اندازه گیری حمل شود. در سال ۱۸۸۶، وستون یک آمپر متر DC قابل حمل با دقت  ۰٫۵% را تکمیل کرد، و سپس هدف آن ایجاد یک آمپرمتر برای جریان های بزرگ و AC بود. برای این منظور، مقاومت پایدار را اختراع کرد. در واقع، عنصر کلیدی اندازه گیر، یک آهنربا دائم و با مکانیسم قاب گردان بود.

ژنراتورهای AC و DC چگونه کار می کنند؟

هر دو ژنراتور AC و DC از اصل بقای فارادی استفاده می کنند این اصل بیان می کند وقتی یک هادی در درون میدان مغناطیسی حرکت می کند در آن ولتاژ القا می شود، حلقه چرخشی سیمها (آرمیچر) خطوط میدان مغناطیسی را قطع کرده و نیرو خطوط مغناطیسی را گسترش می دهد و با حضور هادی در میدان، ولتاژ تولید می شود. در دیگر زمان ها، هنگامی که حلقه در جهت خطوط نیروی میدان مغناطیسی حرکت کند، ولتاژ تولید نمی شود. قطبیت ولتاژ القا شده در بخشهای چپ و راست بستگی به این دارد که آیا آنها از طریق میدان حرکت می کنند یا خیر و سپس به نیم سیکل بعدی حرکت می کنند. با هر چرخش، ولتاژ برعکس می شود و یک سیکل AC تولید می شود. هنگامی که دانشمندان اولین بار دنبال تولید برق از ماشین ها بودند، آنها خواستار همان جریان مداوم که باتری ها تولید می کردند بودند. آهنگر آمریکایی، توماس داونپورت، یک کموتاتور، دستگاه مکانیکی که جریان متناوب یک طرفه تولید می کند، اختراع کرد. کموتاتور مانند یک کلید (سوئیچ) با سرعت بالا عمل می کند، زمانی که ولتاژ ژنراتور به زیر صفر افت می کند روی بار سوئیچ می کند تا ولتاژ و جریان بار معکوس نشوند. ژنراتورهای DC کاربردی، از تعداد زیادی سیم پیچ های آرماتور و بخش های کموتاتور برای به حداقل رساندن ریپل در ولتاژ خروجی استفاده می کنند.

 

+ برای دانلود بر روی لینک داخل جعبه سبز رنگ کلیک نمایید.
+برای دانلود با سرعت بالاتر ، قبل از کلیک بر روی لینک دانلود ، VPN خود را خاموش نمایید.
+ برای دانلود آسان تر در ویندوز از نرم افزار IDM و در اندروید از ADM استفاده نمایید.
+ فایل ها را با Adobe Reader اجرا نمایید.

(چنانچه مشکلی برای دانلود دارید اینجا کلیک کنید)

۴۳ دیدگاه

  1. سلام
    گام به گام دانش فنی دهم الکتروتکنیک
    که لینکش و گذاشتید اشتباهه و برای کامپیوتره نه الکتروتکنیک
    میشه اگر تو سایت وجود داره ( که من پیدا نکردم ) لینکش و بذارید . ممنون

  2. عالی بود حرف نداشت فقط اگه میشه گام به گام دروس تخصصی الکترتکنیک دوازدهم دوتاکتاب کارگاهیشو میزاشتین ممنون میشدم کتاب رله های قابل برنامه ریزی و جریان ضعیف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانسیون مطالعاتی کنکور